جدیدترین اخبارجهان

اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید

نیروهای اوکراینی حداقل دو پهپاد مسلح روسیه را منهدم کردند

اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید

هوا وسیله مناسبی برای یک پهپاد می‌باشد و دریا دومین گزینه نزدیک است. به هر حال، اجتناب از موانع یکی از سخت ترین کارها برای اپراتور از راه دور برخی از ربات های کنترل از راه دور است. موانع زیادی روی آب وجود ندارد. حتی کمتر از هوا است.

اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید
اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید

با این حال، موانع روی زمین زیاد است. به همین دلیل است که با گذشت ۲۵ ماه از جنگ گسترده‌تر روسیه علیه اوکراین، هر دو طرف از تعداد زیادی پهپاد هوایی و اوکراینی‌ها از تعداد زیادی پهپاد دریایی استفاده می‌کنند اما هیچ‌کدام از طرفین پهپادهای زمینی زیادی را استفاده نمی‌کنند.

حداقل برای جنگ واقعی نیست. هم اوکراینی‌ها و هم روس‌ها از ربات‌های کوچک زمینی برای تدارکات، تخلیه مصدومان و مین‌گذاری استفاده می‌کنند.

این استثناء رزمی جایی در اطراف ویرانه‌های باخموت در شرق اوکراین پایان یافت، زمانی که ارتش روسیه حداقل دو و احتمالاً بسیاری دیگر وسایل نقلیه زمینی کوچک، ردیابی‌شده و مجهز به نارنجک‌انداز را به چیزی که به نظر می‌رسد یک حمله مستقیم تیپ ۵۳ مکانیزه اوکراین بود، فرستاد اما برای ربات ها پایان خوبی نداشت.

ما دقیقا نمی دانیم که روس ها با مینی تانک های رباتیک نارنجک انداز خود سعی داشتند چه کنند. ما دقیقا نمی دانیم چگونه اوکراینی ها آنها را خنثی کردند. ما می‌دانیم که سال‌ها پیش، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که شروع حرکت کردن وسایل نقلیه زمینی رباتیک در حملات مکانیزه برای ارتش‌ها چقدر دشوار است.

اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید
اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید

در اواخر سال ۲۰۲۰، تحلیلگران اندیشکده RAND کالیفرنیا، پس از اینکه ارتش ایالات متحده ربات های زمینی مسلح را در ساختار نیروی خود ادغام کرد، درگیری بین ارتش ایالات متحده و شرکت های پیاده نظام مکانیزه ارتش روسیه را در شرایطی در آینده نزدیک بررسی کردند. در این بازی، ۱۱ UGV چرخدار و ردیابی، مکمل چهار تانک M-1 و ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام به سبک M-2 آمریکایی ها بودند.

آنچه که تحلیلگران RAND از آن به عنوان وسایل نقلیه رزمی رباتیک یاد می‌کنند، در سناریوهای مختلف تهاجمی و تدافعی این اندیشکده عملکرد چندان خوبی نداشتند و به یک دلیل عمده، RCV های RAND از طریق رادیو توسط یک اپراتور از راه دور کنترل می شدند، دقیقاً مانند UGV های واقعی که روسیه استفاده کرد.

و این بدان معناست که آنها نسبت به قطع ارتباط با اپراتورهای خود آسیب پذیر بودند چه از طریق زمین و چه توسط پارازیت دشمن. تحلیلگران توضیح دادند در بازی پایه، نیاز به حفظ ارتباطات خط دید بدون مانع و بدون پارازیت به RCV ها، محدودیت های قابل توجهی را بر نیروهای ایالات متحده تحمیل کرد، سرعت را کاهش داد و مدیریت پیشروی نیروها را پیچیده کرد. 

اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید
اولین حمله رباتیک زمینی روسیه به طرز بدی به پایان رسید

به‌ویژه، استفاده مؤثر نیروهای روسی از پارازیت‌های کوله‌پشتی که قبل از نبرد قرار می‌گرفتند به طور قابل‌توجهی نیروهای ایالات متحده را محدود کرد. توانایی نیروها برای استفاده از RCVs. ربات‌ها که اغلب در حالی که اپراتورهایشان تلاش می‌کردند کنترل خود را حفظ کنند، بدون هدف می‌رفتند، با حرکات و استارت‌های نامنظم وارد نبرد می‌شدند و توسط آتش دشمن از بین می‌رفتند.

باز هم، ما نمی دانیم که آیا یکی از اولین حملات زمینی رباتیک ارتش روسیه در اوکراین با پارازیت اوکراینی مواجه شده است یا خیر. اما اگر چنین شد، نباید تعجب کنیم.

استفاده تخصصی نیروهای اوکراینی از جنگ الکترونیک پر کردن صدا به کانال‌های رادیویی کلیدی و غیرقابل استفاده کردن آنها برای اپراتورهای پهپاد یکی از دلایلی است که در برخی بخش‌ها، اوکراینی‌ها توانسته‌اند به برتری هوایی محلی با پارازیت‌های خود دست یابند.

اگر روس‌ها استقرار ربات‌های زمینی مسلح خود را گسترش دهند، انتظار داشته باشید که اوکراینی‌ها در پاسخ، پارازیت رادیویی خود را گسترش دهند. و انتظار داشته باشید که مناظر بیشتری را ببینید مانند آنچه در اطراف باخموت مشاهده کردیم UGV های خراب و رها شده در کنار وسایل نقلیه سرنشین دار خراب و رها شده.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا