جدیدترین اخبارجهان

هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است

در مرکز خارکف صدای کارکردن ژنراتورها را در هر خیابان می‌شنوید

هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است

ده روز پیش دومین شهر اوکراین توسط یک حمله موشکی گسترده و هدفمند روسیه به سیستم انرژی در تاریکی فرو رفت. این بزرگترین حمله از زمان شروع جنگ تمام عیار بود. در حالی که خارکف برای احیای برق تلاش می کند، موجی از حملات اضافی در سراسر کشور با هدف قرار دادن تامین انرژی صورت گرفته است.

هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است
هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی آنچه را که ترور موشکی روسیه می خواند، محکوم کرده است. رئیس جمهور اوکراین همچنین درخواست خود را از متحدان کشورش برای سیستم های دفاع هوایی بیشتر به عنوان حفاظت بیشتر تجدید کرده است.

مقامات اودسا در دریای سیاه در جنوب این کشور می گویند که سیستم انرژی در آنجا آخرین موردی بود که در یک شب با موشک ها و پهپادها مورد اصابت قرار گرفت و باعث خاموشی نسبی شد. در خارکف در شمال، آسیب جدی تر است.

ایگور ترخوف، شهردار خارکف، گفته است که بازگرداندن عرضه کامل هفته ها طول می کشد و این در صورتی است که نیروهای مسلح روسیه دوباره به همان اهداف حمله نکنند. حمله اولیه به منبع انرژی شهر حتی آژیر حمله هوایی را از بین برد. اکنون صدای جیغی به گوش می رسد که مستقیماً به تلفن های همراه مردم می آید.

هر روز ممکن است ساعت‌ها از آن هشدارهای موشکی در شهر وجود داشته باشد در یکی از آن‌ها در شنبه شب، موج انفجار ناشی از اصابت، ده‌ها پنجره در یک بلوک آپارتمان را منفجر کرد.

اما روس ها به طور فزاینده ای شبکه برق را هدف گرفته اند. ترخوف گفت خسارت بسیار جدی است. او افزود ما برای تعمیر آن به زمان نیاز داریم.

هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است
هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که حملات اخیر این کشور بر تامین برق اوکراین متمرکز شده است. هدف از این حمله ایجاد اختلال در کار صنایع دفاعی کشور است و مدعی است که همه اهداف حمله محقق شده است. این وزارتخانه سابقه طولانی در انتشار اطلاعات نادرست دارد.

اما شهردار خارکف گفت که بخش تولید شهر که به قدرت قابل توجهی نیاز دارد، تحت تأثیر خاموشی‌ها قرار گرفته است. جزئیات بیشتری وجود ندارد. تأثیر آن بر زندگی غیرنظامیان آشکارتر است.

دوره های خاموشی به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی در نظر گرفته شده است و برنامه ای برای شهر در نظر گرفته شده است. روز شنبه آن قطع برق شش ساعت به طول انجامید، اما تا یکشنبه به چهار ساعت کاهش یافت.

روسیه قبلاً در زمستان اول جنگ تمام عیار به شبکه برق اوکراین حمله کرده است. هنگامی که مهندسان برای انجام تعمیرات اضطراری تلاش می‌کردند، ساکنان خانه‌های خود در تاریکی می‌لرزیدند یا برای گرما و انرژی به سمت نقاط امن مرکزی می‌رفتند.

هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است
هدف حملات روسیه قطع برق اوکراین است

اکنون هوا بسیار گرمتر است، اما تأثیر آن هنوز قابل توجه است. وقتی شب فرا می رسد، تمام مناطق خارکف تاریک می ماند. این به همان اندازه که زندگی را ناخوشایند می کند بر روحیه افراد تأثیر می گذارد.

در اینجا صحبت های زیادی در مورد اینکه آیا بمب های جدید مورد استفاده توسط مسکو ممکن است ویرانی بیشتری را برای اوکراین به همراه داشته باشد وجود دارد. مردم افسرده اند و برای مدتی به ترک خارکف فکر می کنند. ما متوجه می شویم که ارتش ما در حال مبارزه است. مقامات شهر مصمم هستند تا حد امکان روحیه خود را حفظ کنند.

چند ساعت پس از آخرین حمله موشکی این آخر هفته، ده‌ها کارگر مشغول پاکسازی آشفتگی اطراف بلوک آپارتمانی و اره کردن چوب برای مهر و موم کردن پنجره‌ها بودند. متروی شهری در حال حاضر کار می کند و اتوبوس های برقی و تراموا با اتوبوس های معمولی جایگزین شده اند.

در اودسا، دو منطقه در صبح یکشنبه دچار خاموشی نسبی شدند. در اوایل بعدازظهر، برق دوباره برقرار شده بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا