ایرانجدیدترین اخبار

شاهزاده رضا پهلوی: باید برای سقوط رژیم آماده باشیم

شاهزاده رضا پهلوی خواستار تشکیل یک «دولت موقت تکثرگرا» شد

شاهزاده رضا پهلوی بر ضرورت همبستگی تأکید کرد و گفت شکاف در صفوف متحد کمک به جمهوری اسلامی است

شاهزاده رضا پهلوی در روز پنجشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ در یک نشست خبری در واشینگتن، به بررسی تازه‌ترین مرحله مبارزه سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخت. او در ابتدای این نشست خبری از مردم معترض ایران قدردانی کرد و گفت جنبش فعلی مردم ایران «جهانی را به ‌حیرت» انداخت.

شاهزاده رضا پهلوی بر ضرورت همبستگی تأکید کرد و گفت شکاف در صفوف متحد کمک به جمهوری اسلامی است
شاهزاده رضا پهلوی بر ضرورت همبستگی تأکید کرد و گفت شکاف در صفوف متحد کمک به جمهوری اسلامی است

شاهزاده رضا پهلوی مهمترین موضوع و نیاز ایران امروز را «پشتیبانی از نهضت‌های داخل کشور و همکاری بین خارج و داخل» خواند و بر ضرورت تشکیل یک «دولت موقت تکثرگرا» در دوران گذار از حکومت جمهوری اسلامی تاکید کرد و تصریح نمود که شخصاً خواهان ایفای نقش سیاسی در آینده ایران نیست و از هیچ حزب و سازمانی هم حمایت نمی‌کند و به یک حکومت سکولار دموکراتیک اعتقاد دارد.

وی گفت «تنها هدف ما رسیدن به روزی است که مردم آزادانه پای صندوق بروند.»

او افزود «دولت موقت باید اقداماتی چون تضمین آزادی‌ها و حقوق مردم، حل مشکلات معیشتی مردم، تنظیم سیاست خارجی برای تامین منافع ایران و برگزاری همه‌پرسی را انجام دهد» و تاکید کرد «روزی می‌رسد که پیکان قدرت از دست رژیم جمهوری اسلامی خارج خواهد شد و از هم‌اکنون باید برای آن روز آماده باشیم. روشن است که دولتِ موقت جایگزین، پیش از هر چیزی، باید حقانیت و مقبولیت داشته باشد». 

شاهزاده رضا پهلوی همچنین با اشاره به اظهارات مقامات جمهوری اسلامی و حامیانش مبنی بر این‌که اگر این حکومت از بین برود، ایران سوریه می‌شود، گفت: «اما شما ملت متحد نشان دادید که همه پشت و پناه یکدیگر هستید». او در ادامه به حربه ترساندن مردم با موضوع «تجزیه ایران» اشاره کرد و گفت «می‌خواستند شما را بترسانند اما شما در تمام ایران شعار “سنندج زاهدان چشم و چراغ ایران” سر دادید.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین با اشاره به موشک‌باران مواضع احزاب کرد ایرانی گفت «مصاف متحد همه ایرانیان که در مقابل جنایت رژیم یک پیکر واحد شده‌اند، این حربه را نیز ناکام گذاشت.»

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، با تداوم دور جدید اعتراضات مردمی در سراسر ایران، دولت آمریکا «چرخشی سریع در مواضع خود نسبت به ایران داشته است» که از نتایج اولیه «همبستگی و اتحاد» ایرانیان داخل و خارج از کشور است.

او همچنین با اشاره به دیدارها و رایزنی های متعددی که طی یک‌ماه گذشته با سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران غربی داشته، گفت که از جمله خواسته‌های او برای حمایت از مردم ایران، «ایجاد صندوق‌هایی برای پشتیبانی از اعتراضات و اعتصابات و تامین آزادی ارتباطات» است.

شاهزاده رضا پهلوی تصریح کرد: «امروز می‌توانم به شما اعلام کنم که تعدادی از این صندوق‌ها در مراحل پایانی راه‌اندازی است و موسسان و گردانندگان آن‌ها هم‌اکنون در تلاشند تا برخی موانع قانونی باقی‌مانده به‌ویژه برای ارسال کمک‌ها به ایران را هرچه ‌زودتر برطرف کنند».

او در همین زمینه گفت هم‌اکنون تکنولوژی ماهواره‌ای مانند استارلینک در ایران فعال شده و کمکی مهم به ایرانیان داخل کشور در حفظ ارتباط‌شان با یکدیگر و دنیای خارج است.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به «سناریوی بُرد بُرد»، از بین رفتن جمهوری اسلامی را راه‌حل «مشکلات خیلی‌ها» از جمله دیگر کشورها مانند ونزوئلا دانست.

او همچنین تاکید کرد اتفاقی که در ایران می‌افتد «دنیا را تغییر خواهد داد» و برای همین بهترین فرمول برای جهان که هم منافع مردم ایران تامین شود و هم بسیاری از نگرانی‌های جهان از بین برود، «تغییر رژیم ایران» است. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

سقوط جمهوری اسلامی  تغییر رژیم ایران  سقوط جمهوری اسلامی  تغییر رژیم ایران  سقوط جمهوری اسلامی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا