مسکن و اقتصاد

افزایش ۳.۵ درصدی فروش املاک در سراسر کانادا در ماه جولای

فروش خانه در سطح کانادا در ماه جولای در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.
انجمن املاک و مستغلات کانادا روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: فروش خانه در ماه جولای امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۲.۶ درصد و در مقایسه با ماه ژوئن ۳.۵ درصد افزایش یافته است.
جیسون استفان رئیس انجمن املاک و مستغلات کانادا در این رابطه اظهار داشت: فروش مسکن در مناطقی که از ابتدای سال ۲۰۱۸ بدلیل تست استرس شاهد رکود بودند رو به افزایش و بهبود است.
وی بیشتر مناطق کانادا را شاهد رونق در بازار مسکن خواند و بیان کرد: بیشتر بازارهای مسکن در سراسر کانادا از جمله در Lower Mainland برتیش کلمبیا، کلگری، ادمنتون، GTA، اتاوا و مونترال شاهد این رونق فروش بوده‌اند و برخی از مناطق مانند رجینا، ساسکاتون و ویندزور شاهد رکود و افت فروش بوده‌اند.
«داگلاس پورتر» اقتصاددان ارشد BMO نیز با انتشار یادداشتی در این رابطه گفت: پس از گذشت ۱۸ ماه چالش برانگیز، بالاخره بازار مسکن کانادا نیز شاهد نشانه‌های مثبت و پایدار شده است.
بنابر این گزارش فروش خانه های جدید در ماه جولای ۵۹.۸ درصد بوده که در مقایسه با ماه ژوئن ۵۷.۶ درصد شاهد افزایش بوده است. (پنجاه و نهُ. هشت دهم درصد)
همچنین متوسط قیمت خانه‌های فروخته شده در ماه جولای حدود ۴۹۹.۰۰۰ دلار بوده و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳.۹ درصد و در مقایسه با ماه ژوئن ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا