ایرانجدیدترین اخبار

امروز همزمان با تظاهرات گسترده دانشجویی، جمعیت زیادی از مردم اراک و کرمانشاه در خاکسپاری مهرشاد شهیدی و چهلم مینو مجیدی شرکت کردند

جمعیت انبوهی از مردم اراک در خاکسپاری مهرشاد شهیدی، سرآشپز ۱۹ ساله شعارهای ضد حکومتی سر دادند

تظاهرات گسترده دانشجویی؛ جمعیت زیادی از مردم اراک و کرمانشاه در خاکسپاری مهرشاد شهیدی و چهلم مینو مجیدی شرکت کردند

در اراک جمیعت عظیمی از مردم برای مراسم‌ خاکسپاری مهرشاد شهیدی جوان ۱۹ ساله کشته شده در بازداشتگاه اراک تجمع کردند. مهرشاد شهیدی سرآشپز هنرمند اراکی چهارشنبه شب بر اثر ضربات متعدد باتوم به سرش در اداره اطلاعات سپاه این شهر کشته شد.

مهرشاد شهیدی متولد ۶ آبان ۱۳۸۱ بود و خبر جان باختن او یک روز پیش از سالروز تولدش به خانواده اش اطلاع داده شد و مردم امروز در روز تولد او همزمان با تشییع پیکر او شعار «فرشته با غیرت، تولدت مبارک» سردادند. نزدیکان مهرشاد شهیدی در گفتگو با خبرگزاری ها گفته‌ بودند که خانواده مهرشاد را تحت فشار گذاشته بودند تا بگویند او به دلیل ترس سکته کرده است.

جمعیت پرشمار مردم اراک در این تجمع شعارهایی از جمله «‌مرگ بر سپاهی»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. حضور مردم اراک در مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی به قدری گسترده بود که ماموران امنیتی علیرغم شلیک گاز اشک آور به سمت شرکت‌کنندگان توانایی سرکوب و متفرق کردن جمعیت را نداشتند و ویدئوهای منتشر شده حاکی از مقاومت مردم و فراری دادن ماموران است.

امروز مراسم چهلم مینو مجیدی از جان‌باختگان اعتراضات مردمی در کرمانشاه نیز با حضور گسترده مردم بر مزار او و سردادن شعار «ژن ژیان ئازادی(زن، زندگی، آزادی) برگزار شد. مینو مجیدی در جریان اعتراضات شامگاه ۲۹ شهریور کرمانشاه بر اثر اصابت گلوله به سرش جان باخت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم همچنین شعار دادند که «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه.» در اعتراضات شب ۲۹ شهریور در کرمانشاه دو نفر از معترضان کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند. عکس دختر مینو مجیدی بر سر مزار مادرش در حالی که موهای خود را بریده بود در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

امروز دانشجویان دانشگاه ها پیشگام اعتراضات در سراسر کشور بودند و با وجود تلاش همه جانبه و شدید حکومت برای سرکوب قیام مردم ایران فضای اعتراضی همچنان زنده بود و دانشجویان شجاعانه به اعتراضات ادامه دادند.

پس از انتشار ویدئوهایی از بازداشت خشونت‌آمیز و وحشیانه چهار نفر از دانشجویان از خوابگاه صدف دانشگاه جندی شاپور اهواز در شب گذشته، امروز دانشجویان این دانشگاه هم در اعتراض به بازداشت همکلاسی های خود در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند و شعار «آزادی آزادی آزادی» سر دادند. این دانشجویان در صحن دانشگاه نیز خطاب به نیروهای بسیج و حراست، شعار «‌بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند.

ویدئوهای منتشر شده از کردستان نشان می دهد که دانشجویان دانشگاه سنندج در سلف دانشگاه کردی می‌رقصند. دانشجویان در جریان تجمع اعتراضی در دانشگاه علوم پزشکی سنندج دوربین نظارتی را نیز از کار انداختند.

بر اساس ویدیو‌های منتشر شده، ماموران امنیتی برای برهم زدن تجمع دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. دانشجویان این دانشگاه، در تجمع خود شعار «‌یاشاسین کردستان، بژی آذربایجان» سر دادند. روز شنبه همچنین رزیدنت‌های جراحی کردستان در اعتراض به حمله نیروهای انتظامی به خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعتصاب کردند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه روز شنبه تجمع کردند و شعار «شاهچراغ خون شده، دست نظام رو شده» سر دادند. دانشجویان معترض در امیرکبیر، شعارهایی چون «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد»، «دانشجو داد بزن، حقت رو فریاد بزن»، «شاهچراغ زاهدان جانم فدای ایران»، «بسیجی سپاهی داعش ما شمایی»، «با خون ما نوشتین، ما مهسا رو نکشتیم» و … سر دادند.

دانشجویان دانشگاه ولی عصر رفسنجان با وجود حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان در دانشگاه نوشیروانی بابل در اعتراض به بازداشت بیش از ۲۵ دانشجوی این دانشگاه تجمع کرده و جمعی از دانشجویان موهای خود را بریدند.

کارگران نفت شاغل در مراکز نفتی نیز اعلام کردند از ۷ آبان در همبستگی با مبارزات مردمی و علیه سرکوب‌‌های حکومت به اعتصابات سراسری می‌پیوندند.

تظاهرات گسترده دانشجویی؛ جمعیت زیادی از مردم اراک و کرمانشاه در خاکسپاری مهرشاد شهیدی و چهلم مینو مجیدی شرکت کردند
تظاهرات گسترده دانشجویی؛ جمعیت زیادی از مردم اراک و کرمانشاه در خاکسپاری مهرشاد شهیدی و چهلم مینو مجیدی شرکت کردند

تظاهرات گسترده دانشجویی؛ جمعیت زیادی از مردم اراک و کرمانشاه در خاکسپاری مهرشاد شهیدی و چهلم مینو مجیدی شرکت کردند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا