ایرانجدیدترین اخبار

دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی

صدیقی گفت در تاسیس این موسسه از نظر نوشتن اساسنامه و افراد غفلتی واقع شد و این غفلت و اشتباه از ناحیه من بود

دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی

کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، در نهایت با انتشار پیام تصویری، از مردم ایران و متدینین به خاطر فساد در پرونده موسسه خانوادگی و نحوه واگذاری زمین منطقه ازگل عذرخواهی کرد.

دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی
دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی

صدیقی مجدداً بر بی‌اطلاعی خود درباره موضوع زمین ازگل و شرکتی که به او و پسرانش تعلق دارد، تأکید کرده است. این در حالی است که اسناد منتشرشده نشان می‌دهد که او از تخلف در فرآیند انتقال زمین از حوزه علمیه به موسسه تجاری غیرانتفاعی خانوادگی‌اش آگاه بوده است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص این واگذاری گفت در تاسیس این موسسه از نظر نوشتن اساسنامه و افراد غفلتی واقع شد و این غفلت و اشتباه از ناحیه من بود به علت اعتماد بیجا به کسی یا به کسانی که نباید اعتماد می‌کردم.

صدیقی در این پیام تلاش کرده است در کنار عذرخواهی و آنچه استغفار نامیده است، بار دیگر خود را از معامله صورت‌گرفته مبری کند و این تخلف آشکار را به افرادی در موسسه تحت نظارت خود نسبت دهد.

وی در بخشی از پیامش تاکید کرده است براساس سوابق خدمتی که از آنها سراغ داشتیم این اعتماد صورت گرفت و من از محتوای اساسنامه موسسه مطلع نبودم. از افراد هم اطلاع نداشتم. اعضای موسسه را به من نگفته بودند و این غفلت امری است که موجب آزردگی خودم و وجدان مردم عزیز ما شده است.

اصرار بر ادعای عدم وجود هر گونه منافع مالی در این معامله در شرایطی مطرح می‌شود که اسناد منتشرشده نشان داده است این معامله، با ارزشی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان و با تخلف در فرآیند قیمت‌گذاری، به منظور افزایش منافع مالی انجام شده است.

دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی
دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی

صدیقی ادعا کرده است که هیچگونه انتقال اموال حوزه علمیه به این موسسه صورت نگرفته است و تمام اموال به حوزه تعلق دارد. او همچنین ادعا کرده است که مراحل انحلال موسسه به منظور جبران غفلت انجام شده است و ملک مذکور که مورد تبلیغ سوء دشمنان قرار گرفته بود، به طور رسمی به حوزه منتقل شده است.

به ‌نظر می‌رسد عذرخواهی صدیقی پس از آن منتشر شده است که خبر حضور این روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای در مراسم شب‌های قدر دانشگاه امام صادق با واکنش برخی دانشجویان این دانشگاه مواجه شد و آنها خواستار حذف نام او از این مراسم شدند.

دانشگاه امام صادق در پاسخ به اعتراضات دانشجویان، اعلام کرد که دلیل حذف نام کاظم صدیقی از لیست سخنرانان مراسم، تداخل در برنامه امام‌جمعه موقت تهران بوده است.

انتشار پیام تصویری کاظم صدیقی همچنین با واکنش چهره‌های مختلف همراه شد. احمد زیدآبادی، فعال سیاسی، در یادداشتی به انتقاد از توضیحات صدیقی پرداخت و گفت این شیوه دفاع از خود راه به جایی نمی‌برد.

زیدآبادی این ادعای صدیقی را که گفته بود اتهام به او از سوی دشمنان اسلام مطرح شده، در تناقض با عذرخواهی از متدینین دانست و نوشت روشی که کاظم صدیقی برای دفاع از خود دربرابر اتهام‌های مطرح‌شده در پیش گرفته کار را خراب‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی
دروغ جدید کاظم صدیقی در پیام عذرخواهی

یاشار سلطانی، که اسناد این تخلف را فاش کرده بود، به عذرخواهی صدیقی واکنش نشان داد. او اظهار کرد که این عذرخواهی درباره زمان خروج او از هیئت موسس، که افراد وابسته به او هم هستند، دروغ جدیدی است.

سلطانی یادآور شده است براساس اسناد جدید، صدیقی در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ مالکیت زمین را به جواد عزیزی و یکی از پسرانش انتقال داده است.

به نظر می‌رسد پرونده تخلف کاظم صدیقی باعث حذف او از عرصه قدرت به‌شکل نامحسوس خواهد شد. همچنین، در رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن او از فهرست ائمه جمعه تهران منتشر شده است.

اکنون باید دید آیا علی خامنه‌ای، به دلیل افزایش اعتراضات هواداران خود و عدم واکنش قضایی به اتهامات مطرح شده درباره کاظم صدیقی، مجوز رسیدگی به تخلفات او را صادر می‌کند یا پرونده این روحانی نامدار نیز، مانند بسیاری از پرونده‌های فساد مقامات جمهوری اسلامی، شامل قانون کش ندهید قرار خواهد گرفت.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا