جدیدترین اخبارجهان

دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

بوریس جانسون روز جمعه بابت برگزاری مهمانی در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه انگلستان عذرخواهی کرد

دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

از میان تمام افشاگری های اخیر در مورد مهمانی های نقض مقررات منع آمد و شد که توسط مقامات ارشد بریتانیا برگزار شده احتمالا آخرین گزارش از این مهمانی ها مخرب ترین آنها باشد.

همانطور که اولین بار روزنامه تلگراف گزارش کرد، شب قبل از خاکسپاری پرنس فیلیپ در اپریل گذشته در حالی که ملت انگلستان رسما سوگوار بودند و ملکه الیزابت برای به خاک سپردن همسر خود که نزدیک به ۷۴ سال با هم زندگی کرده بودند آماده می شد در دفاتر دولتی انگلستان در داونینگ استریت چند دورهمی به صرف مشروبات الکلی فراوان برگزار شد.

اکنون دولت به دلیل برگزاری این رویدادها از کاخ باکینگهام عذرخواهی کرده است. سخنگوی رسمی معاون بوریس جانسون روز جمعه به خبرنگاران گفت «عمیقا تاسف آور است که این رویداد در هنگام سوگواری ملی برگزار شده و خانه شماره ۱۰ از کاخ (باکینگهام) عذرخواهی کرده است.» دولت انگلستان بابت مهمانی در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد
عکس هانا برادی با پدرش که در ماه مه ۲۰۲۰ پس از ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت

یکی از این مهمانی ها به مناسبت خداحافظی جیمز اسلک مدیر ارتباطات برگزار شد که در حال حاضر به عنوان کمک سردبیر در روزنامه سان (The Sun)، پرفروش ترین روزنامه کشور انگلستان مشغول به کار است.

جیمز اسلک نیز بابت «خشم و ناراحتی ایجاد شده» به دلیل این رویداد عذرخواهی کرد و در بیانیه ای که روز جمعه توسط پی‌ای مدیا (PA Media) منتشر شد گفت «این رویداد نباید در زمانی که اتفاق افتاد برگزار می شد.» این عذرخواهی پس از گزارش تلگراف در روز پنجشنبه منتشر شد که در این گزارش اشاره شده بود دو دورهمی با حضور حداکثر ۳۰ نفر در داونینگ استریت در ۱۶ اپریل ۲۰۲۱ برگزار شده است. دولت انگلستان بابت مهمانی در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

گزارش تلگراف با عنوان «خرید دسته جمعی مشروبات الکلی برای پر کردن چمدان با شراب» (A booze run to fill a suitcase with wine) اشاره می‌کند که کارکنان حاضر در مهمانی ها مشروبات الکلی خریداری شده از یک فروشگاه نزدیک را در یک چمدان همراه خود به داخل آوردند، موزیک پخش کردند، رقصیدند و در همین خلال تاب مورد استفاده توسط پسر نوپای نخست وزیر بوریس جانسون را نیز شکستند.

تلگراف اغلب در نقش طرفدار و تشویق کننده جانسون ظاهر می شود که قبلا گزارشگر تلگراف در بروکسل بوده و حتی پس از ورود به سطوح ارشد سیاست ستون نویسی با دستمزد عادی را برای نشریه ادامه داده بود.

خاکسپاری شاهزاده فیلیپ که یک روز پس از این دورهمی ها برگزار شد قویترین و تاثیرگذارترین تصاویر از پاندمی را به نمایش گذاشت. تصویر ملکه تنها که با رعایت مقررات سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی در طول این مراسم به تنهایی در کلیسای کوچک کاخ ویندزور نشسته بود موجب برانگیختن موج بزرگی از همدردی در میان مردم کشور و خارج از کشور شد. دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد
ملکه الیزابت در مراسم تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ، کلیسای سنت جورج ۱۷ آوریل ۲۰۲۱

طبق الزام مقررات کووید-۱۹ در آن مقطع زمانی حداکثر ۳۰ مهمان می توانستند در یک مراسم خاکسپاری شرکت کنند و بنابراین برخی از صمیمی ترین دوستان فیلیپ نمی توانستند در مراسم شرکت کنند.

در اپریل ۲۰۲۱ مردم انگلستان از شرکت دورهمی های اجتماعی در فضای بسته با حضور افراد خارج از خانوار خود، {یا اگر تنها زندگی می کردند از شرکت در اجتماعات با حضور بیش از یک خانوار دیگر} منع شده بودند. دورهمی های فضای باز نیز به گروهی متشکل از شش نفر یا دو خانوار محدود شده بود.

طبق گزارش تلگراف، بوریس جانسون در مهمانی ۱۶ اپریل شرکت نکرده بود اما خبر برگزاری یک دورهمی اجتماعی دیگر که در دفاتر تحت نظارت او برگزار شده بود در حالی که بقیه مردم کشور تحت مقررات سختگیرانه منع آمد و شد زندگی می کردند باعث افزایش فشار هر چه بیشتر بر نخست وزیر که از قبل نیز درگیر مشکلات و تحت فشار بود، شد.

آخرین افشاگری ها در مورد دورهمی های اجتماعی در داونینگ استریت و ساختمان های اطراف آن در بهار ۲۰۲۰ و همینطور مهمانی قبل از کریسمس در حالی که مردم کشور از برگزاری چنین دورهمی هایی منع شده بودند تنها موجب عمیق تر شدن چاله ای شد که بوریس جانسون به دلیل برگزاری این رویدادها در آن گرفتار شده است.

هنگامی که پرسشها در این مورد بالا گرفت بوریس جانسون ابتدا به شدت این مسئله را رد کرد و گفت هیچ گونه مهمانی برگزار نشده است و کارکنان و دستیاران او در تمام اوقات از مقررات پیروی کرده اند. از آن زمان تا به حال موجی از ادعاها و خبرهای درز کرده باعث افشای چندین دورهمی شده است.

این خبرها موجب برانگیختن خشم عمومی شد و حزب محافظه کار جانسون را در نظرسنجی ها به شدت پایین کشاند و به انتقاد از جایگاه او منجر شد. دولت انگلستان بابت مهمانی های چمدان شراب در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

بوریس جانسون روز چهارشنبه نیز برای شرکت در رویدادی که در باغ پشتی خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت در ۲۰ ماه می ۲۰۲۰ برگزار شده بود عذرخواهی کرد اما گفت که گمان می کرده که این دورهمی یک رویداد کاری است؛ ادعایی که کییر استارمر (Keir Starmer) رهبر حزب مخالف آن را «مضحک» و «توهین آمیز» خواند.

تحقیقاتی در مورد این دورهمی ها توسط سو گری (Sue Gray) مقام ارشد روابط دولت و سیاستمداران در دست بررسی است.

دولت انگلستان بابت مهمانی های «چمدان شراب» در شب خاکسپاری شاهزاده فیلیپ از ملکه عذرخواهی کرد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا