جدیدترین اخبارجهان

کشف بزرگترین محموله هروئین قاچاق در آلمان در محموله ای از ایران

کشف ۳۳۰ کیلو هروئین در آلمان در محموله خیارشور و سیرترشی ایرانی

کشف بزرگترین محموله هروئین قاچاق در آلمان در خیارشور و سیرترشی ایرانی محموله‌ای از ایران

پلیس ‌آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده در محموله‌ای از خیارشور و سیرترشی ایرانی را کشف و ضبط کرد.

ارزش این مواد بر اساس نرخ رایج مواد مخدر قاچاق در خیابان‌ها حدود ۵۰ میلیون یورو ارزیابی شده است. این میزان مواد مخدر قابلیت جاسازی در یک‌میلیون و سیصدهزار بسته مصرفی کوچک را دارد و بزرگ‌ترین محموله هروئینی می‌باشد که در طول چند دهه گذشته در آلمان کشف شده است.

به گفته بازرسان این مواد در محموله‌‌ای که از ایران فرستاده شده و ظاهرا حامل خیارشور و سیرترشی بوده در شهر اسن آلمان شناسایی شده است. در همین رابطه، پلیس چهار نفر از جمله یک ایرانی را که با یک باند قاچاق مواد مخدر از ایران ارتباط داشتند در آلمان و هلند دستگیر کرده است.

پلیس در عملیات خود علیه این باند قاچاق حدود ۷۰۰ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کرد.

محموله‌های مواد مخدر اواخر ماه اگوست در شهر بندری هامبورگ آلمان کشف و ضبط شد. چهار مظنون نیز پس از جستجوی ده خانه در چند شهر آلمان و هلند بازداشت شدند.

رئیس باند فردی ۴۰ ساله و صرب ترک‌تبار معرفی شده است. یک مظنون ایرانی ۳۵ ساله در هلند، یک مظنون آلمانی ۵۴ ساله که ظاهراً از ناوگان باربری شرکتش برای انتقال مواد مخدر استفاده می‌کرد و یک دلال ۵۳ ساله از ترکیه دیگر بازداشت‌شدگان هستند.

پلیس، اسناد و مدارک، لپ‌تاپ‌ها، گوشی های هوشمند، ابزار ذخیره داده‌های کامپیوتری و خودروهای آنها را ضبط کرد.

صاحبان شرکت‌هایی که احتمالا دریافت‌کنندگان این محموله هستند نیز مظنون به مشارکت با این ماجرا هستند. به گفته اداره فدرال جنایی آلمان، مظنونان دیگری نیز در این پرونده در داخل و خارج از آلمان وجود دارند که پلیس در حال تحقیق در باره آنهاست.

در اواخر ماه سپتامبر یک هلندی ساکن بلژیک در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی آلمان تحویل داده شد.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و همه دستگیرشدگان در حال حاضر در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.

یورگ تسیرکه، مدیر اداره فدرال جنایی آلمان گفت‌: تحقیقات ما شبکه بین‌المللی خرید و فروش سازمان‌یافته مواد مخدر و سود فوق‌العاده حاصل از آن را مستند کرده است.

به گفته او، این کشف بی‌سابقه نشان می‌دهد که محموله‌های بزرگ به آلمان هم حمل می‌شوند و برای مبارزه با این پدیده نیاز به “کار تحقیقی قاطعانه بین‌المللی” است.

اسامی بازداشت‌شدگان هنوز افشا نشده است.

کشف بزرگترین محموله هروئین قاچاق در آلمان در خیارشور و سیرترشی ایرانی محموله‌ای از ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا