ایرانجدیدترین اخبار

بیانیه حوزه علمیه خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد

رهبر جمهوری اسلامی با دعوت کاظم صدیقی به سخنرانی نوروزی‌اش نشان داد که همچنان قصد دارد از وی که به زمین‌خواری متهم است، حمایت کند

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد

حوزه علمیه خمینی تهران، که تولیت و مدیریت آن با حکم رهبر جمهوری اسلامی برعهده کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران است، در بیانیه‌ای علیه ادعای کاظم صدیقی اعلام کرد که او شخصاً با حضور در دفترخانه اسناد رسمی، سند انتقال بخشی از باغ حوزه علمیه را به موسسه شخصی خود و فرزندانش امضا کرده است.

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد

به نظر می‌رسد این بیانیه بدون اطلاع کاظم صدیقی و با هدف تبرئه یکی از مدیران حوزه علمیه تهران، که پیش از این نماینده رهبر جمهوری اسلامی او را به جعل امضا متهم کرده بود، منتشر شده است.

در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، یاشار سلطانی، یک روزنامه‌نگار منتقد و ساکن ایران که پیشتر به افشای موارد اختلاس و سوءاستفاده مالی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مشهور بود، گزارشی را در وب‌سایت شخصی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد کاظم صدیقی بیش از ۴ هزار مترمربع از زمین‌ها و باغ‌های دولتی در منطقه ازگل را به صورت غیرقانونی تصاحب کرده است.

بر اساس گزارش ارائه شده، کاظم صدیقی، که به عنوان امام جماعت پایتخت، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران، مدیر حوزه علمیه امام خمینی، مشاور عالی رئیس قوه قضاییه و نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران مشغول به کار است، در تازه‌ترین اقدام خود با اختصاص ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از باغ‌های حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران به صورت رایگان به شرکت پیروان اندیشه‌های قائم انتقال داده است. این شرکت که مالکیت آن به کاظم صدیقی، دو پسر و همسر او تعلق دارد، در آذر سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

کاظم صدیقی در پاسخ به افشاگری یاشار سلطانی، در نامه‌ای به دادستان تهران و در یک مصاحبه تلویزیونی، ادعا کرد که از قبل از افشای این موضوع، از ثبت یک قطعه زمین به ارزش هزار میلیارد تومان در باغ حوزه علمیه تهران به نام خود و اعضای خانواده‌اش بی‌خبر بوده است. او گفت که دستور قضایی صادر شده است تا علیه شخصی که به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد حوزه علمیه شناخته شده و متهم به جعل امضا است، اقدامات قضایی صورت گیرد.

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد

صدیقی در نامه به دادستان تهران نوشت متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد، اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضای اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع‌الاسف حتی بدون ورود و امضای اینجانب و برخی اعضا، ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت‌شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و مدیریت حوزه و برخلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است.

در همان روز، بسیاری از رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصولگرا و حکومتی ادعای کاظم صدیقی را مسخره کردند. اما در حال حاضر، بیانیه حوزه علمیه امام خمینی تهران این ادعا را تماماً رد کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است آیت‌الله صدیقی از زمان تاسیس حوزه علمیه امام خمینی در سال ۱۳۸۲، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی  آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جذب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تاسیس کنند. به همین منظور ثبت موسسه‌ای فرهنگی  آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه برمبنای توافقات و خط مشی تعریف‌شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضا می‌نماید.

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی شخصا سند انتقال ملک را امضا کرد

هرچند کاظم صدیقی و برخی از رسانه‌های مرتبط با دفتر رهبری و سپاه پاسداران همچنان ادعای عدم زمین‌خواری به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را انکار می‌کنند، اما یاشار سلطانی در یک افشاگری جدید، اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اجاره یک میلیارد تومانی هتل جهان در مشهد مستقیماً به حساب کاظم صدیقی و پسرش محمدمهدی واریز می‌شود.

با توجه به این گزارش، در قرارداد هتل جهان با بانک ملت، شماره حساب حوزه علمیه امام خمینی در تهران درج نشده است. این نکته نشان می‌دهد که اجاره هتل به‌جای واریز به حساب حقوقی موسسه، به حساب شخصی مدیر موسسه و پسرش واریز می‌شود. اما نحوه هزینه‌کرد این مبلغ به دلیل شخصی بودن حساب، مشخص نیست.

اما با این حال، رهبر جمهوری اسلامی، با دعوت از کاظم صدیقی برای سخنرانی نوروزی، بار دیگر ثابت کرد که علاقه‌ای به برخورد با اطرافیانش، که در دهه‌های اخیر بارها به اختلاس‌های هنگفت متهم شده‌اند، ندارد و از این روحانی متهم به زمین‌خواری هم حمایت خواهد کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا