ایرانجدیدترین اخبار

 اعتصابات اعتراضی ایران به پرستاران و کارگران گندله سازی رسید

گسترش بیشتر اعتصاب سراسری رانندگان کامیون، اعتصاب کارگران فولاد مادکوش هرمزگان، تجمع پرستاران در تهران و بیانیه معلمان مریوان 

 اعتصابات اعتراضی ایران به پرستاران و کارگران گندله سازی رسید

در ادامه اعتصابات و تجمعات اعتراضی در ایران، امروز پرستاران بیمارستان امام خمینی تهران و کارکنان گندله سازی بندر عباس دست از کار کشیدند.

پرستاران بیمارستان امام خمینی امروز در رابطه با در اعتراض به شرایط شغلی و عدم پرداخت مناسب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در محوطه این بیمارستان تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

به گفته این پرستاران با توجه به نزدیک شدن روز پرستار، مبالغی بعنوان علی‌الحساب به حساب آنها واریز شده که ربطی به تعرفه‌گذاری واقعی ندارداین پرستاران ضمن تجمع در محوطه بیمارستان خواستار عادلانه شدن تعرفه‌گذاری حقوق پرستاران و به رسمیت شناختن حقوق قانونی آنها در روز پرستار شدند.

کارکنان گندله سازی (گلوله های تولید شده از کنسانتره یا ذرات فرآوری شده سنگ آهن) مادکوش بندرعباس نیز امروز بدلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان اعتصاب کرده و دست به تجمع زدند.

این درحالی است که امروز کامیونداران که از روز شنبه دست به اعتصاب ده روزه زده‌اند و در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، سنندج، بندرعباس و … برای چهارمین روز متوالی دست از کار کشیدند. کارگران فولاد مادکوش

اعتصاب دانشجویان  اعتصابات اعتراضی ایران به پرستاران و کارگران گندله سازی رسید

امروز همچنین دانشجویان ۱۱ دانشگاه اعتصاب کردند و مردم برخی از شهرهای ایران از جمله سنندج، گلشهر کرج، بابلسر، اشنویه و گنبد تجمع و اعتصابات شبانه داشتند.

طی روز های گذشته فراخوان‌هایی در رابطه با تجمع و اعتراض برای روز های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر منتشر شده است. 

همچنین خبر رسیده که کارکنان سیف خودرو و شرکت سرما آفرین به ترتیب برای چهارمین و سومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند. 

معلمان مریوان  اعتصابات اعتراضی ایران به پرستاران و کارگران گندله سازی رسید

امروز شماری از معلمان مریوان نیز تجمع کردند و طی بیانیه‌ای بر آزادی همه بازداشت شدگان اعتراضات مردمی و امنیت مدارس و دانشگاه ها تاکید نمودند.

همچنین شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه‌ای شکنجه و ضرب و شتم اسکندر لطفی سخنگوی این شورا و تایید حکم ۵ سال حبس برای جعفر ابراهیمی یکی از اعضای هیات مدیره آنرا محکوم کرد.

شورای هماهنگی ضمن ابراز ناخرسندی از بازداشت و زندانی کردن فله‌ای معلمان، دانش آموزان و آحاد مردم و توسل به زور و شکنجه با هدف اعتراف گیری هشدار داده و میگوید که در برابری این وضعیت سکوت نخواهند کرد.

در این بیانیه بر آزادی فوری همه بازداشت شدگان تاکید شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا