کانادا

رکورد ورود مهاجرین به کانادا در سال ۲۰۱۹ شکست

رکورد ورود مهاجرین به کانادا در سال 2019 شکست
رکورد ورود مهاجرین به کانادا در سال ۲۰۱۹ شکست

 

در سال ۲۰۱۹ تعداد مهاجران کانادا برای پنجمین سال از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت و حتی ۱۰ هزار نفر نیز بیش از هدف دولت فدرال وارد کانادا شده اند.
کانادا با استقبال از ۳۴۱۰۰۰ تازه وارد در سال ۲۰۱۹ سرعت ثبت رکورد مهاجرت خود را ادامه داد.
این پنجمین مرتبه در طول تاریخ است که کانادا در طول یکسال از بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر استقبال کرده است. ( زمانهای دیگر ۱۹۱۱-۱۹۱۳ و ۲۰۱۸ بوده است).
کانادا نیز برای سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ برای ورود ۳۳۰.۸۰۰ مهاجر برنامه ریزی کرده که به این ترتیب تعداد مهاجران وارد شده به کانادا در سال ۲۰۱۹ ، ۱۰ هزار نفر بیش از برنامه ریزی های پیش بینی شده بوده است.

 

با ورود بیش از 34 هزار مهاجر، رکورد ورود مهاجران کانادا در سال 2019 شکست
با ورود بیش از ۳۴ هزار مهاجر، رکورد ورود مهاجران کانادا در سال ۲۰۱۹ شکست

۲۵ درصد مهاجران جدید کانادا هندی هستند

کانادا برای ورود ۵۸ درصد از مهاجران تازه وارد به حوزه های اقتصادی برنامه ریزی کرده است درحالیکه ۲۷ درصد از آنها از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی و ۱۵ درصد باقی مانده نیز تحت پوشش پناهندگی قرار گرفتند.
همچنان کانادا از هند (بعنوان کشور مبدا) بیشترین مهاجرین و تازه واردین را دارد. در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۸۶ هزار هندی برای اقامت دائم وارد کانادا شدند.آنها ۲۵ درصد از کل افراد تازه وارد به کانادا را تشکیل می دهند.چین با ۹ درصد ، فیلپین با ۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. نیجریه، ایالات متحده امریکا، پاکستان، سوریه، اریتره، کره جنوبی و ایران در بین ۱۰ کشور نخست مهاجر فرست کانادا قرار دارند.

 

ورود ۴۵ درصد از تازه واردان به انتاریو

انتاریو با استقبال از ۴۵ درصد از مهاجران همچنان در سال ۲۰۱۹ مقصد نخست مهاجران تازه وارد بود که ۲ درصد از سال ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. این موضوع احتمالا با توجه به تصمیم دولت کبک در رابطه با کاهش ۲۰ درصد مهاجران در سال ۲۰۱۹ مرتبط است چراکه کبک سال گذشته با دو رتبه کاهش در مرتبه چهارم مقاصد مهاجران تازه وارد قرار گرفت.
پس از انتاریو بریتیش کلمبیا با ورود ۵۰ هزار مهاجر در رتبه دوم و آلبرتا در رتبه سوم جذب مهاجر در کشور قرار گرفت.
منیتوبا نیز با افزایش ۲۴ درصدی مهاجران سال گذشته موفق به جذب ۱۹ هزار مهاجر شد. اما تقریبا تعداد مهاجران سسکاچوان مانند سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶ هزار نفر بود.
مهاجرت به آتلانتیک کانادا نیز شاهد رشد بود بطوریکه نوااسکوشیا و نیوبرانزویک بیشترین موفقیت را تجربه کردند از جمله نوااسکوشیا با رشد ۲۷ درصدی شاهد ورود ۷۵۰۰ مهاجر بود درحالی که نیوبرانزویک با استقبال از ۶۰۰۰ تازه وارد ، ۳۰ درصد رشد کرده است.
یوکان نیز با افزایش ۲۴ درصد مهاجران به این استان مواجه بود و ۴۰۰ مهاجر وارد این استان شدند.

 

۳۵ درصد وارد GTA شدند

از هر سه نفر تازه وارد به کانادا بیش از یکنفر GTA را برای اقامت شان انتخاب کردند. به این ترتیب GTA پذیرای بیش از ۱۱۸ هزار تازه وارد بود که تعدادشان از مجموع مهاجران تازه وارد به آتلانتیک، کبک ، منیتوبا و سسکاچوان بیشتر بوده است.
ونکوور با پذیرش بیش از ۴۰ هزار مهاجر تازه وارد، مونترال با پذیرش ۳۵۰۰۰ مهاجر و کلگری با پذیرش حدود ۲۰ هزار مهاجر پذیرای تعداد زیادی از مهاجران تازه وارد کانادا بوده اند.
به این ترتیب ۴ شهر بزرگ کانادا یعنی تورنتو ، مونترال، ونکوور و کلگری مجموعا پذیرای ۶۲ درصد تمام مهاجران کانادا بوده اند که اندکی از سهم ۶۴ درصدی آنها در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است چون مهاجران مونترال در سال کذشته ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

 

رکورد ورود مهاجران کانادا در سال 2019 شکست
رکورد ورود مهاجران کانادا در سال ۲۰۱۹ شکست

 

استقبال کانادا از ۳۶۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۰

بنابر برنامه مهاجرت ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ دولت فدرال کانادا برای سال ۲۰۲۰ تصمیم به پذیرش ۳۴۱ هزار تازه وارد دارد.
با توجه به اینکه سال گذشته این هدف محقق شده است کانادا درصدد است این کار را امسال نیز مجدد انجام دهد در حقیقت این طرح انعطاف کانادا را برای پذیرش ۶۳ هزار تازه وارد در ۲۰۲۰ افزایش داد.
به گفته مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا ، برنامه دولت فدرال در آینده نزدیک و احتمالا ماه آینده مشخص می شود.

 

رکورد ورود مهاجرین به کانادا در سال ۲۰۱۹ شکست | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا