جدیدترین اخبارجهان

پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد

۱۰ پهپاد تهاجمی و یک ایستگاه کنترل زمینی متعلق به شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی هدف قرار گرفتند

پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد

انفجار جدیدی در روز پنجشنبه پس از حملات شبانه آمریکا در یمن گزارش شد که ۱۰ پهپاد تهاجمی و یک ایستگاه کنترل زمینی متعلق به شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند.

پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد
پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد

این انفجار که توسط آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا گزارش شده است، در نزدیکی یک کشتی در غرب شهر بندری حدیده رخ داده. خسارتی به کشتی یا خدمه آن گزارش نشده است.

مسئولیت این انفجار که پس از حملات موشکی حوثی‌ها که ماه‌ها کشتی‌رانی دریای سرخ را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند و باعث حملات تلافی جویانه ایالات متحده و بریتانیا شد، به عهده نگرفته است.

در بیانیه ای از سنتکام با استفاده از یک علامت اختصاری آمده است که نیروهای ایالات متحده در اوایل روز پنجشنبه در یمن یک ایستگاه کنترل زمینی پهپاد حوثی و ۱۰ پهپاد یک طرفه حوثی را هدف قرار دادند که یک تهدید قریب الوقوع برای کشتی های تجاری و کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه بود.

سنتکام پیش از این اعلام کرده بود که یو اس اس کارنی یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شده توسط حوثی ها به سمت خلیج عدن را سرنگون کرده است و سه پهپاد ایرانی کمتر از یک ساعت بعد سرنگون شده اند. این شرکت مشخص نکرد که آیا پهپادهای سرنگون شده توسط ناوشکن برای حمله یا نظارت طراحی شده اند.

شرکت امنیت دریایی آمبری گفت که پس از اینکه حوثی ها مدعی حمله موشکی به یک کشتی آمریکایی در این منطقه شدند که به گفته آنها به سمت اسرائیل در حرکت بود، بنا بر گزارش ها، یک کشتی تجاری مورد هدف موشکی در جنوب غربی عدن قرار گرفت. آمبری نام کشتی یا مالکیت آن را ذکر نکرد، اما سخنگوی حوثی ها، یحیی سریع، کشتی را KOI معرفی کرد.

پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد
پس از حملات آمریکا به حوثی‌ها، انفجار جدیدی در یمن گزارش شد

نیروهای ایالات متحده همچنین روز چهارشنبه یک موشک زمین به هوای حوثی ها را منهدم کردند که به گفته سنتکام تهدیدی قریب الوقوع برای هواپیمای آمریکایی است انحراف از حملات گذشته که بر کاهش توانایی شورشیان برای تهدید کشتی های بین المللی متمرکز بود. این سازمان نوع هواپیمای مورد تهدید یا محل حمله را مشخص نکرد و تنها گفت که این حمله در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن صورت گرفته است.

در حالی که ایالات متحده اخیراً حملاتی را به حوثی ها و سایر گروه های مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه انجام داده است، هم واشنگتن و هم تهران به دنبال اجتناب از رویارویی مستقیم هستند و سرنگونی سه پهپاد ایرانی می تواند تنش ها را افزایش دهد.

برخی از حملات ایالات متحده بر موشک‌هایی متمرکز شده‌اند که به گفته سنتکام تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌ها هستند، که نشان‌دهنده نظارت قوی بر قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها است که احتمالاً شامل هواپیماهای نظامی نیز می‌شود. 

 روز چهارشنبه، حوثی‌ها گفتند که موشک‌هایی را به سمت ناوشکن یو اس‌اس گراوی شلیک کرده‌اند ادعایی که پس از آن مطرح شد که سنتکام اعلام کرد کشتی جنگی یک موشک کروز ضد کشتی را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کرده بود، سرنگون کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا