جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-۱۹ برای نمایندگان مجلس مخالف هستند

محافظه‌کاران می‌گویند که با سیاست واکسیناسیون جدید برای نمایندگان مخالف‌اند

محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-۱۹ برای نمایندگان مجلس مخالف هستند

محافظه‌کاران فدرال {تنها فراکسیون پارلمان که هنوز تائید نکرده است چند نفر از نمایندگان غیر واکسینه باقی‌مانده‌اند} با سیاست واکسیناسیون اجباری جدید که توسط مجلس عوام اعلام شد مخالفت کردند. محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-۱۹ برای نمایندگان مجلس مخالف هستند

تصمیم مجلس عوام { که توسط یک کارگروه مشترک چندحزبی متشکل از نه نماینده ناظر عملکرد مجلس گرفته‌شده است} به این معنا است که از ۲۲ نوامبر که فعالیت چهل و چهارمین مجلس عوام آغاز می‌شود تمامی افرادی که وارد محوطه ساختمان مجلس می‌شوند باید به‌طور کامل در مقابل کووید-۱۹ واکسینه باشند.

معافیت‌های محدودی برای کسانی که برای واکسن‌های کووید-۱۹ دستور منع مصرف دارند در نظر گرفته خواهد شد ضمن آنکه ارائه مدرک تست آنتی‌ژن منفی به‌منظور ورود به ساختمان واقع در محوطه مجلس عوام الزامی خواهد بود.

بلیک ریچاردز (Blake Richards) ناظم حزب محافظه‌کار در بیانیه‌ای گفت «باوجوداینکه همه افرادی که می‌توانند واکسینه شوند را به تزریق واکسن تشویق می‌کنیم، نمی‌توانیم با هفت نماینده مجلس که پنهانی دیدار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام‌یک از ۳۳۸ نماینده‌ای که به‌تازگی توسط مردم کانادا انتخاب‌شده‌اند می‌توانند برای نمایندگی حوزه انتخابی خود وارد مجلس عوام شوند موافق باشیم.»

هیئت اقتصاد داخلی مجلس از نه نماینده تشکیل ‌شده است و ریچاردز یکی از دو عضو محافظه‌کار این هیئت است. باوجوداینکه محتوای جلسات کارگروه‌های مجلس که پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد نباید به‌طور عمومی به بحث گذاشته شود اما بیانیه ریچارد اشاره می‌کند که تصمیم اتخاذشده احتمالاً توسط لیبرال‌ها، نیودموکرات و بلاک کبکوا و بدون تائید محافظه‌کاران گرفته‌شده است.

خبر سیاست جدید واکسیناسیون پس از برگزاری یک جلسه نیمروزی پشت درهای بسته، آخر شب سه‌شنبه منتشر شد.

ریچاردز در بیانیه خود اعلام کرد «من نمی‌توانم درباره آنچه در یک جلسه پشت درهای بسته اتفاق افتاده بحث کنم اما این را می‌گویم که ما همواره گفته‌ایم که واکسن مهم‌ترین ابزار برای خروج ما از وضعیت پاندمی است. همان‌طور که در طول انتخابات گفتیم، سلامت و ایمنی محیط کار را می‌توان از طریق واکسیناسیون یا ارائه یک نتیجه تست منفی که به‌تازگی انجام‌شده تضمین کرد.»

جزییات چگونگی اجرای این سیاست جدید هنوز به‌طور مفصل مطرح نشده است. آنتونی روتا (Anthony Rota) سخنگوی مجلس عوام هنگام اعلام این دستورالعمل گفت تصمیم در مورداجرای سیاست واکسیناسیون بدین منظور گرفته‌شده است که «توصیه‌های مقامات بهداشت عمومی را که همچنان لازم‌الاجرا هستند برای کمک به محدود کردن شیوع کووید-۱۹ در محیط‌های کاری برآورده کنیم.»

با توجه به زمان به اجرا درآمدن این قانون احتمال دارد که محافظه‌کاران غیر واکسینه نتوانند ماه آینده وارد مجلس عوام شوند مگر اینکه یک معافیت معتبر داشته باشند.

معلوم نیست که گام‌های بعدی حزب محافظه‌کار شامل چه اقداماتی خواهد بود، اگرچه گفتگوها درباره اینکه آیا محیط ترکیبی [حضوری و مجازی] مجلس عوام برای دوره جدید احیا خواهد شد یا خیر ادامه دارد. محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-۱۹ برای نمایندگان مجلس مخالف هستند

محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-19 برای نمایندگان مجلس مخالف هستند
محافظه‌کاران با سیاست اجباری واکسن کووید-۱۹ برای نمایندگان مجلس مخالف هستند

واکسیناسیون اجباری    نمایندگان مجلس عوام  بلیک ریچاردز   واکسیناسیون اجباری  بلیک ریچاردز  نمایندگان مجلس عوام  بلیک ریچاردز   واکسیناسیون اجباری    نمایندگان مجلس عوام      واکسیناسیون اجباری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا