جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا امروز شش فرد و نهاد ایرانی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر تحریم کرد

کانادا سومین بسته تحریم های حقوق بشری علیه مقامات و نهادهای حکومتی ایران را اعلام کرد

کانادا امروز شش فرد و نهاد ایرانی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر تحریم کرد

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا امروز اعلام کرد که کانادا تحریم های بیشتری را تحت مقررات اقدامات اقتصادی ویژه (ایران) وضع خواهد کرد. این سومین بسته از تحریم های اعمال شده توسط کانادا بر رژیم ایران به دلیل نقض مداوم و سیستماتیک حقوق بشر و تداوم اقدامات حکومت ایران برای بی ثبات کردن صلح و امنیت منطقه است.

تحریم‌های امروز شامل شش فرد و چهار نهاد است که از جمله بدترین مجرمانی هستند که در نقض فاحش حقوق بشر از جمله علیه زنان ایرانی مشارکت داشته‌اند یا برخی تبلیغات حکومتی را برای توجیه سرکوب و آزار و اذیت شهروندان رژیم ایران منتشر کرده‌اند.

این لیست شامل موارد ذیل است اما صرفا محدود به موارد ذیل نیست:

  • شورای نگهبان، نهادی که با رد صلاحیت نامزدهایی غیرهمسو با ایدئولوژی رژیم و همچنین وضع قوانینی که به طور سیستماتیک حقوق بشر ایرانیان را نقض می کند، مانع از مشارکت معنادار در انتخابات ایران می شود.
  • مجلس خبرگان، نهادی که به دلیل بی توجهی به رعایت مفاد قانون اساسی مانند اصل ۳۸ که شکنجه را ممنوع می کند، در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر دست دارد.
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهادی متشکل از مقامات ارشد نظام که به رهبر ایران در همه زمینه‌های سیاستی و میانجی‌گری اختلافات قانونی بین مجلس و شورای نگهبان مشاوره می‌دهند. همچنین از قوانینی حمایت می کند که به طور سیستماتیک حقوق بشر ایرانیان را نقض می کند.
  • سید مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور.
  • محمد کرمی فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان
  • عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

بر اساس این تحریم ها معامله با افراد و نهادهای فهرست شده ممنوع است و در واقع هر گونه دارایی که ممکن است این افراد و نهادها در کانادا داشته باشند مسدود می شود. افراد فهرست شده در این تحریم ها به دلیل به نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان در کانادا ممنوع الورود خواهند بود.

محافظت و ارتقای حقوق بشر بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ، سیاست ها و تعامل سازنده کانادا در جهان است. رژیم ایران از طریق اقدامات مستمر خود بی توجهی آشکار خود به زندگی و حقوق بشر را نشان داده است. به عنوان مثال زندان اوین ایران جایی که رژیم مدت‌هاست زندانیان سیاسی، مدافعان حقوق بشر، زنان و اقلیت‌های قومی را زندانی و شکنجه می‌کند، که بسیاری از آنها خودسرانه بازداشت یا به عنوان گروگان نگهداری می‌شوند، در ۳ اکتبر ۲۰۲۲ توسط کانادا تحریم شد. کانادا علاوه بر این هم زمان با تحریم زندان اوین، غلامرضا ضیایی مدیر سابق این زندان را نیز تحریم کرد.

کانادا از طریق این اقدامات به صراحت نشان می دهد که نقض حقوق بشر خواه در ایران و خواه در خارج از کشور، غیرقابل قبول است. کانادا متعهد است که به طور مداوم روی فهرست افراد و نهادهای مسئول نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشری در ایران، کار کند.

اخبار تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران    اخبار تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران      اخبار تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران   

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا