ایرانجدیدترین اخبار

نظام پزشکی ایران : آمار مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از پزشکان عمومی پیشی گرفت

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران از پیشی گرفتن آمار مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از پزشکان عمومی خبر داد

 نظام پزشکی ایران : آمار مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از پزشکان عمومی پیشی گرفت

به گفته رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران، مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از پزشکان عمومی پیشی گرفته است.

 نظام پزشکی ایران : آمار مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از پزشکان عمومی پیشی گرفت
منصور جعفری نمین رئیس سازمان نظام پزشکی ایران

منصور جعفری نمین که در جلسه‌ای در شهر اردبیل سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: از دادن آمار مهاجرت پزشکان معذوریم اما در کل باید گفت مهاجرت پزشکان نگران‌کننده و رو به افزایش است.

او با بیان اینکه ۲۰ مورد درخواست مهاجرت پزشکان در اردبیل به ثبت رسیده، تصریح کرد:‌ مسئولان باید تدبیری بیاندیشند تا با ریشه‌یابی علل و عوامل این موضوع جلوی مهاجرت پزشکان گرفته شود.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه ایران بهشت پزشکان است اضافه کرد: در سال‌های اخیر عواملی زمینه مهاجرت پزشکان را به سایر کشورها فراهم کرده و در کنار آن شاهد کاهش تمایل جوانان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی هستیم. اما نگرانی ما از آن روزی است که پزشکان ما به کشورهای همسایه مهاجرت کنند و ما خومان با کمبود پزشک روبه‌رو شده و مجبور به ارجاع بیماران به کشورهای همسایه شویم.

جعفری نمین گفت: پزشکان ما در ۲.۵ سال گذشته و شرایط سخت کرونایی در صف مقدم درمان بیماران حاضر شده و حتی جان خود را در کف گرفتند تا اجازه ندهند مردم جامعه ما بیش از این گرفتار این بیماری مهلت شود.

گفتنی است نرخ مهاجرت از ایران در سال های پس از انقلاب بهمن ۵۷ همواره رو به رشد بوده اما گزارش ها نشان می دهد در سال های اخیر آمار آن افزایش چشمگیری یافته است.

در میان گروه هایی که از ایران مهاجرت می کنند، افراد متخصص از رشته های مختلف علمی حضور دارند.

سال گذشته علی خامنه‌ای،‌ رهبر تندرو ایران در یک سخنرانی در تهران تشویق جوانان به مهاجرت از ایران را “خیانت” توصیف کرده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا