جدیدترین اخبارجهان

ارتش اسرائیل می‌گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد

تعداد سربازان اسرائیلی کشته‌شده در جنگ غزه به ۱۱۶ تن رسید

ارتش اسرائیل می گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد

نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که نیروهای اسرائیلی در حال نبرد با شبه نظامیان حماس در نبردهای نزدیک در مناطقی در سراسر غزه هستند.

ارتش اسرائیل می گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد
ارتش اسرائیل می گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد

بر اساس بیانیه ارتش، نیروهای ارتش اسرائیل به سوی عوامل حماس که در حال مشاهده سربازان دیده شده بودند، شلیک کردند و آنها را کشتند.

نیروهای ارتش اسرائیل همچنین آنچه را که به گفته آنها محل عملیات مرکزی گردان شجایه حماس بود، در داخل محوطه مدرسه، جایی که سربازان مواضع تیراندازی را برای انجام حملات به نیروهای ارتش اسرائیل قرار داشتند، را جستجو کردند.

در این بیانیه بدون افزودن جزئیات بیشتر آمده است نیروها مأموریت هدف قرار دادن تروریست ها را به پایان رساندند و سپس زیرساخت های نظامی موجود در محوطه را برچیدند.

نیروهای ویژه ارتش همچنین حملات هدفمندی را به چندین مکان در جنوب خان یونس انجام دادند و گفتند که سلاح، نارنجک و اسلحه کلاشینکف را کشف کردند. این نیروها دو میله تونل، یک گودال پرتاب موشک و یک انبار تسلیحات را ویران کردند.

در این بیانیه آمده است که در شمال جبالیا، نیروهای ارتش اسرائیل سلاح‌ها را ضبط کرده و تعدادی از تروریست‌ها را درگیر کرده و کشتند.

نیروهای اطلاعاتی رزمی ارتش اسرائیل همچنین یک تک تیرانداز حماس را شناسایی کردند که از یک ساختمان شلیک می کرد و به نیروی هوایی اسرائیل برای حمله دقیق علیه تک تیرانداز داخل ساختمان دستور داده شد.

ارتش اسرائیل می گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد
ارتش اسرائیل می گوید که نبردها در مناطق کلیدی غزه ادامه دارد

همزمان با تشدید عملیات نظامی ارتش در سراسر غزه، مقامات ارشد آمریکایی نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در منطقه فلسطینی هشدار داده اند.

به گفته وزارت بهداشت تحت کنترل حماس در نوار غزه، بیش از ۱۸۶۰۰ نفر در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده اند. سی‌ان‌ان نمی‌تواند به‌طور مستقل این تعداد را تأیید کند، اما ارتش اسرائیل گفت که از آغاز جنگ بیش از ۲۲۰۰۰ هدف در غزه را هدف قرار داده است. 

۹ سرباز اسرائیلی در یک حمله روز سه شنبه در شمال غزه کشته شدند، حادثه ای که یکی از مرگبارترین حوادث برای نیروهای اسرائیلی از آغاز عملیات زمینی آنها در ۲۷ اکتبر بود. 

این خبر موجی از شوک را در اسرائیل ایجاد کرد، جایی که بسیاری هنوز از حمله تروریستی ۷ اکتبر توسط حماس غمگین هستند.

اما تحلیلگران می گویند بعید است این حادثه حمایت مردم اسرائیل از جنگ را تضعیف کند. آنها می گویند خطرات بسیار زیاد است. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا