جدیدترین اخبارجهان

همزمان با روز جهانی حقوق بشر، ایرانیان در ده‌ها شهر جهان تجمع و به سرکوب معترضین و اعدام محسن شکاری اعتراض کردند

شنبه‌های اعتراضی ایرانیان خارج از کشور

روز جهانی حقوق بشر و تجمع ایرانیان در ده‌ها شهر جهان به سرکوب معترضین و اعدام محسن شکاری

ایرانیان خارج از کشور در ده‌ها شهر جهان تجمع و نسبت به سرکوب معترضین توسط جمهوری اسلامی و اعدام محسن شکاری اعتراض کردند.

امروز همزمان با روز جهانی حقوق بشر، در شنبه‌های اعتراضی ایرانیان خارج از کشور، ایرانیان مقیم هلند، سوئد، انگلیس، دانمارک، مجارستان، آلمان، استرالیا، بلژیک، ایتالیا و ژاپن همانند شنبه‌های گذشته به دفاع از خیزش های انقلابی ایران پرداختند.

بر همین اساس امروز شهرهای لاهه (هلند)، استکهلم (سوئد)، لندن (انگلیس)، برلین، فرانکفورت و کلن (آلمان)، بوداپست (مجارستان)، کپنهاگ (دانمارک)، توکیو (ژاپن)، رم، میلان، جنوا و تورین (ایتالیا)، استانبول (ترکیه)، بروکسل (بلژیک) و سیدنی و برث (استرالیا) شاهد اعتراضات ایرانیان بود.

تجمع ایرانیان در مقابل دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل

جمعه شب نیز جمعی از ایرانیان مقیم نیویورک با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل نسبت به اقدامات ایران در مقابل خیزش مردمی اعتراض کردند.

فراخوان حامد اسماعیلیون از کانادا

دندانپزشک مقیم تورنتو که همسر و دخترش را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده، حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی درپی اعدام محسن شکاری از عموم ایرانیان خارج از کشور خواست صرفنظر از مرام و مسلک‌شان روز شنبه و یکشنبه به اعدام محسن شکاری اعتراض کنند.

در بیانیه انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی آمده است: «هدف جمهوری اسلامی ارعاب و ترساندن است. هدف جمهوری اسلامی کشتن امید در  دل‌های ماست. هدف جانیان جمهوری اسلامی فرار از عدالت و پنهان کردن آزادی در تاریکخانه‌های فراموشی‌ست. اما ما به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنیم. ما همچنان صدای مردم ایران را در دنیا منعکس می‌کنیم و بر خواسته‌های‌مان از دنیای آزاد اصرار می‌ورزیم.»

«روز شنبه و یکشنبه در تجمعات سراسر دنیا شرکت خواهیم کرد.»

تحریم شش عضو ارشد سپاه پاسداران از سوی دولت استرالیا

امروز همچنین دولت استرالیا با صدور بیانیه‌ای از تحریم شش عضو ارشد سپاه پاسداران، بسیج و گشت ارشاد ایران که در سرکوب‌های اخیر اعتراضات مسالمت آمیز مردم دست اندر کار بودند خبر داد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا