جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

هشدار نخست وزیر کانادا : به زودی محدودیتهای مسافرتی جدیدی اجرا خواهد شد

از هرگونه سفر غیرضروری خارجی و بین استانی اجتناب کنید

هشدار نخست وزیر کانادا : به زودی محدودیتهای مسافرتی جدیدی اجرا خواهد شد

جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا هشدار داد و گفت که منتظر محدودیت های مسافرتی بیشتر در آینده نزدیک باشید.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

جاستین ترودو در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه ، توصیه های بهداشت عمومی فدرال مبنی بر خودداری از هرگونه سفر غیرضروری خارجی و بین استانی را بازگو کرد.

ترودو که به زبان فرانسه سخن می گفت، اظهار داشت که اخبار مکرر در مورد ورود گونه های مختلف ویروس کرونا از سایر کشورها ، دولت کانادا را وادار کرده تا محدودیت های بیشتری اعمال کند. این محدودیت های جدید به زودی اعلام خواهند شد.

همچنین ، نخست وزیر اظهارات قبلی اش در مورد مسافرت ها را تکرار کرد و به مردم کانادا توصیه کرد که هرگونه برنامه سفر را کنسل کنند.

هشدار نخست وزیر کانادا : به زودی محدودیتهای مسافرتی جدیدی اجرا خواهد شد
هشدار نخست وزیر کانادا : به زودی محدودیتهای مسافرتی جدیدی اجرا خواهد شد

وی گفت گرچه تعداد افرادی که بعلت سفر خارجی مبتلا شده اند، کم است اما حتی یک مورد هم بسیار زیاد است.

جاستین ترودو گفت که ” اشتباهات چند نفر ” نباید دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

در حال حاضر، مرز زمینی بین کانادا و ایالات متحده آمریکا به روی مسافران بسته است.

مسافران پرواز های بین المللی که به کانادا می آیند باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز ، تست کرونا یشان منفی باشد و به محض ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

نقض هر یک از این موارد میتواند طبق قانون قرنطینه جرم شناخته شود و مجازات حداکثر ۶ ماه زندان یا جریمه نقدی تا ۷۵ هزار دلار برای آن در نظر گرفته میشود.

فرانسوا لوگو ، نخست وزیر کبک روز سه شنبه اظهار داشت که می خواهد از سوی اتاوا ، ممنوعیت سفرهای غیر ضروری بطور کامل اجرا شود یا به محض ورود به کانادا ، ۱۴ روز اقامت در هتل اجباری شود.  همانطور که جاستین ترودو در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه گفت : همه گزینه ها روی میز هستند و در صورت لزوم اجرا میشوند.

همچنین ، داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو از دولت فدرال خواست تا انجام آزمایش کووید۱۹ اجباری شود و پروازهای مستقیم از کشورهایی که گونه های جدید ویروس در آنجا یافت شده، موقتاً ممنوع شود.

اظهارات فورد در حالی بود که وی آمارهای جدید طرح آزمایشی اجرا شده در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو را اعلام میکرد.

طبق این آمارها، تاکنون از ۶.۵۸۰ آزمایش کووید۱۹ انجام شده ، تست ۱۴۶ نفر مثبت بوده است.

۴ نفر ازاین افراد، بعنوان مبتلایان بالقوه به گونه انگلیسی ویروس ، غربالگری شده اند که آزمایشات بیشتری از آنها گرفته خواهد شد.

داگ فورد گفت : بسیار ساده و قابل فهم برای همگان است، هیچ سیاستی هم در کار نیست. شما وقتی در تورنتو یا مناطق دیگر فرود می آیید، باید تست بدهید، به همین سادگی. ما اولین کشور نیستم که این کار را انجام میدهیم و آخرین کشور هم نخواهیم بود.

در نشست روز سه شنبه، درخواست برای محدودیت های بیشتر سفر توسط برایان پلیستر ، نخست وزیر منیتوبا مطرح شد.

وی گفت این استان در حال تغییر اقدامات بهداشت عمومی خود است. به این صورت که هر فردی که از دیگر مناطق کانادا به منیتوبا سفر میکند باید ۱۴ روز خودش را قرنطینه کند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا بیش از ۲۰۰ پرواز اعم از داخلی و خارجی و همچنین یک سفر با قطار (VIA Rail) را گزارش کرده که وجود مبتلایان به کووید۱۹ در بین مسافران آنها تأیید شده است.

بطور کلی ، از ابتدای پاندمی ، علت اصلی ابتلای ۱.۴ درصد از مبتلایان ، سفر به خارج از کانادا بوده است و ۱ درصد دیگر از بیماران هم به علت تماس با این مسافران مبتلا شده اند.

کارن گرپین (Karen Grepin)، دانشیار بهداشت عمومی در دانشگاه هنگ کنگ گفت که قرنطینه در هتل میتواند سفرهای غیرضروری را کاهش دهد. اما در عین حال به افراد اجازه میدهد در صورت لزوم به مسافرت های ضروری بروند و به محض بازگشت خود را قرنطینه کنند.

داگ فورد  فرانسوا لوگو برایان پلیستر داگ فورد فرانسوا لوگو داگ فورد برایان پلیستر فرانسوا لوگو      برایان پلیستر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا