جدیدترین اخبارجهان

حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند

سفارت انگلیس در یمن میگوید حداقل ۲ ملوان کشته شدند

حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند

شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت حمله روز چهارشنبه به یک کشتی تجاری در سواحل یمن را برعهده گرفتند که به گفته مقامات غربی، دو نفر کشته شدند؛ آنها اولین قربانی حملات حوثی‌ها از زمان شروع حمله این گروه به کشتی‌ها در اواخر سال گذشته هستند.

حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند
حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند

به گفته عملیات تجارت دریایی بریتانیا، بازوی نیروی دریایی بریتانیا، خدمه کشتی True Confidence را رها کردند. سفارت انگلیس در یمن در بیانیه ای اعلام کرد حداقل ۲ ملوان بی گناه کشته شده اند. این پیامد غم انگیز اما اجتناب ناپذیر شلیک موشک های بی پروای حوثی ها به کشتی های بین المللی بود. آنها باید متوقف شوند.

حوثی‌ها در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفتند که قبل از شلیک موشک به True Confidence به خدمه کشتی هشدار داده‌اند. یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها، افزود که آتش سوزی در کشتی رخ داده است. به گفته مقامات امنیتی غربی که نخواستند نامشان فاش شود، علاوه بر این تلفات، حداقل شش نفر از سرنشینان True Confidence مجروح شدند.

اگرچه سخنگوی حوثی ها این کشتی را یک کشتی آمریکایی خواند، اما طبق وب سایت های متعددی که حمل و نقل جهانی را دنبال می کنند، True Confidence یک کشتی فله بر است که تحت پرچم باربادوس حرکت می کند. سخنگوی مدیران کشتی، پت آدامسون، گفت که این کشتی متعلق به True Confidence Shipping است و توسط یک شرکت یونانی به نام سوم ژانویه ماریتایم اداره می شود. او گفت که این هیچ ارتباطی با هیچ نهاد آمریکایی ندارد.

وب‌سایت‌های کشتیرانی نشان می‌دهند که این کشتی از چین حرکت کرده و عازم جده، عربستان سعودی بوده است. آقای آدامسون گفت که محموله آن شامل محصولات فولادی و کامیون است. آقای آدامسون گفت که دارای خدمه ۲۰ نفره یک هندی، چهار ویتنامی و ۱۵ فیلیپینی و سه نگهبان مسلح دو سریلانکایی و یک نپالی در کشتی بودند، هرچند او مشخص نکرد که چه کسی کشته شده است.

حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند
حوثی ها مدعی حمله مرگبار به کشتی تجاری در نزدیکی یمن شدند

سازمان تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که این حادثه در ۵۴ مایل دریایی جنوب غربی شهر عدن یمن رخ داده است. یک مقام امنیتی غربی گفت که نیروی دریایی هند در حال حرکت به سمت این کشتی است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت که ایالات متحده به همکاری با متحدان برای کاهش توانایی حوثی ها و جلوگیری از حملات آنها ادامه خواهد داد. وی از مشخص کردن اقداماتی که ایالات متحده ممکن است انجام دهد خودداری کرد.

اگرچه حوثی‌ها در ابتدا متعهد شدند که هر کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار دهند، اما از آن زمان گفته‌اند که حملات آنها در تلافی تجاوز آمریکایی-انگلیسی به آنها است. کشتی هایی که آنها هدف قرار داده اند به بیش از ده ها کشور متصل شده اند.

کمپین آنها شرکت های کشتیرانی را با تصمیم گیری های دشواری روبرو کرده است، زیرا آنها هزاران مایل اضافی را در اطراف آفریقا می گذرانند یا در صورت عبور از دریای سرخ، حق بیمه های بیشتری را پرداخت می کنند. هر دو گزینه هزینه های حمل و نقل را افزایش می دهند.

حملات به دریای سرخ خطرات زیست محیطی را نیز به همراه داشته است. هفته گذشته، هنگامی که یک کشتی باری متعلق به بریتانیا در دریای سرخ پس از آسیب دیدگی در حمله موشکی حوثی‌ها غرق شد، ایالات متحده گفت که این حمله یک لکه نفتی ۱۸ مایلی ایجاد کرده و یک فاجعه زیست‌محیطی ایجاد کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا