جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

آژانس خدمات مرزی کانادا : تلاش 5000 شهروند امریکایی برای خرید از کانادا در بحبوحه شیوع کرونا

آژانس خدمات مرزی کانادا : تلاش 5000 شهروند امریکایی برای خرید از کانادا در بحبوحه شیوع کرونا

 

آژانس خدمات مرزی کانادا بر اساس اطلاعات و داده های خود می گوید : بیش از 10.000 شهروند آمریکایی در بحبوحه شیوع کرونا سعی داشتند وارد کانادا شوند که حداقل نیمی از آنها بدنبال خرید یا گشت و گذار ساده و تفریحی بوده اند.

 

آژانس خدمات مرزی کانادا
آژانس خدمات مرزی کانادا : تلاش 5000 شهروند امریکایی برای خرید از کانادا در بحبوحه شیوع کرونا

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

 

بنابر آمار جدید آژانس خدمات مرزی کانادا ، طی 22 مارس تا 12 جولای ، 10 هزار و 329 شهروند امریکایی درصدد ورود به خاک کانادا بوده اند که به آنها اجازه داده نشد.

 

این درحالی است که بدلیل شیوع کووید19 بیش از یک چهارم آنها ممنوع الورود بودند.

 

آژانس مرزی کانادا توضیح نداد که به غیر از نیمی از شهروندان امریکایی که بدلیل گشت و گذار و یا خرید قصد سفر به کانادا را داشته اند، نیمی دیگر به چه دلیل از ورود به کانادا منع شده اند.

 

آژانس خدمات مرزی کانادا
آژانس خدمات مرزی کانادا : تلاش 5000 شهروند امریکایی برای خرید از کانادا در بحبوحه شیوع کرونا

 

به گفته این آژانس کمی بیش از 2700 شهروند امریکایی به علت گردشگری و بیش از 1200 نفر آنها نیز بدلیل سفرهای طبیعت گردی اجازه ورود به کانادا پیدا نکردند.

 

بیش از 500 امریکایی نیز با وجود مقررات فاصله گذاری اجتماعی در خرده فروشی های کانادا هدفشان را از سفر به کانادا خرید اعلام کرده بودند.

 

ورود سایر ملل به مرزهای کانادا

 

از 22 مارس تا 12 جولای بیش از 800 اتباع خارجی غیر امریکایی برای ورود به بنادر کانادا مراجعت کرده اند.

 

ربکا پوردی سخنگوی آژانس مرزی کانادا در این رابطه گفت :

از تمام مسافران زمینی ، هوایی ، دریایی و ریلی هدف از سفرشان به کانادا و بیماریشان سوال می شود.

 

برخی از شهروندان امریکایی نیز بدلیل عدم رعایت موازین

و دستورالعملهای بهداشت عمومی در کانادا متحمل پرداخت جریمه شده اند

از جمله یک زوج از اهالی فلوریدا که پس از ورود به کانادا در فورت اری

برای اقامت در یک کاتیج در تاریخ 3 جولای جریمه استانی دریافت کردند

و هریک از آنها 1000 دلار جریمه شدند.

 

این دو نفر پس از ورود به کشور ، دوره 14 روزه انزوا را رعایت نکردند.

 

یک زوج امریکایی دیگر که در تاریخ 24 ژوئن در نزدیکی ” تندر بی ” انتاریو وارد کانادا شدند به دلیل نقض قوانین قرنطینه جریمه شدند.

 

آنها علیرغم اینکه گفته شده بود باید 14 روز پس از رسیدن خود را قرنطینه کنند در سطح یکی از شهرهای انتاریو چندین بار دیده شدند.

 

دکتر هوارد نجو معاون بهداشت و درمان کانادا در یک کنفرانس خبری

به کسانیکه اقدامات احتیاطی را در رابطه با کووید19 رعایت نمی کنند گفت :

بیشتر مسافرانی که به کانادا می آیند مایل به رعایت قوانین هستند.

 

وی خطاب به مسافران ورودی کانادا افزود:

اگر از خارج وارد کانادا می شوید لطفا درک کنید که

کانادا تمام تلاش خود را صرف کرده تا منحنی بیماری را صاف کند و انتقال ویروس را به حداقل برساند؛

پس لطفا شما هم سهم خودتان را در این تلاش عهده دار باشید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا