مسکن و اقتصاد

Sold Over Asking

Sold Over Asking | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

طریقه مصاحبه صحیح برای استخدام مشاور فروش املاک
مانی شوشتری زاده

 

عبارتی که این روزها در بازار مسکن تورنتو زیاد به گوش می‌خورد. این پدیده نظر اصحاب رسانه را نیز به خود جلب کرده است که حاصل آن‌ تیتر‌های گوناگون روزنامه‌ها مربوط به بالاتر فروخته شدن خانه‌ها از قیمت درخواستی آنهاست. حالا که دائما خانه‌ها گرانتر از قیمت درخواستی به فروش می‌‌رسند بد نیست به مفهوم این عبارت دقت بیشتری کنیم.

با توجه به گزارش‌های موجود تورنتو در صدر لیست و مارکهام و ریچموندهیل در رتبه‌های دوم و سوم مناطقی هستند که خانه‌ها در آنجا بالاتر از قیمت لیست شده فروش میروند.

تعداد خانه‌های که به روش سنتی قیمت گذاری شده باشند در تورنتو رو به کاهش است و در بازاری که موجودی کم و تقاضا زیاد است به ناچار خریداران مجبور به پرداخت مبالغ بالاتری برای خرید خانه می‌‌شوند.

در بسیاری از موارد فروشنده‌ها به صورت استراتژیک ملک خود را با قیمتی رقابتی و پایین تر از ارزش واقعی‌ روانه بازار می‌‌کنند تا حس خواستن و توانایی‌ خرید را به مشتریان و خریداران احتمالی‌ بیشتری بدهند که این باعث بی‌ معنی‌ شدن مفهوم عبارات «قیمت درخواستی» و یا «قیمت لیست شده» می شود.

 

SOLD-OVER-ASKING
SOLD-OVER-ASKING

 

وقتی‌ فردی ملک خود را با قیمتی بسیار پایینتر از قیمت واقعی‌ بازار برای فروش ارائه می‌کند و با قرار دادن تاریخی‌ خاص برای پذیرفتن پیشنهاد از سوی خریداران احتمالی‌ فضایی شبیه به مزایده می‌‌سازد پر واضح است که ملک بالاتر از قیمت درخواستی فروخته شود.

از یکسو فروشنده‌ها از چنین فضایی سود برده و از سوی دیگر خریداران در شرایطی پر فشار قرار می‌‌گیرند و ممکن است با دست خالی‌ و دلی شکسته از چند مزایده یا مسابقه خرید خانه بیرون بیایند.

در زمانی‌ که یک خریدار تصمیم به ارائه پیشنهاد می‌‌گیرد باید با افرادی در شرایط مختلف رقابت کند. ممکن است کسی‌ که تازه شروع به گشتن برای پیدا کردن خانه آینده خود کرده و پیشنهادی پایین تر از قیمت درخواستی ارائه می‌‌کند باعث بالا رفتن قیمت در این مسابقه شود، چرا که بقیه خریداران از قیمت او بی‌ خبر هستند و او را به عنوان یک رقیب می‌‌بینند.

معمولا دو یا سه پیشنهاد بالاتر از قیمت درخواستی با یا بی‌ شرط وجود دارد که آنها در حدود قیمت واقعی‌ ملک در بازار هستند. بعضی‌ وقتها یکی‌ از پیشنهادها با فاصله از پیشنهاد تعقیب کننده‌اش بالاتر است.

وقتی‌ یک پیشنهاد بدون هیچ شرطی با مبلغی بالاتر از بقیه پیشنهاد‌ها به دست فروشنده می‌‌رسد باعث میشود که آن‌ خریدار در چشم فروشنده از یکی‌ از خریداران به خریدار اصلی‌ تبدیل شود.

به هر حال همه این استراتژی‌ها و اتفاقات بازار باعث شده که مردم به این باور برسند که خانه‌ها در تورنتو صد‌ها هزار دلار بالاتر از قیمت به فروش می‌‌رسند، ولی‌ سوال اینجاست که چقدر بالاتر از قیمت واقعی‌ بازار به فروش می‌‌رسند و نه قیمت درخواستی. این دو با هم تفاوت بسیار دارند.

در چنین بازاری انتخاب یک مشاور خوب از هر کار دیگر مهم تر است. اگر شما قصد فروش ملک خود را دارید بهتر است پیش از تصمیم گیری با چند مشاور مصاحبه کنید و از آنها راجع به برنامه‌های بازاریابی‌شان و راه‌هایی‌ که قصد دارند از آن طریق خریداران را با تمایل به پرداخت مبلغ بالاتری به سمت ملک شما بیاورند سوال کنید.

اگر شما قصد خرید ملک در این بازار را دارید، مشاوری را انتخاب کنید که حاضر باشد برای خانه دار شدن شما همه مسیرها را برود و ابزار لازم برای بیشتر به چشم آمدن پیشنهاد شما در زمان ارائه پیشنهاد مزایده‌ای را داشته باشد. حق شما زندگی‌ در خانه ایست که دوستش دارید.

مانی شوشتری زاده – مشاور امور املاک –۴۷۷۷- ۵۲۷ (۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا