جدیدترین اخبارجهان

دونالد ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن شد

دونالد ترامپ ضعف و تسلیم شدن بایدن را عامل حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین دانست که منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی شد

ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن شد

رئیس جمهور سابق و با احتمال بسیار زیاد آینده آمریکا، دونالد ترامپ روز یکشنبه استدلال کرد که ضعف و تسلیم شدن رئیس جمهور جو بایدن مقصر حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین در اردن است که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد.

ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در اردن شد
ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن شد

دونالد ترامپ در پستی در Truth Social، حمله پهپادی وحشیانه در اردن در روز شنبه را که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن حداقل ۲۰ نفر دیگر شد، ارزیابی کرد: «حمله هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نظامی ایالات متحده در اردن که منجر به کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر شد، روز وحشتناکی را برای آمریکا رقم می زند. عمیق‌ترین همدردی من با خانواده سربازان شجاعی است که ما از دست داده‌ایم.»

او ادامه داد: «از همه آمریکایی ها می خواهم که در دعا برای مجروحان به من بپیوندند. این حمله وقیحانه به ایالات متحده یک پیامد وحشتناک و غم انگیز دیگر از ضعف و تسلیم جو بایدن است. »

حمله دونالد ترامپ به بایدن رئیس جمهور ناتوان تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور این حمله را اعلام کرد، که اولین بار بود که نیروهای آمریکایی توسط جنگجویان دشمن در خاورمیانه از زمان شروع جنگ اسرائیل با گروه وحشی فلسطینی حماس کشته می‌شوند.

بایدن روز یکشنبه گفت این حمله توسط گروه های شبه نظامی رادیکال مورد حمایت جمهوری اسلامی انجام شده است. پنتاگون این حمله را حمله پهپادی یک طرفه «انتحاری» به پایگاه گشتی در نزدیکی مرز سوریه و عراق در شمال شرقی اردن خواند.

دست‌کم ۲۵ سرباز در این حمله زخمی شدند.

ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در اردن شد
ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن شد

رئیس‌جمهور سابق و با احتمال بسیار زیاد آینده آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه که یکشنبه توسط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر شد، از نحوه رفتار خود با جمهوری اسلامی در زمان حضور در کاخ سفید سخن گفت.

سه سال پیش جمهوری اسلامی ضعیف، شکسته و کاملا تحت کنترل بود. دونالد ترامپ نوشت به لطف سیاست فشار حداکثری من، رژیم ایران به سختی توانست دو دلار را برای تامین مالی نیابت های تروریستی خود جمع کند. سپس جو بایدن وارد شد و میلیاردها دلار به جمهوری اسلامی داد که رژیم از آن برای گسترش خونریزی و کشتار در سراسر خاورمیانه استفاده کرده است.

دونالد ترامپ بارها بایدن را به عنوان یک رهبر ضعیف و ناتوان متهم کرده و مدعی شده که سایر درگیری‌های جهانی به درک ضعیف جهان از رئیس جمهور و ایالات متحده مرتبط است.

در پی حمله گروه مسلمانان وحشی حماس در ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل که جرقه جنگ مداوم در غزه را برانگیخت، آقای ترامپ در آن زمان گفت که حملات این گروه انجام شد چراکه ایالات متحده با یک رهبر واقعا ضعیف ضعیف و ناکارآمد شناخته می شود.

او این نکته را روز یکشنبه تکرار کرد و در Truth Social نوشت «اگر من رئیس‌جمهور بودم، این حمله هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک شانس درست مانند حمله حماس تحت حمایت جمهوری اسلامی به اسرائیل، جنگ در اوکراین نیز هرگز رخ نمی‌داد. اتفاق افتاده است، و ما در حال حاضر صلح در سراسر جهان خواهیم داشت. در عوض، ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم.»

ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در اردن شد
ترامپ: ضعف و تسلیم شدن بایدن عامل کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن شد

آقای ترامپ بعداً اضافه کرد که ایالات متحده با بایدن به عنوان فرمانده کل آن نمی تواند زنده بماند.

حملات روز شنبه احتمالاً به گسترش درگیری ها در خاورمیانه دامن می زند زیرا گروه های شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی به حملات خود علیه نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه می دهند.

بایدن هفته گذشته دستور حمله به سه تأسیسات عراقی مورد استفاده گروه های تحت حمایت جمهوری اسلامی را صادر کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع هفته گذشته گفت، ایالات متحده به دنبال گسترش درگیری در منطقه نیست، اما کاملا آماده است تا اقدامات بیشتری برای محافظت از مردم و تأسیسات خود انجام دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا