ایرانجدیدترین اخبارجهان

نماینده روسیه در برجام از توقف غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران خبر داد

نماینده روسیه در برجام : توقف غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران

نماینده روسیه در برجام از توقف غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران خبر داد

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در برجام از توقف غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم در ایران در آینده نزدیک خبر داد. نماینده روسیه در برجام از توقف غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران خبر داد

نماینده روسیه در برجام از توقف غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران خبر داد
نماینده روسیه در برجام از توقف غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران خبر داد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

وی با بیان این مطلب در گفتگو با یک نشریه روسی این اتفاق را طی روزهای آینده و خیلی سریع خواند. 

اولیانوف با بیان تلویحی احیای برجام بیان کرد که به این ترتیب ایران دیگر امکان دستیابی به بمب اتمی را نخواهد داشت.

۷ تا ۱۹ می ۲۰۲۱ ، ایران و کشورهای عضو برجام وارد دور چهارم مذاکرات احیای این توافق نامه شدند و در گراند هتل وین (اتریش) جلسه گذاشتند.

در این دور از مذاکرات نمایندگانی از ایران، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان بعنوان اعضای کنونی برجام حضور داشتند. ایالات متحده آمریکا نیز بدلیل خروج یکجانبه دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، در این دور از مذاکرات با ایران ارتباط  غیر مستقیم داشت.

ایران نیز به تلافی خروج آمریکا از برجام و برگردانده شدن تحریم های مختلف علیه ایران، برخی از تعهدات خود را نقض و اعلام کرد فقط با لغو تمام تحریم ها حاضر به اجرای دوباره این تعهدات از جمله غنی سازی ۳.۷ درصدی است.

 

انفجار در نطنز و اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی

 

۱۱ اپریل ۲۰۲۱ ، یکروز بعد از اعلام دستاوردهای ایران در حوزه هسته ای سایت هسته ای ایران در نطنز مورد حمله قرار گرفت. پس از آن ایران این حمله را تروریستی خواند و رسما از غنی سازی ۶۰ اورانیوم خبر داد.

با اعلام این خبر موجی از واکنش ها از سوی کشورهای عضو برجام و بخصوص آمریکا بر ضد ایران به راه افتاد. ایران نیز در دفاع از عملکرد خود این میزان غنی سازی را صلح آمیز و جهت استفاده در بخش حمل و نقل عنوان کرد و گفت درصدد است از اورانیوم با غنی ۶۰ درصد برای سوخت کشتی های هسته ای استفاده می کند. (این درحالی است که ایران فاقد این تکنولوژی است)

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ضمن بازدید از سایت نظنز اقدام ایران برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۳ درصد خلوص را تائید کرد ولی آنرا برخلاف ادعاهای مطرح شده در ایران غیر صلح آمیز خواند.

غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم        میخائیل اولیانوف نماینده روسیه    غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم    میخائیل اولیانوف نماینده روسیه

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه   غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم  انفجار در نطنز        انفجار در نطنز        انفجار در نطنز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا