جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا بار دیگر ۴ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد

کانادا چهار مقام و پنج نهاد ایرانی را تحریم کرد

کانادا بار دیگر ۴ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه کانادا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار شخص حقیقی و پنج نهاد حقوقی در ایران خبر داد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا با انتشار این بیانیه اعلام کرد: ما از مردمی که شجاعانه در برابر رژیمی که ناقض حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، دختران و کودکان ایستاده‌اند حمایت می کنیم.

وی افزود: رژیم ایران با حربه خشونت و هراس مردم را از حقوق و آزادی شان محروم کرده است. ما نیز امروز از کسانی که دیگر تاب تحمل سرکوب را ندارند حمایت می کنیم.

به گفته این مقام کانادایی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، علی قناعت کار بازپرس دادسرای اوین، مرتضی طلایی فرمانده سابق نیروی انتظامی استان تهران، شرکت خدمات فرودگاهی سفیران، شرکت تحقیقات هوافضا و خدمات مهندسی پرآور پارس، شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی(داما)، شرکت بهارستان کیش و خبرگزاری (روزنامه) جوان از سوی کانادا تحریم شدند. 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد تحریم های کانادا نمونه ای از واکنش آن به برخوردهای رژیم ایران در داخل و خارج این کشور است.

این وزارتخانه تاکید کرد که همچنان دوشا دوش شرکای بین المللی‌اش در برابر اقدامات بی ثبات کننده ایران، از کسانی که نمی خواهند در این شرایط خاموش باشند حمایت خواهد کرد.

تحریم مرتضی طلایی، در حالی اعمال شده است که پیش از این سفر او به کانادا در ایران خبرساز شده بود.

هفته پیش نیز خبرگزاری سی بی سی اعلام کرد تعداد زیادی از ایرانیان مقیم کانادا_از تهدیدها و تعقیب های عوامل جمهوری اسلامی خبر داده بودند.

کنشگران ایرانی-کانادایی در این میان با توجه به اینکه این تهدیدها را به پلیس گزارش کرده بودند ولی پاسخ مناسبی دریافت نکرده بودند، از برخورد پلیس انتقاد داشتند.

بر همین اساس آنها معتقدند پلیس‌کانادا این تهدیدها را جدی نمی گیرد.

پیش از این چندین فرد حقیقی و نهاد حقوقی ایران از جمله نیروی انتظامی و جامعه المصطفی العالمیه در قم از سوی‌کانادا تحریم شده اند.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه کانادا سه نفر از تحریم شدگان‌کانادا در آزار و اذیت بهائیان نقش مستقیم داشته اند.

محمد جواد آذری جهرمی حسن کرمی علی قناعت کار مرتضی طلایی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا