ایرانجدیدترین اخبار

قتل نوجوان ۱۵ساله بلوچ در جمعه خونین زاهدان تائید شد

قتل سامر هاشم زهی در جمعه خونین زاهدان توسط جمهوری اسلامی تائید شد

قتل سامر هاشم زهی، نوجوان ۱۵ ساله بلوچ در جمعه خونین زاهدان تائید شد

قتل سامر هاشم زهی، نوجوان ۱۵ ساله بلوچ در جمعه خونین هشتم مهرماه در زاهدان از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان تائید شد.

این شورا با انتشار تصویری از سنگ مزار این نوجوان، کشته شدن او را در جمعه خونین زاهدان اعلام و با انتشار بیانیه آن را محکوم کرد.

در این بیانیه کوتاه آمده است که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت شدید سرکوب و کشتار مردم، خواستار توقف فوری قتل کودکان و دانش آموزان از سوی مقامات دولتی است.

عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان که بارها در این رابطه اعتراض کرده نیز خواستار محاکمه عاملان این کشتارها شده است.

او اخیرا در رابطه با صدور احکام جدید اعدام بخصوص برای بلوچ ها، خواستار پایان دادن به اعدام و اعترافات اجباری شد و تاکید کرد که این گونه اقدامات موجب افزایش نارضایتی و نفرت مردم از حکومت می شود.

بنابر اعلام کمپین فعالین بلوچ، حسام ریگی، ۱۷ ساله نیز از جمعه ۲۲ مهر که توسط عوامل حکومتی بازداشت شده همچنان خانواده‌اش از او بی خبر هستند. او در مسیر مسجد مکی زاهدان به منزل دستگیر شده است.

در موج جدید اعتراضات مردمی ایران نوجوانان در صدر معترضین قرار دارند و بیشترین جان باختگان را نیز تشکیل می دهند.

در تازه ترین مورد محمد حسین کمندلو، ۱۷ ساله در شهرک مشریه تهران، هفته گذشته با شلیک مستقیم نیروهای امنیت کشته و روز یکشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

بر همین اساس سازمانهای بین‌المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به اقدامات ایران اعتراض کرده و خواستار تمام شدن این کشتارها شده اند.

تظاهرات زنان بلوچ در زاهدان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

زنان بلوچ نیز همچون زنان سایر شهرها در کنار مردان‌شان، در اعتراض به قتل و کشتارهای حکومتی به خیابانها آمدند و جمعه گذشته تظاهرات کردند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا