جدیدترین اخبارجهان

کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است

کرملین مردم خود را برای درگیری عمیق تر و طولانی تر در اوکراین آماده می کند

کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است

سخنان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، به سرعت توجه را در داخل و خارج از کشور در روز جمعه به عنوان یک انحراف آشکار از اصرار مقامات روسی بر نامیدن تهاجم تمام عیار به اوکراین بنام عملیات نظامی ویژه جلب کرد.

کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است
کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است

کرملین روز جمعه اعلام کرد که روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین قرار دارد، زبان مستقیمی که این پرسش را در مورد اینکه آیا این نشان دهنده تغییر رویکرد پس از پیروزی قاطع در انتخابات است که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای تمدید حکومتش مدعی شد، دامن می زد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت بله، این به عنوان یک عملیات نظامی ویژه آغاز شد، اما به محض اینکه این گروه در آنجا تشکیل شد، زمانی که غرب در سمت اوکراین شرکت کرد، برای ما از قبل به یک جنگ تبدیل شد.

این اظهارات به سرعت توجه روسیه و خارج از کشور را به خود جلب کرد، جایی که ناظران جنگ به دنبال نشانه هایی هستند که نشان می دهد کرملین مردم خود را برای درگیری عمیق تر و طولانی تر در اوکراین آماده می کند، از جمله موج دوم بسیج برای تقویت درجات نظامی خود با شروع جنگ در سال سوم.

کرملین اصرار دارد که تهاجم همه جانبه خود به اوکراین را عملیات نظامی ویژه نامیده باشد و قوانین سانسور که در روزهای اولیه جنگ به تصویب رسید به مقامات اجازه داد افرادی را که از کلمه جنگ در اقدامات روسیه در اوکراین انتقاد می کنند یا به سادگی استفاده می کنند دستگیر یا حتی زندانی کنند. 

به نظر می رسد که اظهارات پسکوف نوعی انحراف از آن زبان باشد، که می خواست تهاجم را به عنوان یک تلاش محدود جلوه دهد و نقش مسلط فزاینده آن را در زندگی مردم روسیه کمرنگ کند.

کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است
کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است

از آنجایی که این اظهارات به خبر سرتاسر جهان تبدیل شد، تحلیلگران در مورد اینکه آیا این اظهارات نشانه تغییر چشمگیری از کرملین است یا خیر، اختلاف نظر داشتند.

این نکته پسکوف مبنی بر اینکه همه در روسیه باید درک کنند که کشور در وضعیت جنگ قرار دارد برای بسیج داخلی خود به عنوان نشانه خاصی اشاره شد که مقامات ممکن است به زودی درخواست بیشتری از مردم روسیه داشته باشند. زمانی که پوتین مجدداً انتخاب شد، مدت‌هاست که یک نیروی جدید به عنوان یک احتمال در نظر گرفته می‌شود.

اکنون رسمی است که عملیات نظامی ویژه به عنوان یک جنگ شناخته می شود. البته، عملیات نظامی ویژه مدت‌ها پیش عملاً به یک جنگ تبدیل شد.

وی در تلگرام نوشت اما این یک مرز روانی مشخص است که فراتر از آن، هم مردم و هم نخبگان با مطالبات متفاوتی نسبت به دوره عملیات ویژه نظامی مواجه خواهند شد.

با این حال، برخی دیگر خاطرنشان کردند که مقامات کرملین مرتباً در اظهارات خود به یک جنگ گسترده تر اشاره می کنند.

این جدید نیست، این ایده که عملیات نظامی ویژه تنها یک جبهه است، هرچند خونین ترین، در یک جنگ سیاسی اقتصادی فرهنگی گسترده تر با غرب است، مدت هاست که پوتین در آخرین سخنرانی خود در فدراسیون ایجاد کرده است. 

کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است
کرملین می گوید روسیه در وضعیت جنگی در اوکراین است

پسکوف به دنبال شفاف سازی نظرات خود در اواخر روز جمعه بود. پسکوف در نشست روزانه خود با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات قانونی در وضعیت عملیات ویژه نظامی دلالت می کند، گفت این به هیچ تغییر قانونی مربوط نمی شود.

این یک عملیات نظامی ویژه است. اما در واقع، پس از آن که غرب جمعی به طور مستقیم سطح مشارکت خود را در درگیری افزایش داده است، در واقع به یک جنگ برای ما تبدیل شده است.

پسکوف وقتی بر این واقعیت تاکید کرد که برخی در روسیه به دلیل اعتراض با عبارت نه به جنگ به زندان افتاده اند، گفت که این مقایسه کاملاً نامناسب است زیرا زمینه متفاوت است در آنچه او درباره آن صحبت می کند و اشاره به جنگ که برخی از روس ها را به زندان انداخته است.

دسامبر گذشته، پسکوف گفت که نبرد روسیه همچنان یک عملیات نظامی ویژه است، اما با اشاره به آنچه او دخالت مستقیم کشورهای خارجی در درگیری و تحریم‌های اقتصادی به رهبری ایالات متحده خواند، گفت که تلاش‌های غرب علیه روسیه بدون شک یک جنگ است. اگر جنگ نیست، پس چگونه می خواهید آن را نامگذاری کنید؟ پسکوف گفت ما آن را جنگ می نامیم.

پوتین جنگ در اوکراین را جنگ وجودی روسیه برای بقا در برابر غرب توصیف کرده است که به گفته او به دنبال نابودی آن است.

تبلیغات روسیه غالباً دولت های غربی را به خاطر تأمین تسلیحات اوکراینی مورد سرزنش قرار می دهد و آنها را متهم می کند که به طور مؤثر در میدان جنگ با روسیه می جنگند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا