جدیدترین اخبارجهان

سفر دیوید کامرون به اوکراین نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است

ولودیمیر زلنسکی گفت که سفر وزیر امور خارجه در زمانی که جهان روی جنگ در کشورش متمرکز نشده، حیاتی بود

سفر دیوید کامرون به اوکراین، نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است

انتخاب کی‌یف به عنوان اولین سفر وزیر خارجه جدید بریتانیا بر اهمیت حیاتی حمایت از اوکراین در برابر روسیه حتی در شرایطی که جنگ در غزه بیداد می کند، تأکید دارد.

سفر دیوید کامرون به اوکراین، نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است
سفر دیوید کامرون به اوکراین، نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است

این که لرد دیوید کامرون از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تبریکی به سبک نخست وزیری دریافت کرد، نیز قابل توجه است شاید نشانه ای از ارزش داشتن یک رئیس سابق دولت به عنوان دیپلمات ارشد بریتانیایی باشد.

با توجه به تجربه‌های قابل اعتماد و بالای لرد کامرون، همچنان که وقتی به آقای زلنسکی قول داد که هر چقدر طول بکشد از اوکراین حمایت نظامی خواهد کرد و به عهده خواهد گرفت، نمی‌توان میراث سال‌های قدرت و تأثیر کامرون را نادیده گرفت. در آن زمان، دولت او در مورد اندازه و قدرت نیروهای مسلح بریتانیا با محدودیت های شدیدی مواجه شد.

به عنوان نخست وزیر، در سال ۲۰۱۰ او به مردم اعلام کرد که این محدودیت‌ها از جمله تبر زدن هزاران سرباز، ملوان و خلبان به منظور پوشش هزینه ۳۸ میلیارد پوندی مربوط به یک سیاهچاله در بودجه دفاعی که توسط دولت قبلی کارگر باقی مانده بود، ضروری است.

اما پس از تقریباً یک دهه و نیم، بودجه های وزارت دفاع به طور قابل اعتمادی به تعادل نرسیده‌اند. در عوض، بریتانیا ارتش بسیار کوچک‌تری دارد که کمتر قادر به پشتیبانی، چه رسد به انجام عملیات‌های نظامی پایدار در مقیاس مانند آنچه توسط اوکراین انجام می‌شود، دارد.

اگرچه او رقیب دیرینه خود بوریس جانسون را مطرح کرد که در زمان نخست وزیری رئیس جمهور اوکراین با او دوست شد. او به زلنسکی گفت: من با دوستم بوریس جانسون اختلاف نظر داشتم. ما ۴۰ سال است که یکدیگر را می شناسیم و حمایت او از شما بهترین کاری بود که او و دولتش انجام دادند.

سفر دیوید کامرون به اوکراین، نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است
سفر دیوید کامرون به اوکراین، نشانگر اهمیت آن برای بریتانیا است

رئیس‌جمهور اوکراین با پس‌زمینه‌ای از موسیقی پیانو، ویدیویی را در شبکه‌های اجتماعی از لحظه خوشامدگویی به وزیر خارجه جدید بریتانیا منتشر کرد، در حالی که این دو مرد قبل از اینکه لرد کامرون تیم خود را معرفی کند و سپس مقابل او پشت میز برای گفتگو نشستند، دست می‌دهند.

اولین کلمات بیان شده توسط رهبر اوکراین نشان دهنده نگرانی او از این است که چگونه جنگ اسرائیل و حماس توجه جهان را از اقدامات روسیه در اوکراین منحرف کرده است.

آقای زلنسکی گفت: از حضور شما متشکرم. این بسیار مهم است. اکنون، شما می دانید که جهان روی این وضعیت، در میدان جنگ ما و در اوکراین متمرکز نیست و این تمرکز تقسیم کننده واقعا کمکی نمی کند و ما از اینکه شما آمدید سپاسگزاریم.

لرد دیوید کامرون تاکید کرد که چگونه می‌خواهد اوکراین اولین کار او در شغل جدیدش باشد. آنچه که می خواهم با حضور در اینجا بگویم این است که ما به حمایت معنوی، حمایت دیپلماتیک، حمایت اقتصادی، اما مهمتر از همه حمایت نظامی که نه فقط امسال و سال آینده نیاز دارید، بلکه هر چقدر هم که طول بکشد، ادامه خواهیم داد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا