مسکن و اقتصاد

خرید خانه در تورنتو !! این توصیه ها را جدی بگیرید !!

خرید خانه در تورنتو !! این توصیه ها را جدی بگیرید !!

فلورا فاطمی

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

دوستان گرامی، خرید خانه یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین تصمیمات مالی است که شما در زندگی خود با آن مواجه هستید. خصوصا که به عنوان فرد تازه مهاجر بخواهید در کانادا خانه بخرید ولی نگران نباشید.

در اینجا سعی دارم به چند مورد اساسی اشاره کنم که در هنگام خرید خانه تان نبایستی از آنها غافل شوید. اگر برایتان در این موارد ابهامی بود با من تماس بگیرید تا برایتان بیشتر توضیح دهم.

۱- وجود مواد ممنوعه پر خطر

دوستان، در خانه های قدیمی سه مورد شامل سرب در رنگهای داخلی و خارجی، آزبست به عنوان یک عایق نسوز و نیز UFFI به عنوان یک عایق تکمیلی استفاده می شده است. گرچه دولت کاربرد آنها را مدتها قبل ممنوع اعلام کرده است ولی برای حذف آنها از آن خانه ها اقدامی نشده است و در بسیاری از خانه های قدیمی تردر متریال سقف، دیوار، ایزولاسیون لوله ها، کاشی های کف، تجهیزات حرارتی و اجاق گازهای دیواری هنوز هم وجود دارند.

درهنگام خرید این خانه ها، آگاهی و نیز تائید شما از وجود آنها امری ضروری است چراکه می توانند تهدید کننده سلامتی شما باشند و اگرهم بخواهید آنها را حذف کنید برایتان هزینه عددی و عملیاتی قابل توجه ای دارد.

۲- وجود ایزمنت(easement) در ملک

دوستان ایزمنت یک حق عبور یا استفاده از زمین دیگری برای یک هدف مشخص است. منظور حق استفاده است نه مالکیت. به عنوان مثال همسایه شما ممکن است حق قانونی در استفاده از بخشی از راه عبور اتومبیل شما را داشته باشد تا بتواند به گاراژ و یا حیاط خود دسترسی یابد.
حالت دیگر ایزمنت می تواند عبور تجهیزات خدمات عمومی مانند کابل برق، تلفن، فاضلاب و … از زمین شما باشد که مراقب باشید اگر در آینده بخواهید تغییراتی جدید از جمله ساخت استخر و یا ایوان (Deck) ایجاد کنید ممکن است برایتان محدودیت هایی ایجاد نماید.

دوستان، این حق شما به عنوان خریدار است که از هرگونه ایزمنتی که بر زمین ملک شما اثر می گذارد قبل از موافقت خرید آگاه باشید. شما می توانید با درخواست مساحی از شهرداری اطمینان یابید که ملک مورد نظرتان ایزمنت ندارد و اگر دارد حدود آن چه میزان است.

لازم به ذکر می دانم که برخی از املاک تورنتو و حومه دارای ایزمنت برای سرویس های خدمات عمومی هستند که معمولا خرید و فروش آنها بدون مشکل صورت می گیرد.

۳- وجود رطوبت در خانه

ازاحتمال وجود رطوبت در سقف، بیسمنت و دیگر قسمتهای خانه غافل نشوید چرا که در آینده می تواند آسیب ساختاری به خانه شما وارد کرده و رفع آن هزینه ای زیاد برایتان به همراه داشته باشد. در ضمن رطوبت، محیطی مناسب برای رشد قارچها بوده و می تواند منجر به ایجاد آلرژی و مشکلات تنفسی مانند آسم شود. بهتر است علاوه بر گزارش حرفه ای بازرسان فنی، خودتان نیز برخی از علائم رطوبت را بصورت دیداری ردیابی کنید. ما مشاوران املاک با تکیه بر تجربیاتمان می توانیم در هنگام بازدید از خانه ها، شما را در شناسایی دیداری این علائم همراهی کنیم.

۴ – تجارت غیرقانونی – قتل

برخی اوقات در بازار املاک، خانه هایی وجود دارند که برای جرایمی مانند تجارت مواد مخدر، خرید و فروش کالاهای مسروقه و … استفاده شده اند و یا حتی در آنها مرگ، قتل و یا خودکشی رخ داده است.

در استان انتاریو هیچگونه الزامی برای افشای این موارد در هنگام فروش توسط فروشنده وجود ندارد.

اگر شما از آن جمله خریدارانی هستید که این ویژگی های ملک در شما ایجاد نگرانی می کند ما را به عنوان مشاور املاکتان مطلع کنید تا با درک از دیدگاهای شما بتوانیم با درخواست اطلاعات تکمیلی از مشاور املاک فروشنده به صورت رسمی، بررسی تاریخچه ملک، بررسی خبرهای رسانه ای، قراردادن شروط لازم در قرارداد، مذاکره برای قیمت پایین تر و…. شما را همراهی کنیم.

اگر سؤالی در این ارتباط وهمچنین در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی، تجاری و صنعتی دارید ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل پاسخگوی شما دوستان گرامی می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو خواهم پرداخت.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا