ایرانجدیدترین اخبار

«همکاری با اسرائیل» و «ربودن عضو نیروس قدس سپاه» اتهاماتی که چهار نفر را به اعدام محکوم کرد

قوه قضائیه جمهوری اسلامی: به‌دلیل همکاری با اسرائیل و ربایش منصور رسولی، چهار نفر محکوم به اعدام شدند

همکاری با اسرائیل و ربایش منصور رسولی اتهاماتی هستند که جمهوری اسلامی با آن چهار نفر را به اعدام محکوم کرد

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که دیوان عالی کشور حکم اعدام چهار شهروند این کشور را که خرداد ماه سال جاری بازداشت شده بودند، به اتهام «همکاری با اسرائیل» و «ربودن منصور رسولی» عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران تایید کرده است.

این پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور بررسی و رای نهایی برای ۷ نفر از متهمان آن صادر شد.

هویت این چهار اعدامی حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی عنوان شده که به گفته قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اعتراف گیری ساختگی از منصور رسولی دست داشته‌اند.

سه متهم دیگر این پرونده به دلیل جرایمی از جمله اقدام علیه امنیت کشور، معاونت در آدم ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

رسانه های دولتی ایران نیز با انتشار ویدئویی اعترافات این افراد را در رابطه با اعتراف گیری از رسولی منتشر کردند.

این اولین بار نیست که دستگیر شده‌های دربند جمهوری اسلامی وادار به اعتراف رسانه‌ای می‌شوند از جمله پیش از این رسانه ملی ایران اقدام به پخش اعتراف اجباری نوید افکاری، کشتی گیر اعدام شده در ایران، علی یونسی، امیر حسین مرادی، دانشجویان المپیادی زندانی، احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی-سوئدی کرده است.

اعتراف مامور امنیتی ایران در ترکیه

اردیبهشت امسال یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی نیز از ماموریتش برای ترور یک اسرائیلی در ترکیه، یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه نگار در فرانسه پرده برداشت و پس از آن منابع اسرائیلی از خنثی شدن یک طرح از این کشور خبر دادند.

ماموران موساد پس از آن اعلام کردند که فردی بنام منصور رسولی که از ماموران سپاه قدس بود توسط آنها دستگیر و سپس رها شده، اما بعدا رسولی اعلام کرد که توسط یک گروه زور گیر ربوده و سپس آزاد شده است.

یدالله خدمتی، یک عضو ارشد سپاه جمهوری اسلامی نیز پس از دستگیری از سوی عوامل موساد به انتقال اسلحه به سوریه، عراق و یمن اقرار کرده است.

حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا