جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات ۷ اکتبر تحقیق می‌کند

به گفته شاهدان، زنان و دخترانی که در این حمله وحشیانه گرفتار شده بودند، مورد خشونت جنسی قرار گرفتند، همچنین شکنجه بدنی و کشته شدند

اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات ۷ اکتبر تحقیق می کند

پلیس اسرائیل از شواهد پزشکی قانونی، شهادت های ویدئویی و شاهدان و بازجویی از مظنونان برای مستندسازی پرونده های تجاوز جنسی در بحبوحه حملات حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل استفاده می‌کند.

اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات 7 اکتبر تحقیق می کند
اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات ۷ اکتبر تحقیق می کند

دودی کاتز، سرپرست پلیس گفت که افسران بیش از ۱۰۰۰ بیانیه و بیش از ۶۰۰۰۰ کلیپ ویدئویی مربوط به این حملات را جمع آوری کرده اند که شامل اکانت افرادی است که گزارش داده اند زنان مورد تجاوز جنسی را دیده اند. وی افزود که بازرسان شهادت دست اولی ندارند و مشخص نیست که آیا قربانیان تجاوز جان سالم به در برده اند یا خیر.

حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی در آن روز در روستاها و مزارع نزدیک غزه کشته و زخمی شدند، زمانی که شبه نظامیان حماس در حملات هماهنگ در آن سوی مرزها، بیش از ۲۴۰ گروگان را به گروگان گرفتند و جنگ فعلی را تسریع کردند.

شبتای یاکوف، کمیسر پلیس گفت که این تحقیقات به طور بالقوه می تواند به پیگرد قانونی منجر شود، اما در حال حاضر، مستندسازی ماموریت اصلی است.

کوچاو الکایام لوی، کارشناس حقوق بشر در دانشگاه عبری، یک کمیسیون مدنی با همکارانش برای مستندسازی شواهد جنایات تشکیل داده است، زیرا از ترس این که جنگ غزه، زندگی هزاران فلسطینی را ویران می کند، به نظر می رسد در رابطه با خشونت علیه زنان و دختران اسرائیلی، جهان مایل به بررسی این جنایات است. 

اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات 7 اکتبر تحقیق می کند
اسرائیل درباره خشونت جنسی حماس در جریان حملات ۷ اکتبر تحقیق می کند

الکایام لوی به سی ان ان گفت: ما هرگز نمی دانیم که چه اتفاقی برای آنها افتاده است. ما می دانیم که بیشتر زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند نیز به قتل رسیده اند.

او تنها یک هفته پس از حملات تروریستی به بیانیه سازمان ملل اشاره کرد که هیچ اشاره ای به خشونت جنسی نداشت.

او درباره سازمان ملل گفت: این بسیار بدتر از سکوت یا توهین به ما به عنوان زنان اسرائیلی، به فرزندان و مردم ما است. وقتی آنها در به رسمیت شناختن ما و تصدیق آنچه در اینجا رخ داده شکست می خورند، آنها انسانیت را شکست می دهند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا