جدیدترین اخبارکانادا

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت دولت ایران به کانادا ممنوع الورود شد

مارک میلر: من از اختیارات خود استفاده کرده‌ام تا آقای سید حسن قاضی زاده هاشمی حداکثر برای مدت ۳۶ ماه اقامت موقت کانادا را نداشته باشند

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت دولت ایران به کانادا ممنوع الورود شد

دولت کانادا در اقدامی بی‌سابقه حسن قاضی‌زاده، وزیر پیشین بهداشت دولت ایران را ممنوع الورود کرد.

در لحظاتی پیش، آقای مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کرد که با استفاده از اختیارات قانونی خود، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی را از حق اقامت موقت در کانادا به مدت ۳ سال (بیشترین مدت ممکن) محروم می‌کند.

از گفته آقای مارک میلر اینطور به نظر می‌رسد که وزیر پیشین بهداشت دولت ایران، سید حسن قاضی زاده هاشمی درخواست ویزای کار داده باشد و اگر این اتفاق نیفتاده، آقای وزیر شخصاً در اقدامی پیشگیرانه‌ این امر را متوقف کرده است.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی چند هفته پیش در شهر مونترال کانادا در حال قدم زدن بود که به طور تصادفی از مقابل دوربین خبری سی‌بی‌سی تلویزیون ملی کانادا عبور کرد. این اتفاق با هوشیاری ایرانیان مونترال و پیگیری گروهی از ایرانیان در کانادا رسانه‌ای شد و حالا دولت کانادا به تحقیق در این موضوع پرداخته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیشتر اعلام کرده بود که اقداماتی برای اخراج افراد مرتبط با جمهوری اسلامی از کانادا انجام خواهد داد و به نظر می‌رسد این اولین و مهمترین اقدام در این راستا باشد.

جامعه ایرانیان کانادا همواره خواستار اخراج افراد مرتبط با رژیم فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی و اختلاسگران ایران از کشور کانادا بوده‌اند و اکنون در آستانه سالگرد جاودانه شدن مهسا امینی و جنبش زن، زندگی آزادی باید دید دولت کانادا چقدر در این موضوع جدی و پایبند خواهد بود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی مهرماه ۱۳۹۷ در دوره وزارتش در پاسخ به مرد میانسالی در یکی از شهرهای ایران که از هزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه کرده بود،به این مرد گفت که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و به او گفت «خودت بمال.»

در شهریور ۹۷ در پاسخی دیگر به گلایه شهروندی گفته بود: همینی هست که هست. شما رای دادید رئیس‌جمهور و نماینده انتخاب کردید. بیخود اعصابتان را آزار ندید.
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا