جدیدترین اخبارجهان

واشینگتن‌پست: فاش کننده اسناد محرمانه ایالات متحده در پایگاه نظامی کار می‌کرد

مرد جوان «بیست و چند ساله و محافظه‌کار» عامل درز اطلاعات پنتاگون معرفی شد

واشینگتن‌پست: فاش کننده اسناد محرمانه ایالات متحده در پایگاه نظامی کار می‌کرد

در حالی که روزنامه نیویورک‌تایمز جزئیاتی جدید از سری سوم «اسناد لو رفته محرمانه اطلاعاتی» آمریکا را منتشر کرد، واشینگتن‌پست روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد که عامل نشت این اسناد یک جوان آمریکایی است که در یک پایگاه نظامی این کشور کار کرده بود.

این روزنامه او را جوانی بیست و چند ساله توصیف کرد و به نقل از دوستانش نوشت که وی عاشق سلاح است، فردی قوی با هیکلی ورزشی و برخوردار از جذبه شخصیتی و مذهبی با افکار محافظه‌کارانه است.

به نوشته این روزنامه، کلیپی از او که ناسزاهای «یهودستیزانه» برزبان می‌آورد نیز منتشر شده است.

این جوان جزئیاتی از اسناد را ابتدا ماه گذشته در یک چت در پلتفرم محبوب گیمرهای ویدئویی به نام دیسکورد، با حدود ۲۵ تن از همفکران خود در میان گذاشت و کمی دیرتر، پرینت‌های رنگی با متن، گرافیک و نقشه در یک کانال تلگرامی با حدود یک‌هزار عضو به اشتراک گذاشته شد.

گزارش و بررسی رسانه‌های آمریکایی از این اسناد از هفته گذشته اوج گرفت.

واشینگتن‌پست از این جوان با حروف اُو. جی.، آن گونه که دوستانش او را صدا می‌کنند، یاد کرد. وزارت دادگستری یا سایر نهادهای آمریکا هنوز در مورد بازداشت احتمالی این مظنون به نشت اطلاعات، خبری منتشر نکرده‌اند.

پنتاگون، وزارت دفاع، با تأیید این امر که اسناد لو رفته به امنیت ملی آمریکا لطمه می‌زند، افزوده بود که دل هر سنگی را خواهد شکافت تا عامل نشت اسناد پیدا شود.

به نوشته واشینگتن‌پست، با اقدامات او.جی. ۳۰۰ سند محرمانه آمریکایی فاش شده بود. این رقم سه برابر میزانی است که در روزهای اخیر عنوان شده بود. این اسناد فعلا از بسیاری از وبسایت‌ها ناپدید شده‌اند.

در این میان، نیویورک‌تایمز روز ۲۴ فروردین بررسی‌هایی را در خصوص سری سوم این مدارک منتشر کرد.

بر اساس سری جدید، اختلافات سران روسیه، برسر شمار تلفات و زخمی‌های نظامیان این کشور در جنگ اوکراین، عمیق‌تر از آگاهی‌هایی است که تاکنون منتشر شده بود و تشکیلات امنیت داخلی روسیه ارتش را به پنهان‌کاری متهم می‌کند.

سری جدید مدارک همچنین مدعی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هدف رصد اطلاعاتی آمریکا است.

واشینگتن‌پست: فاش کننده اسناد محرمانه ایالات متحده در پایگاه نظامی کار می‌کرد
واشینگتن‌پست: فاش کننده اسناد محرمانه ایالات متحده در پایگاه نظامی کار می‌کرد

افشای اسناد محرمانه آمریکا پنتاگون افشای اسناد محرمانه آمریکا پنتاگون افشای اسناد محرمانه آمریکا پنتاگون

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا