جدیدترین اخبارجهان

لوفت هانزا پروازهای فرانکفورت به تهران را با وجود اعتراض خانواده قربانیان پرواز اوکراین از سر میگیرد

لوفت هانزا این ماه پروازهای خود از فرانکفورت به تهران را ازسر میگیرد

لوفت هانزا پرواز فرانکفورت به تهران را باوجود اعتراض خانواده قربانیان PS752 از سر میگیرد

شرکت هواپیمایی لوفت ‌هانزا با وجود اعتراض خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراینی ساقط شده در ایران، پروازهای فرانکفورت به تهران را از ۱۶ آوریل از سر می‌گیرد. لوفت هانزا پرواز فرانکفورت به تهران را باوجود اعتراض خانواده قربانیان PS752 از سر میگیرد

لوفت هانزا پرواز فرانکفورت به تهران را باوجود اعتراض خانواده قربانیان PS752 از سر میگیرد
لوفت هانزا پرواز فرانکفورت به تهران را باوجود اعتراض خانواده قربانیان PS752 از سر میگیرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از نسدق

پروازهای شرکت لوفت هانزا در پی سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین بدلیل شلیک موشک‌های سپاه پاسداران ایران در آسمان تهران متوقف شد.

به گفته لوفت‌ هانزا از آن زمان تاکنون ایمنی پرواز در آسمان ایران توسط نهادهای مسئول در آلمان و بین الملل بررسی و رصد شده و اکنون این شرکت تصمیم به راه اندازی مجدد پروازهای خود از فرانکفورت به تهران را گرفته است.

در روز دوم آوریل لوفت‌هانزا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بررسی‌های جدید ما نشان میدهد در حال حاضر، شرایط مطلوب برای ایمنی پرواز در آسمان ایران وجود دارد.

سال گذشته همزمان با مذاکرات لوفت‌هانزا با دولت ایران برای از سرگیری پروازهای این شرکت به تهران، خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ در نامه‌ای به شرکت لوفت‌هانزا در مورد پرواز به ایران و به خطر انداختن جان مسافران هشدار دادند.

خانواده قربانیان در این نامه از لوفت‌هانزا و دیگر شرکت‌های هواپیمایی خواستند برای از سرگیری پروازهای خود به ایران شروطی را تعیین نمایند تا امنیت کامل پروازها تضمین شود.

آنها همچنین از مسئولان لوفت ‌هانزا خواسته بودند تا گفتگوهای خود را با مقام‌های جمهوری اسلامی بر سر پرواز در آسمان ایران متوقف کنند.

در نامه آن‌ها تاکید شده بود تا زمانیکه حکومت ایران با گروه تحقیقات بین‌المللی همکاری کامل نکند و عاملان  حمله موشکی سپاه پاسداران را محاکمه و مجازات نکند، این قبیل مذاکرات نباید ادامه یابد.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین ۸ ژانویه ۲۰۲۰ اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در پی حمله موشکی توسط پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

ایران سه روز این مسئله را کتمان کرد اما پس از انتشار گزارش‌ها و شواهد و همچنین فشارهای بین‌المللی، در نهایت به سرنگون کردن هواپیما توسط موشک‌های سپاه اعتراف کرد.

قربانیان پرواز ۷۵۲  قربانیان پرواز ۷۵۲

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا