جدیدترین اخبارکانادا

انتاریو گزارش داد : ۳۹۱ مورد جدید کووید ۱۹ / مرگ ۳۳ نفر دیگر

انتاریو گزارش داد : 391 مورد جدید کووید 19 / مرگ 33 نفر دیگر
انتاریو گزارش داد : ۳۹۱ مورد جدید کووید ۱۹ / مرگ ۳۳ نفر دیگر

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از CP24؛

همزمان با بازگشایی زمین های گلف و تفرجگاه ها، انتاریو بیشترین تعداد موارد جدید کووید۱۹ را در هفته گزارش می دهد.

وزارت بهداشت می گوید که ۳۹۱ مورد جدید از ویروس کرونا را در روز جمعه تأیید کرده و در حال حاضر شمار مبتلایان به ۲۲.۳۱۳ نفر رسیده است.

این آمار از تعداد ۳۴۱ نفر مبتلای جدید تایید شده در روز پنجشنبه بیشتر بوده است و همچنین بیشترین آمار مبتلایان در استان انتاریو از تاریخ نهم ماه می می باشد.

در طول هفته گذشته در انتاریو به طور متوسط روزانه ۳۳۸ مورد جدید مبتلا به ویروس گزارش شده، هرچند که این تعداد به طرز چشمگیری نوسان داشته است. در این مدت کمترین میزان مبتلایان ۲۹۴ نفر بوده و امروز نیز ۳۹۱ مورد جدید گزارش شده است.

دکتر دیوید ویلیامز رئیس سازمان پزشکی انتاریو در اوایل این هفته به خبرنگاران گفت: در طول دو هفته گذشته ما شاهد کاهش موارد بودیم. احتمالا  آمار کمی پایین بیاید و بعد کمی بالا برود اما هر بار به اندازه هفته قبل بالا نخواهد رفت. فقط روند نزولی را حفظ می کند. 

تعداد مبتلایان جدید کووید۱۹ در ۲۵ آوریل به ۶۴۰ نفر رسید و از آن زمان به بعد روند نزولی داشته است؛ این داده ها به انتاریو اجازه می دهد تا یک مرحله از مراحل سه گانه بازگشایی را شروع کند.

این طرح شامل بازگشایی زمین های گلف و تفرجگاه ها می باشد و امروز صبح و سه شنبه پیش رو نیز امکان بازگشایی سایر فروشگاه های خرده فروشی (در صورتیکه ورودی هایشان رو به خیابان باشد) را فراهم می کند.

روز جمعه نخست وزیر داگ فورد در یک کنفرانس مطبوعاتی در کوئین پارک گفت: ما در حال حاضر به روشی واقعاً خوب پیش می رویم و فقط می خواهیم شمار مبتلایان و تلفات را کم کنیم.

 

۳۳ کشته دیگر

 

در حالی که آخرین اطلاعات حاکی از افزایش جزئی شمار مبتلایان جدید در طول یک هفته است، مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا پایین تر از هفته های گذشته می باشد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ نفر دیگر از مبتلایان به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند. این آمار از تعداد ۲۷ نفر فوت شده ای که استان یک روز قبل گزارش کرده بیشتر بوده، اما از ۸۶ نفر تلفاتی که انتاریو در ۳۰ آوریل داشته بسیار کمتر است.

همچنین سومین روز پیاپی است که شماری از جان باختگان زیر ۴۰ سال هستند. آخرین باری که جان باختگان در سنین پایین تر بودند نزدیک به یک ماه پیش (۲۰-۲۲ آوریل) بوده است.

در همین حال، تعداد بستری شده ها در بیمارستان نسبتاً ثابت مانده است.

در حال حاضر ۹۷۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های انتاریو بستری هستند که تعداد ۱۸۰ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

این استان روز جمعه ۱۷ هزار و ۷۶۸ آزمایش ویروس کرونا انجام داده که نسبت به یک روز قبل تغییری نکرده است.

سایر اطلاعات :

در حال حاضر ۳.۷۹۹ مورد تأیید شده در بین کارمندان مراقبت های بهداشتی وجود دارد که ۱۷ درصد از کل موارد را تشکیل می دهد.

هم اکنون بیش از ۱۷.۰۰۰ نفر از شمار مبتلایان بهبود یافته اند.

در خانه های سالمندان ۲۶۴ شیوع وجود داشته است که ۱۱۳ مورد شیوع در خانه های بازنشستگان و ۷۷ مورد شیوع در بیمارستان هاوجود داشته است.

هم اکنون شمار افرادی که از ابتدای ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شده اند به ۲ هزار و ۸۳۶ نفر می رسد. (۱۲.۷ درصد از کل موارد)

واحدهای بهداشت عمومی منطقه بزرگ تورنتو ۶۲.۸ درصد از کل موارد را تشکیل می دهند.

انتاریو گزارش داد | ۳۹۱ مورد جدید کووید ۱۹ | مرگ ۳۳ نفر دیگر | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا