جدیدترین اخبارجهان

حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود!

در حالی که حماس دنبال آتش بس است، انگشتان ما روی ماشه خواهد ماند و مبارزان پیروز ما برای دفاع از مردم ما و دفع اشغالگر آماده خواهند بود

حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود

حزب الله می گوید که با ورود وزیر خارجه جمهوری اسلامی به بیروت، آتش بس ۴ روزه را رعایت خواهد کرد. نتانیاهو گفت هیچ توافق آتش‌بسی در مرز شمالی وجود ندارد، حزب‌الله بر اساس اقداماتش مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود
حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود

حزب الله روز چهارشنبه اعلام کرد که در آتش بس چهار روزه بین اسرائیل و گروه تروریستی حماس که قرار است از صبح پنجشنبه آغاز شود، شرکت خواهد کرد، هرچند که بخشی از مذاکرات اسرائیل و حماس نبوده است.

یک منبع از حزب الله به الجزیره گفت تا زمانی که اسرائیل به توافقنامه احترام بگذارد، این گروه به توقف پایبند خواهد بود. این منبع افزود، با این حال گروه تروریستی لبنانی به هرگونه درگیری اسرائیل در جنوب لبنان یا غزه در طول آتش بس پاسخ خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، در اظهاراتی در اواخر روز چهارشنبه گفت که اسرائیل هیچ تعهدی در رابطه با مرز شمالی نداشته و حزب‌الله به جای هر چیزی که می‌گوید، بر اساس اقداماتش مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

منبع حزب الله تاکید کرد که این گروه بخشی از مذاکرات بین اسرائیل و حماس که منجر به توقف درگیری ها و همچنین توافق مبادله گروگان های اسرائیلی در غزه با اسرای فلسطینی شد، نبود.

این توافقنامه تصریح می کند که حماس ۵۰ گروگان اسرائیلی را که در جریان حمله تروریستی ۷ اکتبر این گروه تروریستی در غزه ربوده و به غزه برده شده بودند، آزاد خواهد کرد که همگی آنها کودک و زن هستند. در مجموع حدود ۲۴۰ گروگان در بازداشت هستند. گروگان ها در گروه های ۱۲الی۱۳ نفره طی چهار روز آزاد می شوند.

در مقابل، اسرائیل با آتش بس برای این چهار روز، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، و همچنین آزادی ۱۵۰ زندانی امنیتی نوجوان و زن فلسطینی موافقت کرده است. توقف درگیری ها می تواند برای هر گروه ۱۰ گروگان اسرائیلی آزاد شده یک روز دیگر تمدید شود و پس از آن عملیات اسرائیل برای نابودی حماس در غزه از سر گرفته می شود.

حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود
حزب الله متعهد به پایبندی به آتش بس است، اگرچه طرف مذاکره نبود

این اعلامیه حزب الله در حالی اعلام شد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی برای یک سفر رسمی وارد بیروت شد و طی آن قرار بود با چند مقام لبنانی دیدار کند. اعلام نشده است که آیا او همچنین با حسن نصرالله، رهبر حزب الله یا رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین که در لبنان اقامت دارند، مانند صالح العاروری و زیاد نخاله دیدار خواهد کرد یا خیر.

عبداللهیان در سخنرانی کوتاهی که در بدو ورود در فرودگاه بیروت ایراد کرد، گفت: شش هفته مقاومت قهرمانانه فلسطین به افکار عمومی جهانی ثابت کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی بازنده قطعی جنگ هستند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا