جدیدترین اخبارجهان

سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند

ظاهراً آنها بر اساس طرح هایی از قایق موشکی نوع ۲۲ چینی ساخته شده اند

سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند

مراسمی به مناسبت الحاق دو ناو جدید گشتی صیاد شیرازی و باقری به نیروی دریایی سپاه تروریستی پاسداران برگزار شد. جمهوری اسلامی دو نیروی دریایی دارد یکی نیروی دریایی رسمی و دیگری نیروی دریایی سپاه. در این مراسم محمد باقری رئیس کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حضور داشت.

سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند
سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند

ظاهر این کشتی ها با اکثر کشتی های نیروی دریایی متفاوت است. آنها بر اساس طراحی کاتاماران یا بدنه دوقلو ساخته شده اند و ظاهری براق آینده نگر دارند. ظاهراً آنها بر اساس الهام و طرح هایی از قایق موشکی نوع ۲۲ چینی ساخته شده اند. چین بیش از ۸۰ فروند از این شناورهای گشت ساحلی دارد که ۴۲ متر طول دارند. کشتی های سپاه پاسداران ۶۰ متر طول دارند. جمهوری اسلامی به دنبال ساخت چهار فروند از این کشتی ها است. این کشتی دارای یک سکوی هلیکوپتر در قسمت عقب خود است و ظاهراً می تواند قایق های تندرو را نیز نگه دارد. بر اساس گزارش ها، رادار دریایی و موشک های کروز ضد کشتی دارد.

جمهوری اسلامی معتقد است این شناورها جنبه پنهان کاری دارند. سپاه پاسداران اخیراً روی این نوع طراحی ها سرمایه گذاری کرده است تا کمبود نیروی دریایی تهران را جبران کند. کشتی دیگر، ابومهدی المهندس، نشان دهنده نوع دوم از طراحی بدنه دوقلو به همراه نوع سوم است که در سال ۲۰۱۶ به نام شهید ناظری راه اندازی شد.

شناورهای جدید شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری حداکثر سرعت ۴۵ گره دریایی و ۶۷ متر طول و ۲۰ متر عرض دارند. رسانه های حکومتی تسنیم و فارس هر دو مراسم را با این کشتی های جدید دنبال کردند. تسنیم مدعی است این شناورها به سامانه دفاع موشکی پرتاب عمودی نواب و موشک کروز صیاد با برد ۷۰۰ کیلومتر مجهز هستند. آنها همچنین قادر به حمل ۳ موشک انداز سبک و یک هلیکوپتر رزمی مسلح هستند. در این گزارش آمده است که برد آنها در دریا تقریباً ۵۰۰۰ کیلومتر است. این می تواند نقش جمهوری اسلامی را در سواحل و توانایی تهدید کشتیرانی را تقویت کند. سپاه پاسداران هفته گذشته مدعی شلیک موشک بالستیک از کشتی شهید مهدوی خود، که یک کشتی باری بزرگ بود از آن برای استفاده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند
سپاه پاسداران دو ناو جدید رادارگریز به نیروی دریایی خود اضافه می‌کند

سردار باقری با حضور در این مراسم درباره توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و جنگ غزه بحث و تبادل نظر کرد. وی از کارخانه‌های کشتی‌سازی سپاه پاسداران برای ساخت کشتی‌های جدید قدردانی کرد و گفت شرایط امروز خاورمیانه حساس و خطرناک است. او به آمریکا حمله کرد. وی سپس از حماس به خاطر حمله ۷ اکتبر آن قدردانی کرد. وی افزود بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی سپر پایداری برای امنیت ملی و دفاع ملی کشورمان ایجاد کرده است، اما نیروهای مسلح موظفند کوچکترین تهدیدها و احتمالات را در سناریوهای تهدید جدی بگیرند و احتمال آن را بالا بدانند.

باقری گفت جنگ غزه نقطه عطفی در تاریخ منطقه است. سرنوشت این جنگ کاملاً روشن است، در شکست بی نظیر و جبران ناپذیر رژیم صهیونیستی از سوی عده ای از مردم مظلوم در محاصره غزه تردیدی نیست و هیچ قدرتی نمی تواند سرنوشت این جنگ را تغییر دهد. صهیونیست ها شکستی خوردند که قابل جبران نیست.

وی سپس گفت خط مقدم کنونی منطقه اکنون متشکل از فلسطینی‌ها، حوثی‌های یمن، حزب‌الله و گروه‌های «مقاومت» عراق است که به گفته او با صهیونیست‌های ظالم، بی‌شرم و جنایتکار و آمریکا و اروپای دروغ‌گو می‌جنگند.

جمهوری اسلامی آشکارا اعتراف می کند که امروز منطقه را چگونه می بیند و چگونه از همه این گروه های نیابتی برای گسترش هرج و مرج و جنگ در منطقه حمایت می کند. اظهارات باقری رسالت کلی امروز رژیم و نگاه این کشور به منطقه را آشکار می کند. این درگیری فعلی را به عنوان یک تغییر دهنده بازی بزرگ می بیند. قایق های گشتی جدیدی که به آب انداخته است بخشی از تلاش آن برای افزایش برد نیروهای دریایی خود و نمایش قدرت سپاه پاسداران است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا