مسکن و اقتصاد

گزارش بازار املاک در ماهی که گذشت

گزارش بازار املاک در ماهی که گذشت

طبق گزارش سازمان املاک تورنتو متوسط ​​قیمت فروش در GTA در ماه ژانویه رشد ملایمی داشت و تعداد فروش خانه در ماه ژانویه، تا ۰.۶نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.
تعداد کل لیست های جدید در ماه ژانویه ۱۰.۵ % بیشتر از سال گذشته بوده و مجموع تعداد لیست های فعال ۰.۶ % بیشتر از سال گذشته گزارش شده است.
میانگین قیمت برای تمام انواع خانه ها در GTA در ماه ژانویه ۷۴۸،۳۲۸ دلار بود که به ترتیب ۱.۷ درصد بالاتر نسبت به سال قبل و در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۸ به میزان ناچیزی کمتر بوده است.
میانگین قیمت تمام انواع خانه ها در ماه ژانویه در محدوده تورنتو، ۱.۳ % و در حومه تورنتو ۲.۲ % نسبت به زمان مشابه در سال قبل بالاتر بوده است ولی در مقایسه ماهانه، قیمت میانگین فروش در تورنتو ۲ % رشد و در حومه ۱.۴ % کاهش را نشان می دهند.
میانگین قیمت خانه های مستقل در تورنتو در ماه ژانویه ۱،۱۷۴،۱۳۳ دلار بود که ۸.۸ % پایینتر نسبت به سال قبل و ۲.۵ % بالاتر از دسامبر ۲۰۱۸ بود، همین قیمت برای محدوده حومه ۸۸۳،۰۲۷ دلار بود که به ترتیب ۰.۹ % بالاتر از سال قبل و ۰.۹ % پایین تر از ماه دسامبر بوده است.
انواع خانه ها با قیمت های پایین تر، به ویژه آپارتمان ها و خانه های شهری، همچنان قوی ترین بخش های بازار در تورنتو هستند. متوسط ​​قیمت آپارتمان در ماه ژانویه در تورنتو ۵۹۱،۴۴۴ دلار بود که نشان دهنده ۸.۸ % رشد نسبت به سال گذشته است.

میانگین قیمت خانه های شهری در تورنتو ۷۹۷،۵۲۸ دلار بود که معادل ۱۲.۳ % رشد نسبت به سال قبل است .
متوسط روزهای در بازار ماندن تا زمان فروش برای تمام انواع مسکن در ماه ژانویه ۳۳ روز بود و نسبت به سال قبل ۱ روز افزایش داشت.
با توجه به گزارش سازمان املاک در سال پیش رو، هم قیمت و هم میزان فروش بطور مداوم و متعادلی رشد و بهبود خواهد داشت.
با توجه به وجود شرایط متفاوت در بازار خرید و فروش محله های مختلف، گرفتن مشاوره از متخصصین مطلع از آمار و ارقام محل مورد نظر شما چه در هنگام خرید و چه هنگام فروش برای کسب نتیجه بهتر در مذاکرات خرید و فروش امری هوشمندانه خواهد بود.

*مانی شوشتری زاده

فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه

 مشاور امور املاک و سرمایه گذاری

۶۴۷.۵۲۷.۴۷۷۷

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا