جدیدترین اخبارجهان

روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را ۱۵ درصد افزایش می دهد

فرمان پوتین دومین گسترش ارتش از زمان آغاز تهاجم گسترده روسیه به اوکراین است

روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را ۱۵ درصد افزایش می دهد

در حالی که جنگ مسکو در اوکراین وارد بیست و دومین ماه می شود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور دستور داده است که تعداد سربازان خود را ۱۷۰ هزار نفر افزایش دهد.

روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را 15 درصد افزایش می دهد
روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را ۱۵ درصد افزایش می دهد

بر اساس فرمانی که کرملین روز جمعه منتشر کرد، این افزایش تعداد کل پرسنل نظامی روسیه را به بیش از ۲.۲ میلیون نفر از جمله ۱.۳۲ میلیون سرباز خواهد رساند.

وزارت دفاع روسیه گفت که این اقدام در پاسخ به تهدیدهای فزاینده علیه کشورمان از جمله جنگ در اوکراین و تداوم گسترش ناتو بوده است.

این سازمان گفته است که این افزایش به صورت مرحله‌ای از طریق یک طرح جذب نیرو اجرا خواهد شد و هیچ برنامه‌ای برای خدمت اجباری یا موج جدیدی از بسیج وجود ندارد.

در آگوست ۲۰۲۲، پوتین دستور افزایش ۱۳۷۰۰۰ نیرو را تا اول ژانویه ۲۰۲۳ داد که تعداد کارکنان ارتش را کمی بیش از ۲ میلیون نفر از جمله ۱.۱۵ میلیون نیرو نشان داد.

در ماه بعد، پوتین دستور «بسیج جزئی» فوری شهروندان روسیه را به دنبال یک رشته شکست‌هایی که باعث اتهامات در مسکو شد، صادر کرد. بسیج به این معنی بود که شهروندانی که ذخیره نظامی بودند می‌توانستند فراخوانده شوند و کسانی که تجربه نظامی داشتند مشمول خدمت اجباری می‌شدند.

این بسیج منجر به تظاهرات خشمگین به ویژه در مناطق اقلیت قومی روسیه شد و صدها هزار نفر را وادار به فرار از کشور کرد. در نوامبر همان سال پس از اینکه مقامات گفتند هدف جذب ۳۰۰۰۰۰ پرسنل محقق شده بود، به حالت تعلیق درآمد.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه که اکنون نایب رئیس شورای امنیت روسیه است، روز جمعه گفت که بیش از ۴۵۲۰۰۰ نفر تحت قرارداد از اول ژانویه تا اول دسامبر ۲۰۲۳ در ارتش روسیه استخدام شده‌اند.

روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را 15 درصد افزایش می دهد
روسیه تعداد پرسنل نظامی ارتش خود را ۱۵ درصد افزایش می دهد

اما آمار تلفات مسکو همچنان محرمانه باقی مانده است. در سپتامبر ۲۰۲۲، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت ۵۹۳۷ سرباز در این جنگ کشته شده اند. این وزارتخانه از آن زمان تاکنون هیچ به روز رسانی منتشر نکرده است.

ارزیابی های اطلاعاتی غرب تلفات را بسیار بیشتر پیش بینی می کند. وزارت دفاع بریتانیا در ماه اکتبر اعلام کرد که احتمالا روسیه از فوریه ۲۰۲۲ بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تلفات دائمی، یعنی کشته یا مجروح دائمی متحمل شده است.

آخرین فرمان پوتین در حالی صادر می شود که جنگ روسیه در اوکراین وارد دومین زمستان خود می شود و هر دو طرف متحمل خسارات سنگینی می شوند بدون اینکه دستاوردهای قابل توجهی در میدان نبرد داشته باشند.

والری زالوژنی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین ماه گذشته در مصاحبه ای با مجله اکونومیست گفت که جنگ وارد «بن بست» شده است.

او هشدار داد که بدون پیشرفت های تکنولوژیکی به احتمال زیاد هیچ پیشرفت عمیق و زیبایی وجود نخواهد داشت، بلکه تعادلی از خسارات ویرانگر و تخریب وجود خواهد داشت.

ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با ارزیابی زالوژنی مخالفت کرد و به NBC گفت «وضعیت دشوار است» اما انکار کرد که جنگ به «بن بست» رسیده است.

اوکراین که در پاسخ به تهاجم تمام عیار روسیه حکومت نظامی وضع کرده، همچنین در تلاش است تا نیروهای بیشتری را به خدمت بگیرد. اوایل سال جاری، قوانین ثبت نام برای زنان به روز شد. با این حال، این اقدامات از خدمت اجباری کامل متوقف شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا