انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پرواز ۷۵۲ اوکراین : با گذشت ۶ ماه از حادثه، خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ 

پرواز ۷۵۲ اوکراین : با گذشت ۶ ماه از حادثه، خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

با گذشت ۶ ماه از حادثه پرواز ۷۵۲، خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ هستند. پرواز ۷۵۲ اوکراین : خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی ؛

خانواده هایی که شش ماه در پی شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران عزیزانشان را از دست داده اند، از پاسخگویی مسئولین ناامید شده و معتقدند شیوع بیماری همه گیر جهانی نباید بهانه ای برای کند کردن تحقیقات باشد.

پرواز 752 اوکراین : با گذشت 6 ماه از حادثه، خانواده قربانیان هوایپمای اوکراین همچنان به دنبال پاسخ
پرواز ۷۵۲ اوکراین : خانواده قربانیان هوایپمای اوکراین همچنان به دنبال پاسخ

دکتر حامد اسماعیلیون دندانپزشکی که در آرورا _ انتاریو فعالیت دارد با تاکید بر بی تاثیر بودن شیوع بیماری در پیگیری های او گفت : ۱۶۱ روز از این ماجرا می گذرد و هنوز هیچ جوابی داده نشده است و این مضوع را برای ما دشوارتر می کند.

اسماعیلیون همسرش پریسا اقبالیان و دختر ۹ ساله اش “ری را” را در سقوط پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر از دست داده است.

 

پریسا اقبالیون و دختر 9 ساله اش ری را اسماعیلیون
پریسا اقبالیون و دختر ۹ ساله اش ری را اسماعیلیون

وی افزود: ۶ ماه گذشته برای من کابوس بوده است.

اسماعیلیون اظهار داشت : وقتی به آن سه یا شش دقیقه فکر می کنم که آنها در آسمان بلند شده اند احتمالا دیده اند که موشکها به سمتشان می رود … وحشتناک است.

او ادامه داد: من نمی دانم باید چکار کنیم اما می دانم تا جوابی نگیریم این کابوس طولانی خاتمه نمی یابد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا قول داده بود که برای پیدا کردن پاسخ سوالاتی که در رابطه با این پرواز مطرح است به تلاش خود ادامه دهد اما خانواده قربانیان این پرواز روز چهارشنبه به سی تی وی گفتند که از ایجاد تغییرات کم گله دارند.

اسماعیلیون معتقد است که ایران می خواهد چیزی را پنهان کند و برای این کار بهترین روش خریدن زمان است.

وی اظهار داشت : من فکر می کنم کووید۱۹ در این رابطه تاثیر دائمی نداشته چون اینکار باید ژانویه و فوریه انجام می شد. پرواز ۷۵۲ اوکراین : خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

پرواز 752 اوکراین : با گذشت 6 ماه از حادثه، خانواده قربانیان هوایپمای اوکراین همچنان به دنبال پاسخ
پرواز ۷۵۲ اوکراین : خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

جعبه های سیاه کل داستان نیست

 

وی افزود: بررسی جعبه های سیاه باید اولین قدم می بود و مهم تر از آن تحقیقات است.

اسماعیلیون با بیان اینکه جعبه های سیاه کل داستان نیست تاکید کرد: چیزهای مهمتری از جعبه های سیاه وجود دارد. بله، آن جعبه های سیاه باید تحویل شود اما بیشتر سوالات فقط با جعبه های سیاه پاسخ داده نمی شود. برخی سوالات باید توسط دادگستری بین المللی پرسیده شود.

اعظم اژدری که خواهرش یکی از قربانیان این سقوط بوده نیز از عدم پاسخگویی مسئولان ناامید شده و معتقد است تحقیقات جعبه های سیاه باید مدتها قبل انجام می شد.

وی در گفتگو با سی تی وی نیوز اظهار داشت : ما می خواهیم حقیقت را بدانیم و آنچه که در آن شب رخ داده برایمان روشن شود.

وی افزود : من فکر می کنم اولین قدم در مورد جعبه های سیاه باید قبل از همه گیری رخ می داد و دولت ایران زمان کافی داشت تا آنها را ارسال کند.

او در رابطه با غنیمت اژدری، خواهرش گفت که او دانشجوی دکترای گوئلف و فعال محیط زیست و عاشق طبیعت بود. پرواز ۷۵۲ اوکراین : خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی همچنان به دنبال پاسخ

غنیمت اژدری
غنیمت اژدری

او افزود : زمانه سختی است واقعا سخت. نمی توانم به شما بگویم چقدر زمان برایم سخت می گذرد. من دلتنگ لبخندها و صدای او هستم. من دلتنگ خنده های او و هر چیزی که مربوط به او می شود هستم. حق او و هیچ کس دیگری نبود که در آن هواپیما کشته شود … نه او و نه سایر مسافران … تمام ۱۷۶ مسافر دیگر … تنها چیزی که برای ما مانده … امید است امید به دانستن حقیقت …

 

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا