جدیدترین اخبارجهان

برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد

برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد

برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی.ان.ان ؛

پس از حادثه ، کفش های راهبه مرده کف زمین آشپزخانه صومعه در حالیکه یکی نزدیک در ورودی و دیگری نزدیک یخچال افتاده بود، پیدا شد.

نقاب سفید او به در گیر کرده بود و یک بطری آب روی زمین ریخته شده بود.

در گوشه اتاق نیز یک تبر دیده میشد.

مأموران پلیس در ۲۷ مارس ۱۹۹۲ ، شواهد صحنه جرم را که خوابگاه یک صومعه در سنت پیوس در جنوب هند بود کشف کردند و آن را در مدارک دادگاه ، تشریح نمودند.

کمی بعد، آن ها جسد راهبه ” ابهایا ” (Abhaya) را نزدیک یک صومعه هندی در شهر کوتایام (Kottayam) ایالت کرالا (Kerala) پیدا کردند.

نتایج کالبد شکافی نشان میداد که او در دو طرف گردن خود اثر خراش ناشی از ناخن و همچنین دو پارگی روی سرش داشته است.

همچنین در سطح بدنش آثار خراش های زیادی وجود داشت و جمجمه وی نیز دچار شکستگی شده بود.

با وجود زخم های متعدد جسد و همچنین شواهد موجود در صحنه جرم ، بمدت ۲۸ سال هیچکس به جرم قتل این راهبه به دادگاه فرا خوانده نشده بود و تنها اتفاقی که این مدت همواره جریان داشته ، تحقیقات تمام نشدنی بوده که با فساد همراه شده بود.

در نهایت در دسامبر گذشته، یک کشیش و یک راهبه که برای مخفی کردن رابطه نامشروع خود تلاش زیادی کرده بودند، به قتل ابهایا متهم شدند.

برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد
برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی رابطه جنسی کشیش هندی راهبه کشته
برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد
برقراری عدالت : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد

دادگاه متوجه شد ، راهبه ابهایا آن دو را در حین رابطه جنسی در آشپزخانه دیده بوده و آنها او را به قتل رسانده اند تا از لو رفتن رابطه و گناه خودشان جلوگیری نمایند.

در نهایت این دو نفر پس از برقراری جلسه دادگاه به حبس ابد محکوم شدند.

پس از نزدیک به سه دهه مبارزه برای برقراری عدالت، خانواده و برادر او “بیجو توماس” (Biju Thomas) فقط یک سئوال دارند ؛ چرا دستگیری قاتلین ، مسببین این حادثه این همه طول کشید؟

راهبه ابهایا در زمان مرگش، در یک کالج محلی در کوتایام که توسط کلیسای کاتولیک نانایا اداره می شد و  حدود ۱.۸ میلیون نفر ساکن آنجا بودند ، دانشجو بود.

از میان جمعیت هندو ها حدود ۲.۳ درصد از مسیحیت پیروی میکنند در حالیکه این رقم به مدت دو دهه هیچ تغییری نداشته است.

اما کرالا یک جمعیت مسیحی بزرگ دارد که ۱۸ درصد از کل جمعیت مسیحی هندوها را تشکیل می دهد.

به گفته اداره تحقیقات مرکزی هند که این پرونده را مورد بررسی قرار داده بود، راهبه ابهایا در روز به قتل رسیدنش حدود ساعت ۴:۱۵ صبح از خواب بیدار شده بود تا برای امتحان مطالعه کند.

او به آشپزخانه طبقه همکف رفت تا کمی آب بیاورد…

دادستان گفت در این زمان بود که او کشیش توماس کوتور (Thomas Kottoor) و راهبه سفی (Sephy) را در حین رابطه جنسی دیده است.

کشیش کوتور در کالج روانشناسی تدریس میکرد و راهبه سفی نیز مسئول خوابگاه صومعه ای بود که این حادثه در آن رخ داده است.

دادستان گفت که این دو با هم روابط نامشروع داشته اند.

کشیش توماس کوتور ، ۱۶ سال پس از پیدا شدن جسد ابهایا در چاه در سال ۲۰۰۸ دستگیر شد.

دادستان میگوید شب قبل از وقوع قتل ، کشیش بطور مخفیانه وارد صومعه شده و به اتاق راهبه سفی که در طبقه همکف نزدیک آشپزخانه قرار داشت، رفته بود.

آن دو زمانی که متوجه شدند راهبه جوان آنها را در حین رابطه جنسی دیده است، با تبر کوچکی که در آشپزخانه نگه داری میشد به پشت سر او ضربه وارد کردند و سپس جسد او را درون چاهی که در محوطه صومعه بود، انداختند.

جزئیات اتفاقاتی که در آن شب رخ داد سال ها بعد بدلیل فشار فعالان و خانواده راهبه جوان ، آشکار شد.

به خصوص پدر او که برای یافتن حقیقت تسلیم نشده بود.

اولین تحقیقات درباره مرگ راهبه ابهایا توسط پلیس جنایی غرب کوتایام در روزی که جسد او پیدا شد، آغازشد و این در حالی بود که یک سال بعد دلیل مرگ او خودکشی اعلام شد.

اما پدر او متیو توماس (Matthew Thomas) از پذیرفتن این موضوع خودداری کرد و از اداره مرکزی تحقیقات (CBI) ، درخواست کرد تا به پرونده رسیدگی کنند.

آنها پرونده را در سال ۱۹۹۳ بدست گرفتند اما برای ۱۲ سال هیچ کس را به قتل او متهم نکردند و در بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵ ، ” اداره مرکزی تحقیقات ” حدود ۴ گزارش ارائه کرد که ۳ مورد از آنها شامل درخواست از دادگستری برای مختومه اعلام نمودن پرونده بود.

آنها در اولین گزارش خود با پلیس کوتایام موافقت کردند و گفتند علت مرگ غرق شدن در اثر خودکشی بوده است.

اما با این وجود این موضوع توسط قاضی ارشد پذیرفته نشد و پرونده دوباره به جریان افتاد.

گزارش دوم آنها که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد بی نتیجه بود زیرا آنها نتوانستند خودکشی یا به قتل رسیدن را اثبات کنند و بار دیگر درخواست بسته شدن پرونده را داشتند که این موضوع این بار هم توسط دادگاه پذیرفته نشد.

گزارش سوم آنها که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد بیان داشت که این حادثه یک قتل است اما مظنونین این حادثه هنوز شناسایی نشده اند.

این موضوع نیز بدلیل غیر قابل قبول بودن توسط قاضی ارشد رد شد.

گزارش چهارم آنها که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد نیز اعلام کرد که آنها همچنان موفق به شناسایی مظنونین نشده اند و این گزارش نیز بار دیگر توسط قاضی ارشد رد شد.

پس از این اتفاقات ، تحقیقات از اداره مرکزی تحقیقات ” دهلی نو به اداره مرکزی تحقیقات ” در شهر جنوبی کوچین در کرالا منتقل شد.

در نهایت در سال ۲۰۰۹ ، ” اداره مرکزی تحقیقات ” بطور رسمی کشیش کوتور و راهبه سفی و همچنین کشیش دیگری به نام جوزه پوتریک کاییل (Jose Poothrikkayil) که به گفته پلیس در قتل نقش داشته را متهم کرد.

هرسه این اتهام و همچنین ادعاهایی مبنی بر داشتن رابطه نامشروع را نیز انکار و رد کردند.

آنها در خواست مرخصی کردند تا روند پرونده کند شود و به همین جهت بود که ۹ سال تا صدور رای قاضی مبنی بر دستور محاکمه کشیش کوتور و راهبه سفی زمان صرف شد.

لازم بذکر است  اتهامات علیه کشیش جوزه پوتریک کاییل نیز به دلیل کمبود شواهد منتفی اعلام شد.

 

برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد
برقراری عدالت سه دهه پس از حادثه : زنی بدلیل دیدن رابطه جنسی یک کشیش هندی و یک راهبه کشته شد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا