جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازداشت شدند

تلاش مذبوهانه جمهوری اسلامی برای سرکوب هنرمندان حامی خیزش انقلابی ادامه دارد 

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری، بازیگر و کارگردان تئاتر بازداشت شدند

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازیگران تئاتر به دنبال انتشار یک ویدئو، سه‌شنبه شب و همزمان با بازی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازداشت شدند.

در ویدئوی منتشر شده توسط این هنرمندان، تعدادی از زنان فعال هنری و بازیگران تئاتر بدون حجاب اجباری دیده شده‌اند.

همراه با این ویدئو متن ذیل نیز منتشر شده است: نمایش تمام و حقیقت نمایان می شود. قهرمانان واقعی ما، مردم بوده و هستند.

نعمه ثمینی، نمایش نامه نویس درپی بازداشت سهیلا گلستانی و حمید پورآذری با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: آنها می توانند تئاتری ها بازداشت کنند اما تئاتر را نه.

پیش از این نیز تعدادی از اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون نمایش نامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران در واکنش به خیزش مردم ایران از استعفای جمعی و همراهی شان با مردم خبر داده بودند.

همچنین تعدادی از فعالان حوزه نمایش و تئاتر در ایران از جمله سیاوش پاکراه، علی شمس، مصطفی کوشکی، شهاب آگاهی، آرمین جوان و امیرحسین دوانی با انتشار پستی در فضای مجازی نوشتند: از این به بعد در هیچ کاری که زنان ملزم به پوشیدن حجاب باشند شرکت نمی کنیم.

اخیرا تعدادی از بازیگران سینما مانند کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی دستگیر و بدنبال واکنش منفی در جامعه آزاد شدند.

محمدرضا هدایتی، بازیگر نیز اخیرا به دلیل فعالیت‌هایش در فضای مجازی احضار و پس از تفهیم اتهام در دادسرای اوین به قید وثیقه آزاد شد. او تا یکسال اجازه ندارد در فضای مجازی فعالیت کند.

محمد نادری، بازیگر و صدا پیشه که پس از بازی ایران و آمریکا از سوی ماموران هدف شلیک گلوله های ساچمه ای قرار گرفته بود با انتشار پستی در این رابطه خبر داد و نوشت که خودروی او مورد اصابت این گلوله ها قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا