جدیدترین اخبارسبک زندگی

آیا در این مرحله از بحران کووید۱۹ در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟

آیا در این مرحله از بحران کووید19 در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟
آیا در این مرحله از بحران کووید۱۹ در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟

 

برای کسانی که در خلال شیوع کووید ۱۹ به توصیه های رعایت فاصله فیزیکی پایبند بوده اند، معاشرت با بستگان درجه یک و در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیزشان اهمیت دارد، چرا که استان ها آغاز به کاستن محدودیت‌ها می کنند.

در آغوش گرفتن یکی از غریزی ترین نمودها و نشانهای همدردی، محبت، ارتباط و حمایت است که از آغاز شیوع بیماری از بسیاری از ماها دریغ شده است.

اما برای کسانی که ممکن است محتاج به درآغوش گرفتن بیشتر باشند، مانند بزرگسالان مسن، مادربزرگ ها، پدربزرگ ها و یا کسانی که از پیش دارای شغل درمانی هستند، مانند کارکنان خط مقدم و افراد دیگر _ ممکن است مجبور شوند زمان خود را در طی بیماری همه گیر بیشتر به تنهایی با صبر و تحمل سپری کنند.

در این مرحله از بیماری همه گیر، کارشناسان اظهار می‌کنند که واقعیت فعلی این است که محبت کردن فیزیکی اقدامی است که “با مسئولیت خودتان  انجام می‌دهید”.

در حقیقت  افرادی که بیماریهای عفونی را مورد مطالعه قرار می‌دهند، موافق هستند که حتی برای محافظت از سالم ترین افرادی که در آغوش گرفتن را انتخاب می کنند، باید چندین اقدام احتیاطی ایمنی صورت گیرد.

این بدان معنی است که خودداری از در آغوش گرفتن طولانی و مداوم دوستی که ماه ها او را ندیده اید، بوسه ای که معمولا روی گونه مادر بزرگ خود می‌زنید، یا لحظه ای پر از هیاهو و خنده بین نوه و والدین، هنوز غیر ممکن است.

درعوض باید از ماسک های خود در حین آغوش گرفتن کوتاه در حالی که صورت خود را از همدیگر دور نگه می دارید، استفاده کنید، در حالی که برخی از کارشناسان حتی توصیه می‌کنند که نفس خود را نیز نگه دارید.

 

آیا در این مرحله از بحران کووید19 در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟
آیا در این مرحله از بحران کووید۱۹ در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟

 

چگونه بیماری کووید ۱۹ می تواند از طریق در آغوش گرفتن شیوع یابد؟

 

به گفته کارشناسان دو راه وجود دارد تا ویروس بتواند از طریق در آغوش گرفتن در بین مردم شیوع یابد: یکی از طریق قطرات و ترشحات و دیگری تماس فیزیکی.

زین چاگلا، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه مک مستر در همیلتون_انتاریو ، گفت: زمانیکه شما در حال درآغوش گرفتن هستید، با طرف مقابل نسبتا نزدیک و چهره به چهره هستید. بین تنفس، صحبت کردن، سرفه، عطسه و هر چیز دیگری که می تواند در حین در آغوش گرفتن اتفاق بیفتد، ممکن است قطرات و ترشحات را بیرون بیندازید.

حتی اگر در حین در آغوش گرفتن هیچ اتفاقی نیفتد، اگر [ویروس] روی دست ها وجود داشته باشد و با شخص دیگری دست بدهید و سپس دستها به دهان، بینی یا چشم هایشان تماس پیدا کنند، آنگاه این امر قاعدتا می تواند ویروس را از شخصی به شخص دیگر انتقال دهد.

 

چگونه بیماری کووید 19 می تواند از طریق در آغوش گرفتن شیوع یابد؟
چگونه بیماری کووید ۱۹ می تواند از طریق در آغوش گرفتن شیوع یابد؟

 

خطر واقعی چیست؟

 

به گفته چاگلا، احتمال سرایت ویروس کرونا توسط یکی از اعضای آلوده خانواده به بستگان درجه یک خود، تقریباً یک پنجم است. اما قرار گرفتن در معرض کسانی که جزو بستگان درجه یک شما نیستد، خطرات جدیدی را به همراه دارد.

وی گفت: یک فعالیت یکنفره احتمالا کم خطر است اما بی خطر نیست. ما اساسا می‌خواهیم با وجود برخی از خطرات در هر کاری که در خارج از خانه خود انجام می‌دهیم، فعال و زنده باشیم. این ممکن است یکی از آن فعالیتها باشد که … اگر این فعالیت، حمایتی عاطفی باشد برای مردم سودمند است و بعید است که صدمه ای به بار آورد.

به گفته چاگلا در بسیاری موارد در آغوش گرفتن کوتاه با اقدامات احتیاطی مناسب می تواند خطر کمتری نسبت به صحبت طولانی با یک دوست داشته باشد که ممکن است شما در خلال آن در تمام مدت فاصله مناسب را حفظ نکنید.

وی گفت: این بدون ریسک نیست، اما خطراتی وجود دارد، مانند دخول به یک اتومبیل و رانندگی.

با این وجود تمام کارشناسان با آن موافق نیستند به خصوص زمانیکه صحبت از این می شود که چه کسی را در آغوش می‌گیرید.

متیو میلر استاد دانشگاه مک مستر که در حال مطالعه در مورد ویروس کرونا است، گفت: سطح خطر در آغوش گرفتن بالاست. فقط تاحدی به شرط اینکه بتوان از آن پرهیز کرد، باید از آن پرهیز کرد.

وی گفت: هربار که تماس فیزیکی بسیار نزدیکی برقرار می‌کنید، خطر سرایت ویروس را به شدت افزایش می دهید. به مردم گفته شده  که از دست دادن خودداری کنند ولی در آغوش گرفتن قطعا خطرناکتر از دست دادن است.

میلر خاطر نشان می‌کند به همان اندازه که ممکن است ما نیازمند به مهر و محبت باشیم، سنجیدن خطرات پیش از اقدام به تماس فیزیکی بسیار مهم است.

وی گفت: به همان اندازه که می خواهید پدربزرگ و مادربزرگتان را در آغوش بکشید، به خصوص اگر آنها پیرتر باشند و بیماری نهفته ای داشته باشند، احتمالاً این ارزش خطر کردن ندارد … اگر آنها به شدت بیمار شوند یا خدای ناکرده بمیرند، قطعا احساس گناهی که می‌کنید بر آن درآغوش گرفتن غلبه می کند.

چاگلا موافق است که مادربزرگ و پدربزرگ ها و کسانی که در معرض خطر بالای ابتلا به موارد جدی کووید ۱۹ هستند باید در آغوش گرفتن آنها ممنوع باشد.

اما با تمهیدات محتاطانه می توان در آغوش گرفتن کوتاه بین دو فرد سالم و کم خطر را راحت کرد.

 

ماسک بزنید
ماسک بزنید

 

ماسک بزنید

 

اولین هشداری که هر دو کارشناس در مورد آن توافق داشتند ضرورت استفاده از ماسک است.

پیش از در آغوش گرفتن، حتما دستان خود را بشویید و ماسک خود را بزنید.

میلر خاطرنشان می کند که ترجیحا بلافاصله پس از در آغوش گرفتن کسی، باید دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید تا ذرات منتقل شده به دستان خود را از بین ببرید.

مدت زمان در آغوش گرفتن را کوتاه کنید و پس از پایان آن به فاصله مناسب دو متری بازگردید.

 

دور کردن صورت از یکدیگر

 

هر دو کارشناس توصیه کردند که به جای اینکه هنگام در آغوش گرفتن، صورتهای خود را به یکدیگر فشار دهید یا به سمت یکدیگر برگردانید، برای محافظت از خود سرهای خود را از یکدیگر دور کنید.

چاگلا اظهار داشت: در مورد یک فرد عادی، برگرداندن سرتان ایده بدی نیست. بسته به جهت جریان هوا، باز هم ممکن است که قطرات به سمت شما بیایند. اما اینها اقداماتی آسان برای به حداقل رساندن خطر است.

 

نفستان را نگه دارید

 

میلر به طور علمی خاطر نشان می‌کند که گرچه این یک اقدام شدید است و نگه داشتن نفستان ممکن است از بیرون ریختن قطرات در هنگام تنفس جلوگیری کند _ با این وجود باز هم باید ماسک بزنید.

 

نشان دادن محبت غیر از در آغوش گرفتن

 

میلر می افزاید: هرگونه فعالیتی که در خارج انجام شود _ از جمله در آغوش گرفتن _ خطر انتقال را به دلیل گردش هوا کاهش می‌دهد. میلر توصیه می‌کند که اگر شما هنگام نشان دادن محبت فیزیکی احساس ایمنی نمی کنید، آب و هوای خوب و گذراندن وقت با دوستان و خانواده را با رعایت فاصله فیزیکی غنیمت بشمارید.

ترجمه: تهرانتو نیوز / منبع: سی تی وی نیوز

آیا در بحران کووید۱۹ در آغوش گرفتن یک دوست یا عزیز بی خطر است؟ | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا