جدیدترین اخبارجهان

لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

کار و فعالیت بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان به واسطه بحران کرونا دچار تحلیل و ورشکستگی شده است. این شرکت در هر ساعت یک میلیون یورو از دست می‌دهد و به رغم کمک های میلیاردی دولتی هزاران شغل در خطر هستند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از دویچه وله ؛ شرکت لوفت‌هانزا که سخت گرفتار بحران کرونا می باشد، مجبور است که هزینه‌های پرسنل خود را به شدت کاهش دهد.

کاهش تردد هوایی مسافران منجر به زیادی بودن پرسنل، بیش از آنچه که تاکنون دیده شده، می‌گردد.

شرکت لوفت‌هانزا روز چهارشنبه در کنفرانس سران تعرفه در اتحادیه‌های کارگری یوفو UFO))،  وردی(Verdi) و اتحادیه کوکپیتCockpit)) در فرانکفورت اعلام کرد که با توجه به بحران، این گروه تقریبا به ۲۲.۰۰۰ شغل تمام وقت یا حدود ۲۶.۰۰۰ کارمند، کمتر از امروز نیاز دارد.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

تاکنون رسما و صریحا صحبت از بیش از ۱۰.۰۰۰ شغل بود.

میشائیل نیگمان، رئیس کارگزینی لوفت‌هانزا اعلام کرد: به منظور اخراج تاحد امکان اندک کارمندان، باید مخارج پرسنل برای دوره بحران کاهش قابل ملاحظه‌ای بیابد.

 وی افزود:  از این رو ما نهایت کوشش خود را به کار می‌بریم که با طرفهای قرارداد خود تا تاریخ ۲۲/۰۶/۲۰۲۰ به نتایج مشخصی برسیم.

این شرکت قصد دارد با اتحادیه‌های کارگری، به توافقاتی درخصوص کاهش مخارج پرسنل برسند.  به گفته کارستن اشپوهر، رئیس هیئت مدیره این شرکت، به منظور موافقت سهامداران با ۹ میلیارد یورو بسته نجات دولتی برای لوفت‌هانزا، صرفه جویی ضروری است. به ویژه سهامداران باید با  افزایش سرمایه ۲۵درصدی موافقت کنند، تا دولت مالک یک سهم ۲۰درصدی از شرکت ثبت شده در بورس شود.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

اخراج  کارمندان در شرکتهای تابعه

 

میشائیل نیگمان، رئیس کارگزینی اظهار داشت : بدون کاهش چشمگیر مخارج پرسنل در خلال بحران، ما شانس آغاز دوباره بهتررا پس از بحران از دست می‌دهیم و خطر تضعیف قابل توجه شرکتهای لوفت‌هانزا در اثر شیوع کووید۱۹ شرکت را تهدید می کند.

نه تنها پرسنل پرواز، بلکه پرسنل زمینی یا پرسنل بخش اداری نیز مشمول این کاهش هستند. نیمی از شغل های اضافی در شرکت لوفت‌هانزای آلمان حذف می‌شوند همچنین در شرکتهای تابعه هواپیمایی سوئیسی، اتریشی و بروکسل، هزاران شغل در معرض حذف شدن هستند. طبق گزارشات رسانه‌ها در شرکت تابعه سوئیسی تا ۱۹۰۰ شغل حذف می‌شوند. اتریش و بروکسل نیز قصد دارند هر بار حدود ۱۰۰۰ شغل را حذف کنند.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

اتحادیه‌های کارگری آماده  برای چشم پوشی

 

اتحادیه‌های کارگری بار دیگر آمادگی خود را برای جستجوی جمعی راهی برای خروج از بحران اعلام کردند.

مارکوس وال، رئیس اتحادیه خلبانان VC اظهار داشت: مذاکرات امروز سران طرف قرارداد حاکی از این است که ما قصد داریم مشترکا راه حلی پیدا کنیم و پیدا خواهیم کرد.

 خلبانان پیشنهاد خود را تجدید کرده‌اند که به طور اختیاری حداکثر تا ۴۵ درصد از حقوق خود صرفنظر کنند، تا اینگونه شغل ها را حفظ کنند.

به گفته اتحادیه کارگری، در مذاکرات بین رئیس گروه شرکتها و طرفهای قرارداد که در عصر روز چهارشنبه آغاز شد، اتحادیه کوکپیتVC) ) صرفه جویی در مخارج را به میزان حدودا  ۳۵۰ میلیارد یورو پیشنهاد کرده است.

اتحادیه خدمه پرواز یوفوUFO) ) اعلام کرد که هواپیمایی نیاز به یک آغاز دوباره دارد.

نیکلای باوبلیز، رئیس یوفو اظهار داشت:  از این رو ما همچنان نهایت سعی خود را می‌کنیم تا با اجلاس عمومی فوق‌العاده،  بتوانیم به یک راه حل برسیم.  البته لوفت‌هانزا باید از  اخراج و فسخ قرارداد های مربوط به اشتغال چشم پوشی کند و آماده شراکت با اتحادیه ها باشد.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

صرفنظر کردن از حقوق در مقابل تامین اشتغال

 

لوفت‌هانزا اعلام کرد که قرار است از طریق کار کوتاه مدت و توافقات مرتبط با بحران، از اخراج ها و  فسخ قراردادهای مربوط به اشتغال، “تا حد امکان” اجتناب شود.

همانطور که اتحادیه وردی Verdi نیز اعلام کرد که شرکت خواستار کاهش حقوق، کاهش مبلغ مخارج برای کارمندان کوتاه مدت، کاهش مبلغ مخارج مرخصی و عیدی و همچنین صرفنظر کردن از افزایش دستمزدها شد.

 کریستین بله، معاون رئیس اتحادیه وردی اظهار داشت: مساعدتهای مالی کلان بیش از ۲۰ درصد درآمد انتظار می‌رود. ما مسلما در وضعیت بغرنج مالی آگاه هستیم، اما گذشته از صرفه جویی کامل در پرسنل، انتظار طرح های اساسی بهسازی را نیز داریم. بدون تضمین اشتغال، توافق امکان پذیر نخواهد بود.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

شغل های کمتر، هواپیماهای کمتر

 

شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان به دلیل بحران کرونا کارمندان خود را اخراج می‌کنند. بنابراین تحلیلگران شغلی آلیانس/اویلر هرمس ، ارزیابی می‌کنند که با وجود مجموعا ۱۲۵ میلیارد دلار کمکهای دولتی برای شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا ۷۵۰.۰۰۰ شغل و در نتیجه حداکثر تا ۳۰ درصد از شغل ها در معرض از دست رفتن هستند.

لوفت‌هانزا مانند بسیاری از شرکتهای هواپیمایی دیگر با روند کاهش مواجه است تا خود را با تقاضای پایین برای پرواز در دراز مدت وفق دهد.

 این شرکت انتظار این را دارد که در سال ۲۰۲۳ مانند پیش از بحران، به سطح بازار برسد. ناوگان هوایی متشکل از ۷۶۰ هواپیما قرار است در درازمدت به ۱۰۰ هواپیما کاهش یابد.

 

لوفت‌هانزا  26000 شغل را حذف می کند
لوفت‌هانزا  ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند

 

اتخاذ تصمیمات همچنان در ماه ژوئن

 

لوفت‌هانزا این احتمال را می‌دهد که جریان بهبود تقاضا در تردد هوایی به کندی صورت ‌گیرد. تا رسیدن به این بهبودی، این گروه نیاز به کمک دولت دارد. لوفت‌هانزا در قبال یک بسته نجات ۹ میلیاردی به انضمام سهیم بودن اتحادیه در شرکت، باید ۲۴ مورد از اختیارات خود را در فرودگاه های مهم در فرانکفورت و مونیخ تسلیم کند.

سهامداران بایستی در یک اجلاس عمومی فوق‌العاده در ۲۵ ژوئن، همچنان برای بسته چراغ سبز نشان دهند.

 کارستن اشپور، رئیس هواپیمایی لوفت‌هانزا قصد دارد یک طرح صرفه جویی را به اجلاس عمومی ارائه دهد. این گروه که در سه ماهه اول با خسارتی میلیاردی روبرو شده بود، حدود ۱۳۸.۰۰۰ کارمند را استخدام می‌کند.

لوفت‌هانزا ۲۶۰۰۰ شغل را حذف می کند | لوفت هانزا | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا