ایرانجدیدترین اخبار

درپی اعدام مجیدرضا رهنورد، موج جدید اعتراضات به اعدام در ایران ایجاد شد

دو اعدام در کمتر از یک‌هفته

اعدام مجیدرضا رهنورد موجب موج جدید اعتراضات به اعدام ها در ایران ایجاد شد

درپی اعدام مجیدرضا رهنورد، موج جدید اعتراضات داخلی و بین المللی به اعدام معترضین در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

بر همین اساس گروهی از مردم انقلابی و آزادی‌خواه ضمن حضور بر سر مزار مجیدرضا رهنورد، جوان معترض ایرانی که بامداد دوشنبه در مشهد اعدام و مخفیانه خاکسپاری شد، شعار «عزیز وطن، شهید میهن» سردادند.

اعتراض دانشجویان به اعدام معترضین

در همین رابطه دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی تهران در اعتراض به اعدام معترضان و همچنین تعلیق و ممنوع الورود کردن دانشجویان تجمع کرده و شعار ضد حکومتی سر دادند.

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل نیز با نصب عکس محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد در کلاسها و راهرو دانشگاه نسبت به اعدام این معترضین اعتراض کردند.

اعتراض زنان زندانی

۱۸ زن زندانی از جمله سپیده قلیان و بهاره هدایت نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: این بار خیابانهای شهر را با فریاد «اعدام را متوقف کنید» فتح خواهید کرد. اعتصابات را با قدرت بیشتر ادامه دهید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگرچه ما در بندیم، اما در کنار شما هستیم و همراهی مان را با آنهایی که در خیابان هستند و ما به دلیل اسارت از آن دور هستیم اعلام می کنیم. ما با خواندن سرود و سر دادن شعار در بند زنان زندان اوین با شما اعلام همدردی کردیم.

سعید دهقان، وکیل دادگستری با انتشار توئیتی در رابطه با اعدام مجیدرضا رهنورد نوشت: «در اعدام مجیدرضا رهنورد، شاکی حکومتی، دادستان حکومتی، قاضی حکومتی و وکیل هم حکومتی بود. این اعدام حکومتی بود.»

واکنش در خارج از کشور

در همین رابطه گروهی از ایرانیان مقیم سیدنی، در اعتراض به اعدام مجید رضا رهنورد و محسن شکاری تجمع کرده و علیه جمهوری فاسد اسلامی شعار سر دادند.

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا نیز با انتشار توئیتی نسبت به اعدام مجید رضا رهنورد اعتراض کرد و آن را بی رحمی محض خواند.

نوربرت روتگن نماینده پارلمان آلمان نیز در اعتراض به اعدام مجید رضا رهنورد و محسن شکاری با انتشار توئیتی خواستار قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه های تروریستی شد.

مسعود قره خانی، رئیس پارلمان نروژ نیز با انتشار توئیتی در رابطه با اعدام محسن شکاری و مجید رضا رهنورد نوشت: «این اقدامات ادامه خواهد داشت، صدای آنها باشیم.»

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا