جدیدترین اخبارجهان

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۲ فرد و ۲ نهاد حکومت ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده ۱۲ فرد و ۲ نهاد حکومت ایران را به دلیل دست داشتن در سرکوب اعتراضات و سانسور اینترنت تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۲ فرد و ۲ نهاد حکومت ایران را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا (OFAC) امروز ۱۰ مقام ایرانی را به دلیل دست داشتن در سرکوب وحشیانه تظاهرات سراسری در ایران و همچنین دو عامل اطلاعاتی و دو نهاد حکومتی جمهوری اسلامی را که در تلاش های دولت ایران برای مختل کردن آزادی دیجیتال نقش داشتند تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا 12 فرد و 2 نهاد حکومت ایران را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا ۱۲ فرد و ۲ نهاد حکومت ایران را تحریم کرد

تحریم های امروز در حالی اعلام می شود که ۴۰ روز از قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی و سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت آمیز در ایران می گذرد.

محمد کاظمی به عنوان فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظارت بر یکی از وحشیانه ترین سرویس های امنیتی رژیم با سابقه طولانی سرکوب داخلی را بر عهده دارد. کاظمی از زمانی که در جون ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد، بر سرکوب شدید جامعه مدنی در سراسر کشور نظارت داشته است.

اخیراً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دامنه فعالیت خود را گسترش داده و مسئولیت خنثی کردن براندازی سیاسی، هماهنگی و مدیریت سرکوب اعتراضات، نظارت و سرکوب استفاده از اینترنت و دستگیری مخالفان را بر عهده گرفته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان بسیج وابسته به سپاه از تسلیحات مرگبار علیه معترضان استفاده کرده اند و بازوی اصلی اقدامات رژیم در زمینه توسل به خشونت علیه مردم ایران هستند.

عباس نیل فروشان، معاون عملیاتی سپاه، مسئولیت فرماندهی عملیات سپاه را بر عهده دارد، که یکی از سازمان‌های امنیتی مسئول مستقیم سرکوب اعتراضات است و نقش مهمی در دستگیری لیدرهای معترضان در اعتراضات قبلی را داشته است.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان است؛ استانی که شاهد برخی از شدیدترین خشونت ها در تازه ترین دور اعتراضات در ایران بوده است. نیروهای امنیتی پس از نماز جمعه روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ در زاهدان معترضان و رهگذران را هدف شلیک گلوله های واقعی، گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای شاتگان قرار دادند و دست کم ۸۰ نفر (طبق برخی گزارش ها ۹۲ نفر) از جمله چندین کودک را کشتند و صدها نفر دیگر را مجروح کردند. خیابانی به عنوان فرماندار استان سیستان و بلوچستان مسئولیت نظارت بر واکنش خشونت آمیز نیروهای امنیتی ایران نسبت به این اعتراضات را بر عهده داشت.

احمد شفاهی، فرمانده سپاه سلمان، یکی از یگان های نظامی سپاه در سیستان و بلوچستان است. احمد شفاهی ارتباطات آزاد و کنترل نشده را هدف حملات تند و انتقادی قرار داده و ایستگاه‌های تلویزیون ماهواره‌ای را که تحت کنترل رژیم ایران نیستند، «ابزار دشمن» می‌خواند. شفاهی همچنین فرماندهی و کنترل مستقیم گروهی از نیروهای سرکوبگر سپاه و بسیج را به عهده دارد که در جریان سرکوب اخیر در سیستان و بلوچستان معترضان غیرمسلح را به طرز خشونت آمیزی هدف قرار دادند.

هدایت فرزادی، به عنوان سرپرست زندان اوین مدیریت یکی از مخوف ترین زندان های ایران را بر عهده دارد. تعداد زیادی از معترضان در آخرین دور اعتراضات به زندان اوین فرستاده شده‌اند، و در آنجا تحت شکنجه و سایر اشکال آزار فیزیکی قرار گرفته‌اند.

فرزادی حتی قبل از اینکه ریاست زندان اوین را بر عهده بگیرد، یک چهره بدنام در زندان های ایران بود. فرزادی در دوران ۱۰ ساله تصدی خود در زندان دیزل آباد در کرمانشاه به اجرای قطع عضو مجرمان محکوم به جرایم کوچک در ملاء عام معروف بود.

فرزادی به عنوان مدیر ندامتگاه تهران بزرگ که به زندان فشافویه نیز معروف است، بر شکنجه و بدرفتاری با تعداد بسیاری از زندانیان از جمله زندانیان سیاسی و اعضای گروه‌های اقلیت مذهبی نظارت داشت. چندین زندانی در دوران ریاست او در زندان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده اند. برخی از جمله زندانیان سیاسی و اعضای گروه های اقلیت مذهبی توسط زندانبانان کشته شدند. خود فرزادی به عنوان کسی که شخصاً حکم اعدام ها را اجرا می کند، معروف است.

سید حشمت الله حیات الغیب، به عنوان مدیرکل زندان های استان تهران بر زندان های اوین، فشافویه و دیگر زندان های بدنام منطقه نظارت دارد.

حیدر پسندیده، زندانبان زندان مرکزی سنندج در استان کردستان، بر بازداشت و شکنجه روزانه زندانیان بازداشت شده در جریان اعتراضات جاری در ایران نظارت داشته است. در زمان مدیریت او زندان مرکزی سنندج محل اعدام های خودسرانه زندانیان بوده است.

مراد فتحی، مدیرکل زندانهای استان کردستان است. در زندان های تحت کنترل او زندانیان از جمله معترضان دور اخیر اعتراضات حبس و شکنجه می شوند. چندین زندانی کرد ایرانی در زندان های تحت کنترل فتحی بر اثر شکنجه یا عدم مراقبت پزشکی جان باختند.

مرتضی پیری، سرپرست زندان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان در میان زندانیان و خانواده های آنها به وحشیگری نسبت به زندانیان شهرت دارد. زندان زاهدان تحت نظارت او شمار بالایی از اعدام ها را اجرا کرده است که اکثریت این اعدام ها به طرز نامتناسبی گروه اقلیت بلوچ ایران را هدف قرار داده‌اند.

محمدحسین خسروی، مدیرکل زندانهای استان سیستان و بلوچستان و سرپرست سابق زندان زاهدان است. زندان زاهدان تحت مدیریت او به شکنجه و ایجاد شرایط وخیم برای زندانیان از جمله کمبود مراقبت های پزشکی و بدرفتاری کارکنان با زندانیان معروف شد.

سید مجتبی مصطفوی از اعضای وزارت اطلاعات و امنیت ایران ماموریت یافت تا به آموزش و جذب هکرها بپردازد. مصطفوی به همراه یکی دیگر از اعضای وزارت اطلاعات به نام فرزین کریمی، آکادمی راوین را تأسیس کردند. آکادمی راوین مدرسه ای است که افراد را در زمینه امنیت سایبری و هک آموزش می دهد و از میان این کارآموزان افرادی را برای وزارت اطلاعات و امنیت استخدام می کند.

سحاب پرداز، شرکت سمانه گستر سحاب پرداز سهامی خاص یکی از اپراتورهای اصلی خدمات فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران است. سحاب پرداز به طور فعال ابزارهای سانسور، نظارت و جاسوسی را با استفاده از تحلیل داده های بزرگ برای تجزیه و تحلیل داده های خصوصی شهروندان ایرانی در اختیار دولت ایران قرار می‌دهد.

شرکت سحاب‌پرداز برای ساخت سیستم فیلترینگ خود، داده ها و سوابق خام اینترنت را از ایرانیان جمع‌آوری می‌کند. سحاب پرداز فعالیت های فیلترینگ خود را از طریق ایجاد و ارائه پشتیبانی فنی برای ابزارهای فیلترینگ که مجری سیاست فیلترینگ دولت ایران هستند انجام می دهد و با استفاده از ابزارهای بازرسی عمیق بسته های اینترنت (DPI) در زمینه ثبت، مسدود کردن و شناسایی انواع مختلف ترافیک اینترنتی به رژیم ایران کمک می‌کند.

بر اساس تحریم هایی که امروز اعلام شد، کلیه دارایی ها و منافع موجود در دارایی این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل اتباع ایالات متحده است باید مسدود شود و به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) گزارش شود. علاوه بر این، دارایی های هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند فرد تحریم شده باشد نیز مسدود می شود.

اعتراضات و سانسور اینترنت    اعتراضات و سانسور اینترنت    اعتراضات و سانسور اینترنت

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا