مسکن و اقتصاد

سوالاتی که قبل از خرید خانه باید از خود بپرسید.

سوالاتی که قبل از خرید خانه باید از خود بپرسید.

مانی شوشتری زاده

اگر خانه‌ای که می‌‌تواند مناسب شما و جوابگوی نیاز‌هایتان باشد را پیدا کرده‌اید، سوالات زیر می‌‌توانند به شما در جهت اتخاذ تصمیم بهتر کمک کنند.

۱- آیا از مخارج ماهیانه خود مطلع هستید؟

پیش پرداخت و اقساط ماهیانه وام تنها هزینه‌های شما برای صاحبخانه شدن نیستند. آیا به مالیات سالیانه خانه فکر کرده‌اید؟ سیستم گرمایشی خانه از چه نوع است و هزینه ماهیانه آن به چه میزانی‌ است؟ هزینه‌های نگهداری خانه به چه صورت است؟ از اینکه از مالک حال حاضر خانه راجع به این هزینه‌ها سوال بپرسید ابایی نداشته باشید تا دید بهتری از این هزینه‌ها بدست آورید.

۲- آیا خانه مورد نظر آماده اسباب کشی‌ است؟

راجع به هزینه‌هایی‌ که این خانه در آینده نزدیک برای شما خواهد داشت سوال بپرسید، هزینه‌هایی‌ مثل تعمیر سقف یا لوله کشی‌. بازرسی قبل از خرید کمک شایانی در این زمینه به شما خواهد کرد.

۳- آیا برنامه‌ای برای هزینه‌های اضافی دارید؟

هزینه‌های متعددی در خرید خانه قابل پیش بینی‌ است. هزینه‌های بازرسی، وکیل، مالیات خرید خانه نو، مالیات جابجائی مالکیت و مالیات سالانه ملک.

مشاوران املاک تخصص لازم برای حمایت از شما در یافتن پاسخ در همه این زمینه‌ها را دارند و با پرسیدن سوالات صحیح جواب بسیاری از موارد پنهان را برای شما روشن می‌‌کنند. شما را در یافتن خانه مناسب، بررسی‌ مدارک مهم و معرفی‌ شما به متخصصین قابل اعتماد در موارد دیگر در صورت نیاز یاری می‌‌کنند. بهترین راه حل برای خریداران، انتخاب هوشمندانه مشاور با توجه به اطلاعات، توانایی‌ و تخصص این افراد است.

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ ( ۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا