مسکن و اقتصاد

پیش خرید کاندو و رشد سرمایه

پیش خرید کاندو و رشد سرمایه

همه ما با مفهوم رشد سرمایه در سرمایه گذاری املاک آشنا هستیم.

خرید یک کاندو به قیمت ۵۰۰،۰۰۰ دلار و فروش آن بعد از ۲ یا ۳ سال به قیمت ۷۰۰،۰۰۰ دلار بدون انجام کار خاصی‌ برای بهتر کردن آن واحد می‌‌تواند رشد خوبی برای سرمایه شما محسوب شود.

در بازار این روزهای GTA معمولا سرمایه گذاران علاقمند به پرداخت کمترین پیش پرداخت برای خرید واحد مورد نظرشان هستند که تنها نکته منفی‌ در این باره این است که

با پیش پرداخت کمتر سهم وام دریافتی‌ بیشتر شده و هزینه‌های ماهیانه افزایش می‌یابد و بدست آوردن جریان نقدی مثبت مشکل می‌‌شود.

این جریان نقدی فاکتوری است که خیلی‌ از سرمایه گذاران بر اساس آن اقدام به سرمایه گذاری می‌‌کنند که اگر همراه با توجه به رشد و بازگشت سرمایه در هنگام فروش نباشد می تواند عاملی برای انتخاب اشتباه باشد.

سرمایه گذاران موفق عموماً به یک مورد مهم دیگر نیز توجه می‌‌کنند:

« محله خوب و در حال پیشرفت بعدی « ، که با توجه به گزارشات و اطلاعات در دسترس این روزها انتخاب چنین محله و پروژه خوب با سازنده‌ای موفق امری بس ساده تر حتی برای مصرف کنندگان نهایی است.

جالب است بدانید که رشد متوسط قیمت کاندو در بازه زمانی‌ ۵۰ سال اخیر حدود ۷ درصد بوده و این اعداد بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز بین پیدا کردن واحد و توافق بر سر قیمت و نهایی‌ شدن قرارداد محاسبه می‌‌شوند.

حال این زمان محاسبه نشده برای کاندو‌های پیش فروش شاید ۳،۲ یا ۴ سال باشد و این به این معنی‌ است که شما با پرداخت مبلغ پیش پرداخت شروع به کسب سود روی کل قیمت واحد خریداری شده برای این مدت می‌‌کنید، فراموش نکنید

که شما تا زمان تحویل هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و در نهایت در زمان تحویل واحد خود را به قیمت امروز تحویل خواهید گرفت.

همین مساله جذابیت سرمایه گذاری در این پروژه‌ها را افزایش میدهد و به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران به دنبال پروژه‌های با تاریخ تحویل طولانی تر هستند.

حال تخفیف‌های ویژه سازندگان در زمان فروش VIP را به این جذابیت اضافه کنید که عموماً از طریق نمایندگان فروش به مشتریانشان منتقل میشود و تصور کنید که چه رشد سرمایه مناسبی در انتظار شما است.

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده / ۴۷۷۷-۵۲۷- ۶۴۷

فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه / مشاور امور املاک و سرمایه گذاری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا