جدیدترین اخبارجهان

پنتاگون : نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با محور امنیت خاورمیانه و ایران

سخنگوی پنتاگون از نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با محور امنیت خاورمیانه و ایران خبر داد

پنتاگون : نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با محور امنیت خاورمیانه و ایران

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی یک کنفرانس خبری در پنتاگون با اشاره به سفر قریب الوقوع بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به ایالات متحده از نشست وزرای دفاع ایالات متحده و اسرائیل با محور امنیت خاورمینه و ایران خبر داد. پنتاگون : نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل 

پنتاگون : نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با محور امنیت خاورمیانه و ایران
پنتاگون نشست وزرای دفاع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با محور امنیت خاورمیانه و ایران

 به گزارش تهرانتو نیوز ؛

سخنگوی پنتاگون افزود: وزیر دفاع اسرائیل قرار است پنجشنبه این هفته در واشنگتن با محوریت رفتار مخرب ایران و تاثیر آن بر امنیت خاورمیانه با لوید آستین دیدار و گفتگو داشته باشد.

وی با بیان اینکه این اولین باری نیست که وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل با هم دیدار و گفتگو می‌کنند تصریح کرد: وزرای آمریکا و اسرائیل مرتب با یکدیگر در تماس هستند و اخیرا نیز وزیر دفاع آمریکا در رابطه با درگیری های اسرائیل و حماس سفری به اورشلیم داشته است.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، دیدار روز پنجشنبه ادامه آن گفتگوها و قطعا مسائل امنیتی منطقه‌ در صدر موضوعات خواهند بود.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل نیز ضمن تائید این خبر از عزیمت بنی کانتز به واشنگتن در روز چهارشنبه خبر داد و گفت که وی در این سفر با وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و گفتگو میکند.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اخیرا با اشاره به جدیت کشورش در مبارزه با ایران، گفته بود که تحت هر شرایطی اهداف خود را پیگیری می کند و اگر لازم باشد بین دوستی با آمریکا و دشمنی با ایران یکی را برگزیند، دشمنی با ایران اولویت او خواهد بود.

این اظهارات با واکنش بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل مواجه شده و وی را عازم آمریکا کرد.

بنی گانتز در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو بر لزوم حفظ روابط این کشور با ایالات متحده تاکید کرد و دولت بایدن را متحدی مهم برای اسرائیل خواند و اظهار داشت: برای اسرائیل شریکی بهتر از ایالات متحده آمریکا نیست و نخواهد بود.

وی افزود: ما نباید اختلافات مان را علنی بیان کنیم بلکه باید آنها در پشت درهای بسته قرار دهیم تا امنیت اسرائیل آسیب نبیند.

جان کربی  لوید آستین  جیک سالیوان    جان کربی  جیک سالیوان  لوید آستین   جیک سالیوان    لوید آستین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا