جدیدترین اخبارجهان

شهروندان آمریکایی در حال جنگیدن و کشته شدن در جنگ غزه

شهروندان ایالات متحده کمتر از ۲ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند، اما تقریباً ۱۰ درصد از کشته شدگان جنگ این کشور در غزه بوده اند

شهروندان آمریکایی در حال جنگیدن و کشته شدن در جنگ غزه

آمیچای اوستر در سالت لیک سیتی بود که حماس در ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل حمله کرد. در عرض چند روز، این جوان ۲۴ ساله در میان هزاران آمریکایی و اسرائیلی آمریکایی که برای پیوستن به نبرد در غزه هجوم آوردند، سوار هواپیما شد. سه ماه بعد او کشته شد.

شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند
شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند

به گفته سفارت آمریکا در اورشلیم، اوستر در روز سال نو بر اثر انفجاری در واحد رزمی در شمال غزه کشته شد، او یکی از حداقل ۲۳ شهروند آمریکایی است که در ماه‌های اخیر هنگام خدمت در ارتش یا پلیس اسرائیل کشته شد. اگرچه شهروندان ایالات متحده کمتر از ۲ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند، اما تقریباً ۱۰ درصد از کشته شدگان جنگ این کشور از آغاز تهاجم زمینی به غزه را تشکیل می دهند.

هاوارد اوستر، پدر آمیچای، که خانواده اش را در سال ۲۰۰۰ از کلیولند به اسرائیل نقل مکان کرد، گفت من در ارتش خدمت نکردم. اما پسرانم این کار را کردند. ما نیاز به داشتن یک ارتش خوب را احساس می کنیم و بچه های من به شدت احساس می کردند که بخشی از آن هستند.

واشنگتن پست با سه خانواده از شهروندان آمریکایی که هنگام جنگ برای اسرائیل کشته شدند گفتگو کرد. آنها در تعهد شدید خود به دولت یهودی متحد بودند و در کشور خود هویتی پیدا کردند که تا حد زیادی فراتر از گذرنامه آمریکایی آنها بود.

کارشناسان گفتند که مهاجران آمریکایی در میان جوامع مذهبی، ملی گرا و صهیونیست در اسرائیل و کرانه باختری رود اردن شایع هستند. خانواده ها معمولاً بزرگ هستند و اغلب اعضای متعددی دارند که در ارتش یا به عنوان سرباز ذخیره خدمت می کنند. بر اساس آمار نیروهای دفاعی اسرائیل، حدود ۲۳۳۸۰ شهروند آمریکایی در حال حاضر در صفوف اسرائیلی خدمت می کنند.

سارا هیرشهورن، استاد مدعو تاریخ در دانشگاه حیفا، می‌گوید تعجبی ندارد که آمریکایی‌ها را به‌طور نامتناسب با نمایندگان ببینیم. بسیاری از یهودیان آمریکایی که به اسرائیل مهاجرت کرده اند، بسیار ایده آل گرا هستند.

شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند
شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند

او گفت که ده ها هزار نفر در دهه های اخیر با الهام از آرزوهای صهیونیستی یا یهودی آمده اند که نتوانسته اند در ایالات متحده برآورده کنند. تعهد آنها به اسرائیل و ارتش آن عمیق تر شد.

نفتالی یونا گوردون در کوئینز به دنیا آمد و هر سال در یک کمپ تابستانی صهیونیست ها در پنسیلوانیا کار می کرد. پسی گوردون، همسر گوردون، که مادرش در نیویورک بزرگ شده است، گفت آمریکایی بودن بخشی از هویت ماست. اما او بسیار بسیار با اسرائیل مرتبط بود. جانش را برای آن فدا کرد. گوردون، ۳۲ ساله، به عنوان فیزیوتراپیست کار می کرد و دو دختر را در اورشلیم بزرگ می کرد که پس از ۷ اکتبر دوباره به واحد زرهی سابق خود پیوست. تانک او در ۷ دسامبر مورد اصابت موشک قرار گرفت.

اوستر در سن یک سالگی به همراه والدین و خواهران بزرگترش به اسرائیل نقل مکان کرد. این خانواده با سایر اقوام خود در یک شهرک در کرانه باختری ساکن شدند. هاوارد، یک پزشک گفت ما برای صهیونیسم آمده‌ایم. پس از ۲۰۰۰ سال آرزوی یک دولت، ما احساس کردیم که باید بخشی از آن باشیم.

پاییز گذشته، اوستر خدمت سربازی خود را به پایان رساند که برای اکثر اسرائیلی ها به جز شهروندان افراطی ارتدوکس و فلسطینی اجباری است و در حال چرخش طولانی در ایالات متحده، بازدید از پارک های خانوادگی و ملی بود، و گاهی اوقات در ماشین از کار افتاده پلیس کرون ویکتوریا که خریداری کرده بود، می خوابید.

یک هفته بعد از ۷ اکتبر طول کشید تا او به اسرائیل برگردد. تنها زمانی که مادرش، مارسی اوستر، روزنامه‌نگار، نگاهی اجمالی به چهره او در سی‌ان‌ان، در میان اسرائیلی‌هایی که از لس‌آنجلس سوار هواپیمای اضطراری می‌شدند، دید، مطمئن شدند که او در راه است مصمم بودند جای او را در خط مقدم بگیرد.

شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند
شهروندان آمریکایی که در جنگ غزه برای اسرائیل می جنگند و می میرند

در ۱ ژانویه، هوارد در بیمارستان خود در تل آویو کار می کرد، جایی که اغلب شنیدن هلیکوپترها با سربازان مجروح می رسید. اما آن روز چیزی نشنیده بود. سپس او را به دفتری فراخواندند. دو سرباز منتظر بودند تا خبر را برسانند. سربازان دیگر در همان زمان با مارسی ملاقات کردند. خانواده و دوستان در اوهایو، یوتا و کالیفرنیا روز بعد توسط زوم به مراسم خاکسپاری آمیچای پیوستند.

۲۱ آمریکایی در واحدهای ارتش اسرائیل در داخل غزه کشته شدند. یک نفر دیگر در امتداد مرز شمالی اسرائیل با لبنان کشته شد، جایی که سربازان تقریباً روزانه با شبه نظامیان حزب الله تبادل آتش می کنند. بیست و سومین شهروند آمریکایی در اورشلیم هنگام خدمت در پلیس مرزی اسرائیل کشته شد.

دست کم ۳۲ آمریکایی در جریان حمله اولیه حماس کشته شدند. حداقل ۱۱ نفر دیگر از جمله گروگان‌هایی بودند که در آن روز از جوامعی در جنوب، جایی که خانواده‌های آمریکایی متعددی در آن زندگی می‌کردند، گروگان گرفته شدند برخی از آنها فعالان صلح با گرایش چپ بودند که دهه‌ها پیش پس از عضویت در جنبش‌های حقوق مدنی و ضد جنگ ویتنام به اسرائیل آمدند. . وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که شش شهروند آمریکایی همچنان در غزه نگهداری می شوند.

هیرشهورن، استاد تاریخ، گفت که آمریکایی‌ها در اسرائیل منعکس‌کننده تنوع خود ملت و فرهنگ فعال آن هستند، هم در جناح راست مذهبی و هم در چپ سکولار. صدها فلسطینی آمریکایی در هفته های اول جنگ از غزه گریختند. هیچ یک از کسانی که باقی مانده اند در میان بیش از ۲۹۰۰۰ کشته تایید نشده است. شمارش وزارت بهداشت غزه تمایزی بین مرگ غیرنظامیان و جنگجویان قائل نیست.

اما دو نوجوان آمریکایی اخیراً در کرانه باختری کشته شده اند که بخشی از موج خشونت های مرتبط با حملات نظامی اسرائیل و حملات شهرک نشینان از ۷ اکتبر بوده است. آمریکایی ها در هر کجا که زندگی می کنند، در یک درگیری حل نشدنی غوطه ور شده اند که در آن مرگ ناگهانی مدت ها بخشی از زندگی بوده است.

خواهر ۱۵ ساله پسی گوردون، مالکی راث، در بمب گذاری در یک رستوران پیتزای Sbarro در اورشلیم در سال ۲۰۰۱ کشته شد. والدین او سال ها برای آزادی یکی از توطئه کنندگان محکوم، یک زن فلسطینی در سال ۲۰۱۱ مبارزه کرده اند. ، که از اردن مسترد شد.

گوردون در مورد مرگ خواهرش چند هفته پس از تشییع جنازه شوهرش گفت که با زندگی در اینجا، احساس کردم که این طبیعی است. مثل اوه، من حدس می‌زنم همه مردم را در اثر تراژدی از دست می‌دهند. تنها زمانی که منطقی به آن فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که صاعقه قرار نیست دو بار بزند.

بنیامین ایرلی ۴ ساله بود که والدینش خانواده را از لانگ آیلند نقل مکان کردند. پدرش رابرت ایرلی گفت که او تابعیت دوگانه داشت اما به ندرت می خواست به ایالات متحده یا هر جای دیگری برای این موضوع سفر کند.

رابرت گفت او هرگز نمی خواست اسرائیل را ترک کند. او در قداست زمین بود. مادرش جن ایرلی که در هالیوود، فلوریدا بزرگ شده بود، گفت او اسرائیلی‌تر از اسرائیلی‌ها بود.

ایرلی در ۷ اکتبر از واحد خود در مرخصی بود و تعطیلات یهودی سوکوت را در مزرعه ای در کرانه باختری گذراند و به طور منظم در آنجا داوطلب شد. تا عصر، او دوباره به یگان خود ملحق شد و به شهرهای کوچکی که جنگجویان حماس در آن حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته بودند، اعزام شد.

اجساد همه جا بودند. پاکسازی منطقه از وجود شبه نظامیان نزدیک به یک هفته طول کشید. یگان ایرلی پس از آغاز حمله زمینی در ۲۷ اکتبر، یکی از اولین نیروهایی بود که وارد غزه شد. سه هفته بعد، او یکی از سه سرباز اسرائیلی بود که در یک درگیری در شمال کشته شدند. روز بعد او را در کوه هرتزل به خاک سپردند. در میان کسانی که برای نشستن شیوا آمده بودند ده ها دوست و بستگان از تگزاس، فلوریدا، نیویورک و نیوجرسی بودند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا