ایرانجدیدترین اخبار

ایران از روسیه جنگنده سوخو-۳۵ خریداری می‌کند

جمهوری اسلامی از خرید جنگنده سوخو-۳۵ خبر داد

جمهوری اسلامی ایران از روسیه جنگنده سوخو-۳۵ خریداری می‌کند

رسانه دولتی ایران روز شنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی برای خرید هواپیماهای جنگنده پیشرفته سوخو-۳۵ از روسیه به توافق رسیده است و روابطی را که باعث شده پهپادهای ساخت ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده شود را گسترش می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران از روسیه جنگنده سوخو-۳۵ خریداری می‌کند
جمهوری اسلامی ایران از روسیه جنگنده سوخو-۳۵ خریداری می‌کند

بنابر این گزارش نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نیویورک نوشت: هواپیماهای جنگنده سوخو-۳۵ از نظر فنی مورد قبول ایران هستند و جمهوری اسلامی قرارداد خرید آنها را نهایی کرده است.

در این گزارش هیچ تاییدی از سوی روسیه مبنی بر این معامله وجود ندارد و جزئیات آن فاش نشده است. این هیئت اعلام کرد ایران همچنین درباره خرید هواپیماهای نظامی از چند کشور دیگر که نامشان فاش نشده، پرس و جو کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ژوئیه گذشته با علی خامنه‌ای، رهبر دیکتاتور جمهوری اسلامی در تهران دیدار کرد و بر روابط نزدیک‌تر در مواجهه با فشار غرب بر سر جنگ اوکراین تاکید نمود.

جمهوری اسلامی ارسال پهپادها به روسیه را تایید کرده اما می گوید این پهپادها قبل از حمله مسکو به اوکراین در سال گذشته ارسال شده بودند.

مسکو استفاده نیروهایش از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین را تکذیب می کند، اگرچه بسیاری از آنها در آنجا سرنگون و کشف شده‌اند.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی فقط چند ده هواپیمای تهاجمی دارد: جت های روسی و همچنین مدل های قدیمی ایالات متحده که قبل از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ به دست آورده بودند.

جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که تولید جنگنده بومی کوثر را برای استفاده در نیروی هوایی خود آغاز کرده است.

برخی از کارشناسان نظامی معتقدند این جت کپی کربنی از یک اف-۵ است که اولین بار در دهه ۱۹۶۰ در ایالات متحده تولید می‌شد. توافق روابط ایران و روسیه    توافق روابط ایران و روسیه      توافق روابط ایران و روسیه    توافق روابط ایران و روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا